Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groenten
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Groenten
Ik heb even een vraag over groenten. Omdat Vegas op de Bandit vleesmix nogal harde ontlasting heeft kreeg ik het advies om er meer groenten bij te geven. Gister heb ik een gepureerd prakje gemaakt van (boven de grond groeiende groenten) rode kool, paksoi, witlof en broccoli. Ik heb dat nu in de koelkast gedaan maar hoe lang kan je dat bewaren? Is het sowieso wel verstandig om zoveel extra groenten te geven? Heeft iemand misschien een andere tip om zijn ontlasting zachter te maken? Vegas krijgt voor zijn huid Omega 3 dus meer olie kan ik eigenlijk niet geven.
Als zijn ontlasting niet zachter wordt zie ik me genoodzaakt toch weer over te stappen op de Bandit Geitmix, maar dat is eigenlijk niet te betalen :N: dus als ik een andere oplossing kan vinden is dat erg welkom.
Als zijn ontlasting niet zachter wordt zie ik me genoodzaakt toch weer over te stappen op de Bandit Geitmix, maar dat is eigenlijk niet te betalen :N: dus als ik een andere oplossing kan vinden is dat erg welkom.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
Reini
- Zeer actief
De Geitmix van Bandit is een complete variant
Ik durf niet zelf volledig samen te stellen dus ik geef in de basis KVV met af en toe eens wat probeersels tussendoor. Overstappen op een ander merk durf ik ook niet zo goed omdat Vegas een diarree verleden heeft en op het meeste voer erg slecht reageert. Op Bandit gaat het erg goed alleen op de Vleesmix is zijn ontlasting aan de harde kant. Op zich vormt dat geen probleem maar het lijkt me voor hem wat fijner als het toch wat zachter is (helemaal na afgelopen week :N: )

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mss zou je iets van rosvicee laxo kunnen geven???
Tyson heeft een tijdje heel moeilijk kunnen poepen en van Olie ging hij alleen maar buikkramp krijgen...dus ik had nog doe laxo staan en heb elke dag een theelepel door zijn voer gedaan en dan na 2 dagen ging het erg goed.
Weet alleen niet of dat problemen bij Vegas gaat geven, zou je even moeten kijekn op de fles of er iets in zit wat hij niet kan/mag hebben.
Anders mss iets homeopatisch??
Jacqueline
Tyson heeft een tijdje heel moeilijk kunnen poepen en van Olie ging hij alleen maar buikkramp krijgen...dus ik had nog doe laxo staan en heb elke dag een theelepel door zijn voer gedaan en dan na 2 dagen ging het erg goed.
Weet alleen niet of dat problemen bij Vegas gaat geven, zou je even moeten kijekn op de fles of er iets in zit wat hij niet kan/mag hebben.
Anders mss iets homeopatisch??
Jacqueline
-
Reini
- Zeer actief
Ik denk dat Vegas standaard iets door het voer heen moet krijgen wat het verzacht. Groenten lijkt me dan niet de meest goede oplossing? Anders moet ik toch maar weer eens gaan uitkijken naar meer zelf samenstellen en zo de Bandit Vleesmix dan afwisselen.

- donna
- Zeer actief
Waarom geen groenten als het werkt?
Donna krijgt ook elke avond groente door haar Carnibest,als ze dit niet krijgt zeurt ze altijd om voer van de ratten en cavia's en eet ze heel veel gras.
Als ze groente krijgt doet ze dit niet...er zal dus ook wel iets in zitten wat ze nodig heeft lijkt mij??
En elke dag een roggebroodje of een bakje melk...werkt ook laxerend.
Donna krijgt ook elke avond groente door haar Carnibest,als ze dit niet krijgt zeurt ze altijd om voer van de ratten en cavia's en eet ze heel veel gras.
Als ze groente krijgt doet ze dit niet...er zal dus ook wel iets in zitten wat ze nodig heeft lijkt mij??
En elke dag een roggebroodje of een bakje melk...werkt ook laxerend.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik zou het gewoon proberen met een groentemix. Buiten het feit dat het laxeert is het ook gezond.
Wat ik zelf heel makkelijk vind: een flinke hoeveelheid puree maken (in de blender of met de staafmixer) van 10 verschillende soorten groentes en dat in porties invriezen. Je kunt het rustig een week of 2/3 in de vriezer bewaren voor voedingswaarde verloren gaat.
Ik gebruik vooral courgette, komkommer, witlof, andijvie, waterkers, alflafa (of andere spruiten), pompoen (als het er is), wortel, brocoli, alle soorten sla (bijv. van die zakjes slamix). En doe er qua kruiden peterselie bij en knoflook.
Wat ik zelf heel makkelijk vind: een flinke hoeveelheid puree maken (in de blender of met de staafmixer) van 10 verschillende soorten groentes en dat in porties invriezen. Je kunt het rustig een week of 2/3 in de vriezer bewaren voor voedingswaarde verloren gaat.
Ik gebruik vooral courgette, komkommer, witlof, andijvie, waterkers, alflafa (of andere spruiten), pompoen (als het er is), wortel, brocoli, alle soorten sla (bijv. van die zakjes slamix). En doe er qua kruiden peterselie bij en knoflook.
-
Reini
- Zeer actief
Zo, dat is een smakelijk ideeRami schreef:Ik zou het gewoon proberen met een groentemix. Buiten het feit dat het laxeert is het ook gezond.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Haha, het is idd niet vies!Reini schreef:Zo, dat is een smakelijk ideeRami schreef:Ik zou het gewoon proberen met een groentemix. Buiten het feit dat het laxeert is het ook gezond.
Ik gebruik vooral courgette, komkommer, witlof, andijvie, waterkers, alflafa (of andere spruiten), pompoen (als het er is), wortel, brocoli, alle soorten sla (bijv. van die zakjes slamix). En doe er qua kruiden peterselie bij en knoflook.Bedankt! Ik ga het morgen meteen maken en kan het dus gewoon invriezen, dat kan niet met spinazie toch? Dat heb jij er ook niet inzitten zie ik
En over bladspinazie, dat kun je wel invriezen volgens mij, maar ik doe het er niet zo vaak doorheen i.v.m. nitraat. Je kunt het dus gerust gebruiken maar niet te veel en niet te vaak.
Oh ja en als je boontjes er door heen wilt doen, moet je ze eerst even koken. (Maar dat weet je wel, denk ik...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
-
loti
- Vaste gebruiker
Mijn teckels hadden ook te harde ontlasting met bandit. Ik kreeg van iemand het advies lijnzaad te geven ( de gewone zaadjes, geen olie ) maar dat werkte hier niet. Door bandit werd aanbevolen wat rauwe gemalen bladgroente door het eten te doen, zoals sla, andijvie etc. Nu geef ik wat deelblokjes ( diepvries ) spinazie door het voer en het gaat perfect.