Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nagels knippen paniek bij swiebertje
Moderator: moderatorteam
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
nagels knippen paniek bij swiebertje
ik had een vraag
swiebertje zijn nagels die slijten niet zoveel af
want die groeien wat meer naar voren dan normaal is (dokus hoeven wij niet te knippen want die slijt wel zijn nagels goed af)
alleen wouden wij gisteren swiebertje zijn nagels knippen
maar die schoot zo in de stress ervan dat het op de gewone manier niet werkte
toen had ik heb geprobeert om met de clicker te doen
eerst voetje vast pakken click (4x gedaan)
dan nageltjs vast pakken click ( 4x gedaan)
dan rustig het schaartje tegen de nagels gehouden click(ook 4x gedaan)
maar telkens als ik het met het schaartje wil knippen dan gaan hij echt te keer
en wringen dat hij dan doet
en ja dan ga ik niet knippen want voor het zelfde geld knip ik mis doordat hij zijn pootje net beweegt
weet iemand hier een oplossing voor
ik zelf zat te denken aan de DA
om hem dan een roesje te geven zodat hij rustiger wordt om hem dan te knippen
of helemaal verdoven en dan zijn nagels heel kort te knippen
wie heeft hier ervaring mee ?
of wie heeft een andere oplossing ??(dat heb ik liever)
swiebertje zijn nagels die slijten niet zoveel af
want die groeien wat meer naar voren dan normaal is (dokus hoeven wij niet te knippen want die slijt wel zijn nagels goed af)
alleen wouden wij gisteren swiebertje zijn nagels knippen
maar die schoot zo in de stress ervan dat het op de gewone manier niet werkte
toen had ik heb geprobeert om met de clicker te doen
eerst voetje vast pakken click (4x gedaan)
dan nageltjs vast pakken click ( 4x gedaan)
dan rustig het schaartje tegen de nagels gehouden click(ook 4x gedaan)
maar telkens als ik het met het schaartje wil knippen dan gaan hij echt te keer
en wringen dat hij dan doet
en ja dan ga ik niet knippen want voor het zelfde geld knip ik mis doordat hij zijn pootje net beweegt
weet iemand hier een oplossing voor
ik zelf zat te denken aan de DA
om hem dan een roesje te geven zodat hij rustiger wordt om hem dan te knippen
of helemaal verdoven en dan zijn nagels heel kort te knippen
wie heeft hier ervaring mee ?
of wie heeft een andere oplossing ??(dat heb ik liever)

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dat had ik met mijn JR-ertje ook. Ik nam hem gewoon in de houtgreep. Kontje tussen mijn benen, iemand anders hield zijn hoofd en romp vast en knippen maar. Liever even stress dan een narcose voor een paar nagels knippen. Als je dat liever niet doet, zou ik hem naar een trimsalon brengen.
Edit: nagels heel kort knippen gaat niet, er zit 'leven' in en kan gaan bloeden.
Edit: nagels heel kort knippen gaat niet, er zit 'leven' in en kan gaan bloeden.

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
die nakers zijn/waren ook zo moeilijk , Naqui en Flirtje gingen eerst in de houtgreep en na elk nageltje wat ik geknipt had kregen ze wat lekkers. Nu hoef ik ze niet eens meer vast te houden , ze blijven gewoon liggen. Bij Blow heb ik het ook zo gedaan , maar die blijft het eng vinden , dus die moeten we echt met z'n 2tjes doen. De doggen doe ik als ze liggen te slapen , die vinden het wel best allemaal 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Daanie
- Zeer actief
-
blondie
- Zeer actief
Hoe probeer je de nagels te knippen dan?
Terwijl de hond voor je staat of niet?
Ik heb zelf zijn nagels nog niet geknipt al moet ik dat wel snel doen nu, maar zijn vorige baas en de da leggen hem op de zij en dan wordt er geknipt.. indien nodig kan iemand anders de hond op de zij houden of jij als baas, om te kalmeren?
Terwijl de hond voor je staat of niet?
Ik heb zelf zijn nagels nog niet geknipt al moet ik dat wel snel doen nu, maar zijn vorige baas en de da leggen hem op de zij en dan wordt er geknipt.. indien nodig kan iemand anders de hond op de zij houden of jij als baas, om te kalmeren?
- alm@
- moderator
Vergeten toe te voegen: houtgreep, knippen, lekkersjip007 schreef:die nakers zijn/waren ook zo moeilijk , Naqui en Flirtje gingen eerst in de houtgreep en na elk nageltje wat ik geknipt had kregen ze wat lekkers. Nu hoef ik ze niet eens meer vast te houden , ze blijven gewoon liggen. Bij Blow heb ik het ook zo gedaan , maar die blijft het eng vinden , dus die moeten we echt met z'n 2tjes doen. De doggen doe ik als ze liggen te slapen , die vinden het wel best allemaal

-
Suuz
- Zeer actief
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
bella is bij ons gekomen als herplaatser en dit soort verzorgings momenten zijn voor haar redenen om compleet in paniek te raken....Ze is nu bijna 2 jaar bij ons en met klein stapjes zijn we vooruit gegaan maar de duim nageltjes knippen blijft een hele opgave. Omdat zij zeker niet schroomt om in haar paniek haar tandjes te laten klapperen als een volmaakte piranja lokken we haar de keuken in met een koekje. we gaan dan rustig zitten en mn man doet dan een doek voor haar oogjes en houd die vast onder haar kin zodat ze rustig blijft en niet kan happen...Binnen 20 seconden heb ik dan de nagels geknipt en prijzen we haar uitbundig dat ze een knappe meid is...Ze gaat dan helemaal de boegie woegie dansen omdat wij zo gek doen hahaha Volgens mij beseft ze nog geneens wat er dan gebeurd is maar goed...zij blij wij blij!
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- kawa2
- Zeer actief
nou het probleem is dat als ik het knippertje bij zijn pootje houdt en wil gaan knippen dat hij wel zo tekeer gaat
dat je hem nooit stil kunt houden
en ik ben bang dat als ik dan WEL knip dat ik dan te ver door knip
want eergisteren hield mijn vrouw hem in de houtgreep
en nog was het niet te doen
maar we zullen het vanavond nog 1 keer proberen
en als het dan nog niet werkt gaan we wel ff naar de DA
meschien dat hij een oplossing weet (maar geen narcose)
en nog was het niet te doen

- alm@
- moderator
Gewoon strak in een grote badhandoek wikkelen, kalmerend toespreken, knip en wat lekkers in het bekkie.kawa2 schreef:nou het probleem is dat als ik het knippertje bij zijn pootje houdt en wil gaan knippen dat hij wel zo tekeer gaat
en nog was het niet te doen![]()
Je moet ook niet een hele nagel eraf knippen, iets verder dan het puntje is goed genoeg.
Ik zou het echt op die manier doen, wat mot dat mot (net als een pil geven). Wordt anders een heel duur grapje steeds naar de da voor een paar nageltjes.

- kawa2
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Op de gok, ofwel puntje eraf en verder even bijvijlen. Laat je niet kisten door een teckeltje. Bij mijn ene herder moeten ook geregeld 2 nagels aan de voorpoten geknipt worden, vindt hij niet leuk maar ik zet hem klemvast in een hoek, knip, lekkers klaarkawa2 schreef: of hoe doen jullie dat bij Zwarte nagels

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Bij mijn vorige tekkeltje knipte ik de nagels altijd na een lange wandeling, dan was ze een beetje moe. We zetten haar op een tafel, iemand gaat voor haar staan met een hand vol met piepkleine stukjes worst of kaas of frolic oid. Zodat ze daar steeds haar aandacht bij heeft. Veel met je hand zwaaien waar die snoepjes inzitten en veel enthousiaste geluiden maken, en af en toe er eentje geven. Ondertussen tilt de ander de pootjes 1 voor 1 op en knipt de nageltjes. Ging altijd prima.kawa2 schreef:of hoe doen jullie dat bij Zwarte nagels
En met zwarte nageltjes: eerst een beetje drukken met de schaar voordat je knipt. Reageert ze, dan een stukje minder knippen. Reageert ze niet: *knip*
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Gizmo hier vind nagels knippen ook vreselijk !! Hij moet zoiezo niks weten van 'gefrunnik' aan zijn poten.... Ik neem hem gewoon in de houdgreep tussen mijn knieen en knip gauw het puntje van de nagels. Hij wilde ook nog wel eens naar mijn hand snappen maar dan liet ik hem gewoon even vasthouden door iemand die zijn hand even om Gizmo's bek had. Dat ging best goed. Nu kan ik het alleen .Daarna idd iets lekkers en heel blij doen !!!Als je bang bengt om te ver te knippen maar er moet toch een flink stuk af, kun je er beter een klein puntje afknippen en dan na een paar dagen weer. Het 'leven'in de nagel trekt zich dan nl iets terug dus dan kun je er na een paar dagen nog een stukje afhalen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou hiervoor niet naar de da gaan hoor, zonde van je geld.kawa2 schreef:nou het probleem is dat als ik het knippertje bij zijn pootje houdt en wil gaan knippen dat hij wel zo tekeer gaat
en nog was het niet te doen![]()
Wanneer het niet lukt om hem in de houdgreep te houden met zijn tweeen, zou je nog iemand anders kunnen vragen om te helpen met vasthouden. En je zou inderdaad ook nog kunnen proberen door middel van vijlen. Dat zou ik sowieso eerst proberen voordat ik naar de dierenarts zou gaan.