Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring(en) met de Twist-It?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

kreel
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse bulldog en Boerboel
Aantal honden: 2

Ervaring(en) met de Twist-It?

Ongelezen bericht door kreel »

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Ik heb het aangeschaft als kerstcadeautje voor mijn meiden.

Afbeelding

Twist It: het leukste spel voor de hele dierenfamilie!
Gefeliciteerd met uw interesse in de Twist It, hét spel voor huisdieren. Twist It is ontworpen en geproduceerd in Nederland. Hiermee haalt u een oersterk, praktisch en veelzijdig product in huis. Onder de Twist It fans bevinden zich al honden, katten, konijnen, fretten en zelfs leguanen!
Hoe werkt het?
U verstopt iets lekkers in de diverse vakjes van de Twist It. U draait de schijven naar de beginstand en laat uw huisdier het lekkers zelfstandig tevoorschijn halen. Gemakkelijk is het spel niet, zeker niet wanneer u het spel op het hoogste niveau speelt. Uw huisdier ontwikkelt een handigheidje om de beloning uit de Twist It te halen. Dat vergt een goede coördinatie van ogen, poten, neus en bek. Daarnaast stimuleert de Twist It het doorzettingsvermogen. Met de Twist It biedt u uw huisdier een uitdagend spel en een goede oefening voor lichaam en geest!
Niveau 1: Beginners
Het is altijd raadzaam om op het eerste spelniveau te beginnen. U gebruikt de bodemplaat (met de antislipblokjes), de korte schroef en twee schijven. De eerste schijf plaatst u op de bodemplaat met de vakjes omhoog en de tweede plaat met de vakjes naar beneden. Dan plaatst u de veer op de schroef en u bevestigt het geheel met de schroefdop.
U stopt in alle vakjes een beloning en laat uw dier zelf uitvinden hoe de schijf ronddraait.
Wanneer uw dier het spel snapt, kunt u het moeilijker maken door slechts in een paar, of in één vakje iets te verstoppen. Hiermee werkt u toe naar het volgende niveau.
Tip: wanneer uw dier snel opgeeft, kunt u best een handje helpen de Twist It rond te draaien. Het spel moet vooral leuk zijn, uw dier bepaalt het niveau. Sommige dieren beleven het meeste plezier aan niveau 1, terwijl anderen snel toe zijn aan de volgende stap.
Niveau 2: Gevorderden
Wanneer uw dier toe is aan een grotere uitdaging, kunt u overgaan op het gebruiken van twee rode schijven met de vakjes naar boven, en de zwarte dekschijf. Soms is het handig om uw dier aan te moedigen door eerst in alle vakjes iets te verstoppen. Bouw dit af naarmate uw dier ook op dit niveau handiger wordt.
Niveau 3: de Twist It Professionals
Wanneer uw dier het spel kan spelen met alle drie schijven, heeft u een echte Twist It Professional in huis! Bij gebruik van drie schijven, dient u de lange schroef te gebruiken.
Variaties
U houdt het spel gevarieerd door telkens andere beloningen in de Twist It te verstoppen. Denk aan slagroom, smeerkaas, paté, sla, yoghurt, banaan…Na het spelen zet u de losse delen van de Twist It gewoon in de vaatwasser (met uitzondering van de schroeven, de dop en de veer!). Dat is wel zo hygiënisch. Bovendien houdt u het spel hiermee vrij van geur en smaak: zo wordt de reukzin van uw dier niet verstoord en kunnen dieren met een verschillende smaak met hetzelfde spel spelen.
U kunt het spel ook moeilijker maken door uw dier te laten sorteren. Vooral honden zijn hier behendig in. U verstopt diverse zakdoekjes in de Twist It, maar slechts één draagt uw geur. Weet de hond dat zakdoekje eruit te vissen? Dit sorteerspel kunt u natuurlijk op niveau 1, 2 en 3 spelen.
Kreel, Noppes R.I.P., Toosje en Dirkje: GIRLPOWER!
Marley2016
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marley2016 »

nog nooit gezien maar het lijkt me voor Dana een heel leuke uitdaging waar kun je het kopen en is het nog een beetje betaalbaar?
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden vinden het een heel leuk ding. Ik gooi er regelmatig een hele maaltijd in. Maar het is wel vrij makkelijk. Hij is zo leeg.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Geef maar aan Agnes, die vindt het vast een heel leuk ding :mrgreen:
kreel
Vaste gebruiker

dunjatamara schreef:nog nooit gezien maar het lijkt me voor Dana een heel leuke uitdaging waar kun je het kopen en is het nog een beetje betaalbaar?
Heb je een pb gestuurd, want ik ken dit forum nog onvoldoende om in te schatten of dit als reclame maken bestempeld wordt. Deze kost € 39,95, maar de houten varianten zijn goedkoper.
kreel
Vaste gebruiker

Maartje schreef:Mijn honden vinden het een heel leuk ding. Ik gooi er regelmatig een hele maaltijd in. Maar het is wel vrij makkelijk. Hij is zo leeg.
Gelukkig is Toosje niet de allerslimste hond die er rondloopt :wink: . Noppes wel, dus ik ben benieuwd!
kreel
Vaste gebruiker

Bullenmama schreef:Geef maar aan Agnes, die vindt het vast een heel leuk ding :mrgreen:
Ja, lachen El, dan kan ik ´m net zo goed van 7 hoog naar beneden gooien, ziet ´ie er nog minder gehavend uit :smile:.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik heb geen ervaring met dat spel maar wel met de volgende spellen:

Dog Fighter

Dog Brick

en

dog spinny

Ze vinden ze alledrie geweldig!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”