Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geperste / geëxpandeerde brok combineren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Kayka
Zeer actief

Geperste / geëxpandeerde brok combineren?

Ongelezen bericht door Kayka »

Nog even een vraag; als je bijv. Farmfood voert (of een andere geperste brok) en je gebruikt als beloning tijdens het trainen geëxpandeerde brokjes zoals Frolic, kan dat dan geen kwaad? Natuurlijk geef je geen bakken vol frolic maar toch, als je je pup het eerste jaar veel moet leren gaan er wel wat frolicjes doorheen. Deze vraag kwam in me op nav het volgende stukje op de FF site:
Naast het bovenstaande zijn er nog een paar belangrijke redenen waarom wij Farm Food HE persen en niet expanderen/extruderen.

Namelijk het feit dat bij een goede, geperste brok de voedingsstoffen gelijkmatiger vrijkomen. Dit komt omdat deze brok in de maag langzaam, vanaf de buitenkant, oplost. Een geëxpandeerde of geëxtrudeerde brok daarentegen zuigt zich vol maagsap en valt dan in één keer uit elkaar. Naast het gegeven dat een geperste brok ook veel minder gaat “zweven” in de maag, is dit langzame oplossen één van de belangrijkste redenen waarom bij goede, geperste brokken de kans op maagtorsies duidelijk geringer is dan bij geëxpandeerde/geëxtrudeerde brokken.
Het lijkt mij dat je dan eigenlijk geen 2 verschillend vervaardigde brokken door elkaar heen moet geven..?
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Geen idee,maar ik zou als ik een pup had hem ook niet belonen met Frolic,dat vind ik zulk vies spul.Eigenlijk heb ik mijn honden nog nooit belond met voedsel,gewoon met een lieve stem en een aaitje.Ik vind/vond het zo'n gedoe om altijd met zakken vol voer te gaan wandelen en dan steeds wat geven. :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik beloon gewoon met frolicjes hoor. Ik maak er wel hele kleine stukjes van zodat ze er niet zoveel van krijgen. Hier krijgen ze s'morgens Cavom en s'avonds vers. Als je je hond niet de hele dag volpropt met hele frolicjes kan het volgens mij helemaal geen kwaad :wink:
Ik doe met een zakje frolic voor 2 volwassen herders een week of 4, 5. Het is goedkoop en ze zijn er tuk op.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier ook frolic.

Als ik op wedstrijd een zak voeding win (royal canin/Bento/...) gebruik ik die ook gewoon.

Ze krijgt Cavom te eten.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Hier krijgen ze ook regelmatig frolic als beloning. Ze eten hier FF en meerdere malen per week KVV.

Ik heb laatst in de dierenwinkel een soort brokjes van gedroogde vissenhuid gevonden. Dat gebruik ik ook, vinden ze heerlijk :ok:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Waarom beloon je je pup niet met natuurlijke voertjes? Stukjes kaas, stukjes (Rodi)worst en stukjes droog brood door elkaar in een zakje en je hebt een heerlijk 'snoepzakje' bij je waarbij het voor je pup iedere keer weer een verrassing is wat er uit komt.
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Scooby schreef:Waarom beloon je je pup niet met natuurlijke voertjes? Stukjes kaas, stukjes (Rodi)worst en stukjes droog brood door elkaar in een zakje en je hebt een heerlijk 'snoepzakje' bij je waarbij het voor je pup iedere keer weer een verrassing is wat er uit komt.
Omdat ik momenteel nog geen pup heb :wink: .

Het was gewoon een theoretische vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”