Dit onderwerp is vast en zeker al vaker aan de orde geweest maar goed, heb toch een beetje twijfel.
Femke is loops, voor de eerste keer.
We hebben altijd geroepen dat we haar willen laten steriliseren ivm kans op baarmoederhalsontsteking ed.
Maar nu twijfelen we toch een beetje,
Wat is wijsheid? En wat zijn jullie ervaringen met sterilisatie?
Is de kans op baarmoederhalsontsteking echt zo groot?
En wat gebeurt er met het karakter? Femke is nu wat hangerig en aanhalig, maar heb niet echt het idee dat ze er chagerijnig van is, of er enorm veel last van heeft.
Ik heb wel eens gelezen dat het karakter van een teefje (in negatieve zin) kan veranderen
Eigenlijk zijn wij niet van plan om echt met Femke te showen of een nestje met haar te nemen. Dus daarom hoeven we het niet te laten.
We hebben geinformeerd bij onze dierenarts en die rekent ongeveer 300 euro voor een sterilisatie, is dit een redelijke prijs?
Alvast bedankt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sterilisatie ja of nee
Moderator: moderatorteam
-
bri
- Zeer actief
sterilisatie ja of nee
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: sterilisatie ja of nee
Sja, bij beiden zijn voors- en tegens. Ik vond de kans op baarmoederhalskanker en mammatumoren toch wel erg groot. Daarbij was Gol echt 3 maanden niet te genieten, heb je dat 2 keer per jaar is de hond een half jaar chagerijnig en zit niet lekker in het vel. Ook vond ik het wel makkelijk dat ze niet meer loops zou worden, ik hoef geen rekening meer te houden met trainen, wandelen e.d.bri schreef:Dit onderwerp is vast en zeker al vaker aan de orde geweest maar goed, heb toch een beetje twijfel.
Femke is loops, voor de eerste keer.
We hebben altijd geroepen dat we haar willen laten steriliseren ivm kans op baarmoederhalsontsteking ed.
Maar nu twijfelen we toch een beetje,
Wat is wijsheid? En wat zijn jullie ervaringen met sterilisatie?
Is de kans op baarmoederhalsontsteking echt zo groot?
En wat gebeurt er met het karakter? Femke is nu wat hangerig en aanhalig, maar heb niet echt het idee dat ze er chagerijnig van is, of er enorm veel last van heeft.
Ik heb wel eens gelezen dat het karakter van een teefje (in negatieve zin) kan veranderen
Eigenlijk zijn wij niet van plan om echt met Femke te showen of een nestje met haar te nemen. Dus daarom hoeven we het niet te laten.
We hebben geinformeerd bij onze dierenarts en die rekent ongeveer 300 euro voor een sterilisatie, is dit een redelijke prijs?
Alvast bedankt
Wij hebben Gol laparoscopisch laten steriliseren, er zijn niet veel klinieken die dat doen (wij hebben het in Utrecht laten doen). Op die manier castreren is niet zoveel duurder (wij betaalden 380 euro) maar wel een stuk minder belastend. Gol is 1 dag van de narcose dronken geweest en de volgende dag alweer t heertje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je kunt ook nog wel wat info vinden op http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=71
Klikken op bibliotheek en dan op castratie.
Klikken op bibliotheek en dan op castratie.