Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het fabeltje leeft nog steeds.....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Het fabeltje leeft nog steeds.....

Ongelezen bericht door marian* »

Dat van dat honden die bloed geproefd hebben vals en agressief zijn :roll:
Vanmiddag liep ik op de hei een poosje op met een andere mevrouw en haar honden en op een gegeven moment kwam het gesprek op voeding.
Zij gaf haar honden Jarco omdat dat zo natuurlijk enz was,waarop ik natuurlijk begon over vers vlees en barf :grin:
"Ja,maar daar worden ze toch heel erg agressief van?En dan gaan ze toch ook mensen aanvallen enzo?" Waarop ik opmerkte dat we nu al een poosje samen liepen en zij nog steeds ongedeerd was volgens mij,net als al die anderen die we gepasseerd waren.Nou ja,ze vond het maar doodeng en ze zouden vast nog weleens stikken in een bot of zo!
Ben maar ergens anders op overgeschakeld :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou mijn ouders dachten dat ook eerst, en denken nu mee door vlees oid mee te nemen :wink:
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Mijn schoonmoeder zei dat van de week nog :19: Maar hier komen geen brokken meer in huis :neenee:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Haha, hoor het inderdaad ook wel eens.
Ach mensen denken er maar van wat ze willen.
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Haha, dat hoor ik ook zo vaak :mrgreen: Als ik vertel dat Vegas rauw vlees eet hoor ik ook vaak dat hij nu vast heel agressief is :N: of dat hij ieder ander dier aan wil vallen en op wil vreten :N:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oh ja, dat hoor ik ook regelmatig hoor.
Ik moet er altijd vreselijk om lachen.
Vooral als het mensen zijn die ik redelijk goed ken, en die zo gek zijn op mijn honden.
Als ik ze dan vertel dat ik lange tijd barf heb gevoerd een hele tijd terug, en dat ze nu inmiddels ook al weer een tijdje rauw eten, weten ze even niets meer te zeggen :mrgreen:
:zweep:
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Ha had gisteren een soort gelijke reactie, liep een mij onbekende vrouw met mij op in het bos, uiteraard honden als gespreksonderwerp, what's new :blah:
Afijn zij struikelt bijna over haaar complimentjes hoe geweldig mijn veteraantje eruit ziet qua glans conditie enz enz. was een beetje genant aangezien ik de complimenten echt niet terug kon geven vond haar hond er nml niet uit zien en die was veel en veel jonger, hield me dus op de vlakte.
Uit ervaring wijs geworden begin ik zelf nooit over voer maar tuurlijk wilde ze weten wat ik Flash dan wel niet gaf, want ze had al zoveel soorten brokken geprobeerd, dus globaal uitgelegd nou wat ik toen over me heen kreeg zeg, bij het volgende pad gezegd loopt u maar verder ik wil even met mijn 'gevaarlijke bloeddorstige overigens ex-reddingshond' een paar oefeningen doen.
Vroeger wilde ik overtuigen omdat ik andere honden het zelfde gun, maar als missionares breng ik er weinig van terecht, verwijs ze nu naar het internet, zijn ze oprecht geintereseeerd dan zoeken ze en anders jammer dan :19:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

flatcoat4ever schreef:Ha had gisteren een soort gelijke reactie, liep een mij onbekende vrouw met mij op in het bos, uiteraard honden als gespreksonderwerp, what's new :blah:
Afijn zij struikelt bijna over haaar complimentjes hoe geweldig mijn veteraantje eruit ziet qua glans conditie enz enz. was een beetje genant aangezien ik de complimenten echt niet terug kon geven vond haar hond er nml niet uit zien en die was veel en veel jonger, hield me dus op de vlakte.
Uit ervaring wijs geworden begin ik zelf nooit over voer maar tuurlijk wilde ze weten wat ik Flash dan wel niet gaf, want ze had al zoveel soorten brokken geprobeerd, dus globaal uitgelegd nou wat ik toen over me heen kreeg zeg, bij het volgende pad gezegd loopt u maar verder ik wil even met mijn 'gevaarlijke bloeddorstige overigens ex-reddingshond' een paar oefeningen doen.
Vroeger wilde ik overtuigen omdat ik andere honden het zelfde gun, maar als missionares breng ik er weinig van terecht, verwijs ze nu naar het internet, zijn ze oprecht geintereseeerd dan zoeken ze en anders jammer dan :19:
hahaha heel herkenbaar, mensen kijgen vaak ogen als schoteltjes wanneer ik vertel wat Gollum eet :mrgreen:
Echt veel mensen denken dus dat honden agressief worden van rauw voer, een man met een OEB keek me echt heel verschrikt aan.. 'Ja kijk maar uit, straks vreet ze zo je hond op' zei ik toen :mrgreen:
Gelukkig kon 'ie er wel om grinniken :wink:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Niet teveel kvv geven hoor mevrouw, dat is niet goed voor de tanden van de honden :neenee: kreeg ik een poosje terug in een dierenspeciaalzaak te horen. Brokken motten ze hebben.
Ik heb maar niet gezegd dat ik de kvv voor nood kocht, omdat de barfspullen op waren.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

astrid schreef: Ik heb maar niet gezegd dat ik de kvv voor nood kocht, omdat de barfspullen op waren.
:smile: :smile:

Wat lopen er toch een domme mensen rond :19:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

pfoe ik ging bij de dierenspeciaalzaak kvv halen omdat het op was en omdat ik er toch was voor het voor van mn nestje jonge konijntjes.
normaak haal ik het gewoon in de super maar ik wilde nu weleens iets ander proberen dan smuldier en rodi....
dus ik vroeg of ze kvv had en toe kwam ze met die pakjes nature aanzetten,deze lust diva niet en ik vroeg of ze geen diepvries had.
nee zei de desbetreffende dame want dat was troep,.... :idea: .
dus ik er tegen in nee ik vind die hondenbrokken troep.......
ja maar mevrouw van een goed merk zoals eukaneuba dat is toch echt het beste voor uw hond en daar heeft ze het een kwartiet over gehad waarop ikz ei erkomen geen brokken meer in huis,helaas nu weer wel mevrouw wil geen kvv mee :jank: ,het liefst ga ik nog barfen nou dr ogen vielen zowat uit haar doppen toe ik dat vertelde en ik?
ben gewoon naar de super gegaan met een grote smile op mijn gezicht hahhahahahah.
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Nou zit ik al een tijdje mee te lezen en steeds weer lees ik kvv.
Inmiddels weet ik dat het om rauw/vers voeren gaat, maar waar staat kvv eigenlijk precies voor?

Moet eerlijk bekennen dat ik voor het gemak nog steeds brokken voer, maar vers staat me steeds meer aan.
Bedoel, onze vissen kregen ook allang vers/diepvriesvoer, dus waarom onze hond dan eigenlijk niet denk ik dan :denken:

Ow ja, onze vissen zijn ook nog steeds geen echte bloeddorstige killers geworden van het voer, levende muggelarven e.d... :smile:
groetjes Diana

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

kvv: kant/klaar verse voeding? denk ik hoor.
marian*
Erelid
Contacteer:

KVV is eigenlijk de afkorting van Kivo Vers Vlees maar is zo onderhand voor velen een synoniem geworden voor een complete maaltijd van gemalen vers vlees.
Kivo en Smuldier werken veel samen trouwens.
Afbeelding
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Oke bedankt, weer wat geleerd :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

dat hoor ik ook wel eens ja...
Maar als ik vertel dat Abby kvv krijgt, dan zeggen mensen bijna altijd: "Nee, dat geef ik niet, want van vlees gaan ze stinken!"
O? :19: Ik heb geen idee of ze dan de vacht bedoelen of juist dat ze meer winden laten, maar eerlijk gezegd lijkt t mij onzin. Hoewel Abby wel een tamelijjk vette, niet super-roosjesfrisse-vacht heeft. :N: Maar wel een gezonde, prachtig glanzende en mooi vallende vacht... :pffff:
Mojuan
Zeer actief

Van vlees gaan ze stinken! :smile:

Sinds mijn honden vers vlees eten stinken ze niet meer uit hun bek, en laat Julia helemaal geen scheten meer.
Romeo had de laatste tijd een stinkende vacht, en ook dat is al veeeel minder geworden.
Dus stinken? hier niet iig.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Als ze vragen wat ik voer zeg ik slachtafval :mrgreen:
Dan kijken ze je meewarig aan en vragen of je geen geld hebt om brokken te kopen. Mijn arme stumpertjes van honden leven op afval :smile:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

nance schreef:Als ze vragen wat ik voer zeg ik slachtafval :mrgreen:
Dan kijken ze je meewarig aan en vragen of je geen geld hebt om brokken te kopen. Mijn arme stumpertjes van honden leven op afval :smile:
Hahaha, dat is een leuke ja!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Vandaag hoorde ik vertellen dat een fokker tegen een baasje van een pup had gezegd: tja, die ontsteking aan zijn prostaat komt waarschijnlijk omdat je hem rauwe botten voert. :N: :roll:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Tijdje geleden toen iemand van ons wandelgroepje een chiwawa had gekocht en voor het eerst meenam riep ze uit de verte al of ik Luca in de gaten wilde houden en zij tilde snel haar hondje op [ze heeft ook een kruising Ddog, dus niet bang voor grote honden] maar ze dacht dat Luca zou denken dat haar hondje een konijn was.
:mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

ien schreef:maar ze dacht dat Luca zou denken dat haar hondje een konijn was.
:mrgreen:
Da's ook een goeie :smile:
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ik heb nu al van meerdere jachthondenliefhebbers gehoord, toen ze vroegn wat ik voerde want ze glommen zo mooi, wat ik voerde.
Nou KVV!! Moest ik gelijk mee stoppen want dan zou het fout gaan met jagen en dus hard in de bek worden :denken:
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

marian* schreef:KVV is eigenlijk de afkorting van Kivo Vers Vlees maar is zo onderhand voor velen een synoniem geworden voor een complete maaltijd van gemalen vers vlees.
Kivo en Smuldier werken veel samen trouwens.
Volgens mij staat KVV gewoon voor Kompleet Vers Voer. De term komt uit de tijd dat je het woord compleet ook met een K mocht spellen.

Ik heb ook nooit begrepen waar dat fabeltje van agressief gedrag vandaan komt. Laatst zei iemand op een forum dat de konijnen van de buren niet meer veilig zouden zijn als ze rauw ging voeren. Nou mijn honden eten rauwe kip terwijl mijn eigen kippen gewoon in de tuin rondscharrelen. Mijn honden zien het verschil wel.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Josee schreef:Nou KVV!! Moest ik gelijk mee stoppen want dan zou het fout gaan met jagen en dus hard in de bek worden :denken:
Dit is dus wél een vraag die bij meerdere jachthondenmensen leeft wat barfen betreft :wink:
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Oké, Myra is dan welliswaar geen jachthond ( al zou je anders denken als ze een konijn spot :mrgreen: ) Botten kraakt ze zonder probleem dus ja hard in de bek, maar geef haar een rauw eitje en ze loopt eerst een half uur te parraderen met d'r aanwinst in de bek( zachte beet dus :19: ), dan gaat ze ow zo voorzichtig een miniscuul klein gaatje maken in de schil om het ei vervolgens tergend langzaam leeg te slurpen. met het idee dan geniet ik er extra lang van ofzo..
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Net op een ander forum:

* verwijderd door moderator ivm deze regel :
Er mogen geen zaken van andere fora of sites hier geplaatst worden zonder toestemming van de auteur. Andersom mogen teksten van dit forum niet gekopieerd worden naar andere fora/sites zonder toestemming van de auteur. *

Dat gaat vast een leuke discussie worden :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

marian* schreef:
Josee schreef:Nou KVV!! Moest ik gelijk mee stoppen want dan zou het fout gaan met jagen en dus hard in de bek worden :denken:
Dit is dus wél een vraag die bij meerdere jachthondenmensen leeft wat barfen betreft :wink:
Voor KVV of wat grotere bevleesde botten hoef je niet bang te zijn denk ik :wink: , maar jachthonden die hele dieren eten kunnen idd "problemen" geven bij het apporteren van wild. Vleugels d'r af vreten enzo. Ik heb laatst ook in moeten grijpen bij een hond, da's erg jammer omdat een jachthond geen negatieve ervaring (afpakken van het apport) moet opdoen met apporteren, ik heb er maar een spelletje van gemaakt :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Muis.. schreef:Oké, Myra is dan welliswaar geen jachthond ( al zou je anders denken als ze een konijn spot :mrgreen: ) Botten kraakt ze zonder probleem dus ja hard in de bek, maar geef haar een rauw eitje en ze loopt eerst een half uur te parraderen met d'r aanwinst in de bek( zachte beet dus :19: ), dan gaat ze ow zo voorzichtig een miniscuul klein gaatje maken in de schil om het ei vervolgens tergend langzaam leeg te slurpen. met het idee dan geniet ik er extra lang van ofzo..
Je moet het eten van wild denk ik scheiden van het hard in de bek zijn.
Een hond die hard in de bek is vernield alleen het apport maar eet het doorgaans niet op.
Een hond die regelmatig complete of gedeelten van complete dieren krijgt voorgeschoteld lijkt op een bepaald moment moeite te hebben met het onderscheiden van voedsel en apporten. En neem het ze eens kwalijk :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
marian* schreef:
Voor KVV of wat grotere bevleesde botten hoef je niet bang te zijn denk ik :wink: , maar jachthonden die hele dieren eten kunnen idd "problemen" geven bij het apporteren van wild. Vleugels d'r af vreten enzo. Ik heb laatst ook in moeten grijpen bij een hond, da's erg jammer omdat een jachthond geen negatieve ervaring (afpakken van het apport) moet opdoen met apporteren, ik heb er maar een spelletje van gemaakt :19:
Was dat een hond die echt op BARF gezet was Jaap* ?
Dus het zou inderdaad problemen op kunnen leveren..............

Ik heb me altijd afgevraagd of een hond idd het verschil tussen een (geschoten) wildapport en zijn Barf-maaltijd nog zou zien.
Ik heb het hier niet uitgeprobeerd :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”