Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verstapt
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
verstapt
Reina heeft zich gisterenmiddag verstapt met rennen. Ze stapte met haar linker voorpoot in een kuil. Sindsdien hinkt ze met linksvoor (niet zwaar, ze belast wel de poot). Ik heb idee dat de blessure in haar schouder zit. Ik ben niet zo'n direct naar de dierenarts loper dus ik geef haar een paar dagen lijnrust en geen pijnstillers.
Hoe lang kijken jullie dit soort dingen meestal aan?
Hoe lang kijken jullie dit soort dingen meestal aan?

-
S@ndr@
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik kijk het met rust meestal een dag of vijf aan. Als een gezonde hond dan nog mank loopt, vind ik dat een reden om even langs de dierenarts te gaan.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- alm@
- moderator
- alm@
- moderator
Dank jeS@ndr@ schreef:ik persoonlijk zou het 1 a2 dagen aankijken, en als het dan niet rap de goede kant op gaat, zou ik het toch even na laten kijken, of in ieder geva leven overleggen met de DA.
in ieder geval beterschap met Reina

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Daarom, gewoon even aankijken. Als je het niet vertrouwt, kun je altijd nog naar de dierenarts gaan. Maa langer dan een week mank lopen, vind ik wel zorgwekkend.alm@ schreef:Een blessure heeft toch wel een paar dagen nodig om te genezen? Het manken blijft hetzelfde, het wordt niet erger.
Groetjes, Karen
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat het met 2 dagen over moet zijn,alm@ schreef:Dank jeS@ndr@ schreef:ik persoonlijk zou het 1 a2 dagen aankijken, en als het dan niet rap de goede kant op gaat, zou ik het toch even na laten kijken, of in ieder geva leven overleggen met de DA.
in ieder geval beterschap met ReinaEen blessure heeft toch wel een paar dagen nodig om te genezen? Het manken blijft hetzelfde, het wordt niet erger.
maar dat je dan verbetering zou moeten kunnen zien.
zeker bij een jonge gezonde hond,, die lijnrust krijgt
- alm@
- moderator
O, op die manier. Verkeerd begrepenS@ndr@ schreef:Ik zeg ook niet dat het met 2 dagen over moet zijn,alm@ schreef:Dank jeS@ndr@ schreef:ik persoonlijk zou het 1 a2 dagen aankijken, en als het dan niet rap de goede kant op gaat, zou ik het toch even na laten kijken, of in ieder geva leven overleggen met de DA.
in ieder geval beterschap met ReinaEen blessure heeft toch wel een paar dagen nodig om te genezen? Het manken blijft hetzelfde, het wordt niet erger.
![]()
maar dat je dan verbetering zou moeten kunnen zien.
zeker bij een jonge gezonde hond,, die lijnrust krijgt

-
S@ndr@
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier nog 1 die een maand geleden haar verstapt heeft in een molshoop, liep ook mank, zaterdag kreeg ze een duitse dog over haar achterhand die haar zeg maar onderuit gooide, liep ook mank, gelukkig gaat het nu ook heel goed, nog niet helemaal zoals het was, maar dat meot ook tijd hebben
Sterkte met Reina
Sterkte met Reina

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Om bovenstaande reden zou ik het idd even aankijken. Zou ik ook doen als Silka ineens wat zou manken. (Als Bill zou manken zou ik - denk ik - wel iets eerder aan de bel trekken maar die heeft natuurlijk al eens zijn kruisband gescheurd).alm@ schreef:Ze is nog jong en kerngezond (tijdje geleden gerontgend, alles oké). Dagje of 5 had ik ook wel in gedachtenScooby schreef:Ik kijk het met rust meestal een dag of vijf aan. Als een gezonde hond dan nog mank loopt, vind ik dat een reden om even langs de dierenarts te gaan.
Beterschapjes voor mooie Reina!
- alm@
- moderator
Dank jeRami schreef:Om bovenstaande reden zou ik het idd even aankijken. Zou ik ook doen als Silka ineens wat zou manken. (Als Bill zou manken zou ik - denk ik - wel iets eerder aan de bel trekken maar die heeft natuurlijk al eens zijn kruisband gescheurd).alm@ schreef:Ze is nog jong en kerngezond (tijdje geleden gerontgend, alles oké). Dagje of 5 had ik ook wel in gedachtenScooby schreef:Ik kijk het met rust meestal een dag of vijf aan. Als een gezonde hond dan nog mank loopt, vind ik dat een reden om even langs de dierenarts te gaan.
Beterschapjes voor mooie Reina!
Maar ik hou vol, 't is voor haar eigen bestwil.

-
Ari@ne
- MJ
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- alm@
- moderator
Goed idee, dat heb ik in huisranetje schreef:Geef haar wat Arnica D6. (3 x daags 5 druppels of een tabletje, een half uur voor of na het eten).
Het helpt bij mijn honden goed.
De doorbloeding wordt gestimuleerd en daardoor de genezing
Allemaal bedankt voor de beterschapswensen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
dag of 4 kijk ik het meestal wel aan.... succes zal niet makkelijk zijn om hem aangelijnd te houden 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
Nee, ze stuitert nu aan de lijn en heeft geen rust in huis :N: ik houd het vandaag nog vol en dan zoek ik morgen een vlak stuk veld op waar ze uit kan razen. Ze mankt nog heel lichtjes.malinois schreef:dag of 4 kijk ik het meestal wel aan.... succes zal niet makkelijk zijn om hem aangelijnd te houden