Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bult op ribbenkast
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Bult op ribbenkast
zijn dat altijd vetbulten?
Laatst tijdens het kroelen voelde ik een bult op haar ribbenkast, bij haar oksel. Ongeveer een diameter van 4 cm, stevig, maar schiet wel weg als je er overheen gaat?
gr Aimée
Laatst tijdens het kroelen voelde ik een bult op haar ribbenkast, bij haar oksel. Ongeveer een diameter van 4 cm, stevig, maar schiet wel weg als je er overheen gaat?
gr Aimée
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
ja echt doen hoor... als het vet is kan je d.a. dat direct zien, tis een fluitje van een cent dat aanprikken 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
We gaan het niet laten aanprikken....
De reden daarvoor is, is dat als we zouden weten dat het kwaadaardig is, of het een grote kans heeft op kwaadaardig worden, dan zouden we het niet laten opereren. We hebben met Osa slechte ervaringen met Narcose, en daarbij komt dat ze qua gezondheid gewoon te slecht gaat, om haar die operatie aan te doen. Dus heeft het aanprikken eigenlijk geen functie. Als ik ervan uitgaat dat het een tumor of kanker is natuurlijk. Vetbult is alleen maar mooi. Maar het zit op een erg rare plaats.
gr Aimée
De reden daarvoor is, is dat als we zouden weten dat het kwaadaardig is, of het een grote kans heeft op kwaadaardig worden, dan zouden we het niet laten opereren. We hebben met Osa slechte ervaringen met Narcose, en daarbij komt dat ze qua gezondheid gewoon te slecht gaat, om haar die operatie aan te doen. Dus heeft het aanprikken eigenlijk geen functie. Als ik ervan uitgaat dat het een tumor of kanker is natuurlijk. Vetbult is alleen maar mooi. Maar het zit op een erg rare plaats.
gr Aimée
- M@ri@nne
- Zeer actief
Lola had ook een bult op haar ribben.Aimee schreef:We gaan het niet laten aanprikken....
gr Aimée
Wij hebben hetel laten aanprikken en het bleek een ontsteking te zijn.
Ze kreeg een AB kuur en de bult was weg.
Dat kan dus ook.
Groetjes, Marianne.

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij rustige hond kun je eventueel ook vragen of ze de bult onder plaatselijke verdoving weg zouden kunnen halen?
Heb het er met de DA toevallig pasgeleden over gehad omdat Joy een "raar bultje" in haar nek heeft. Deze is aangeprikt en bleek een cyste te zijn, niets ernstigs dus.
Maar omdat ik haar een eventuele narcose niet aan wilde doen was mijn idee het bultje onder plaatselijke verdoving weg te laten halen voordat het te groot zou worden. In principe haalt onze DA bultjes ook wel weg onder plaatselijke verdoving maar niet echt graag, en al helemaal niet op die plek (1 beweging met de kop kan er voor zorgen dat hij uitschiet met snijden :N: ). Dus toch maar de punctie laten doen met gelukkig een goede uitslag.
Heb het er met de DA toevallig pasgeleden over gehad omdat Joy een "raar bultje" in haar nek heeft. Deze is aangeprikt en bleek een cyste te zijn, niets ernstigs dus.
Maar omdat ik haar een eventuele narcose niet aan wilde doen was mijn idee het bultje onder plaatselijke verdoving weg te laten halen voordat het te groot zou worden. In principe haalt onze DA bultjes ook wel weg onder plaatselijke verdoving maar niet echt graag, en al helemaal niet op die plek (1 beweging met de kop kan er voor zorgen dat hij uitschiet met snijden :N: ). Dus toch maar de punctie laten doen met gelukkig een goede uitslag.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Senna had toen we haar kregen ook een raar iets op haar ribben zitten. Dat is onder plaatselijke verdoving eruit gehaald. Gewoon liggend op de grond omdat ze niet op de behandeltafel wilde liggen
Dat was zo gepiept. Aanprikken is nog veel minder belastend en zou ik zeker laten doen. Misschien is het gewoon niks en voel je je toch een stuk fijner, geloof me
Groetjes,
Fieke
Groetjes,
Fieke

- cloris
- Zeer actief
En wat dan nog als je weet wat het is... als het een onschuldige ontsteking is en met een AB kuurtje weg gaat dan is dat toch ook prettiger voor je hond?
Ik laat Fangio's bultje ook aanprikken terwijl ik nu al 80% zeker weet dat ik niet meer laat opereren als het weer zo'n zware operatie zou worden als de laatste keer, maar ik wil wel graag weten waar ik mee te maken heb, zou het onschuldig zijn ben ik opgelucht ja en dan zie ik dat bultje gelijk heel anders, aanprikken is niet direct opereren zeker niet bij een oudere hond
Ik laat Fangio's bultje ook aanprikken terwijl ik nu al 80% zeker weet dat ik niet meer laat opereren als het weer zo'n zware operatie zou worden als de laatste keer, maar ik wil wel graag weten waar ik mee te maken heb, zou het onschuldig zijn ben ik opgelucht ja en dan zie ik dat bultje gelijk heel anders, aanprikken is niet direct opereren zeker niet bij een oudere hond

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Niet alle Ab's werken breed zeg maar..Aimee schreef:Een onsteking lijkt mij niet logish, omdat ze nog steeds op de AB staat voor die langdurige loopsheid ( morgen is die klaar ) Dan lijkt het me niet dat er nog een onsteking kan zitten?
gr Aimée
Dus het zou wel kunnen, ligt eraan welke AB je krijgt voor de loopsheid en welke bacterie er verantwoordelijk is voor het bultje..
-
Brindlecardi
- Zeer actief
We hebben een klein flesje meegekregen, Baytril genaamd.Innuendo schreef:Niet alle Ab's werken breed zeg maar..Aimee schreef:Een onsteking lijkt mij niet logish, omdat ze nog steeds op de AB staat voor die langdurige loopsheid ( morgen is die klaar ) Dan lijkt het me niet dat er nog een onsteking kan zitten?
gr Aimée
Dus het zou wel kunnen, ligt eraan welke AB je krijgt voor de loopsheid en welke bacterie er verantwoordelijk is voor het bultje..
gr Aimée