Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kunnen honden tanden en kiezen verteren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

yarrah
Vaste gebruiker

kunnen honden tanden en kiezen verteren

Ongelezen bericht door yarrah »

Mijn Cairnterrier van 5 maanden heeft gisteren een paardenkies doorgeslikt :N: . De kies was best groot voor zo'n klein hondje. Mijn vraag is kan de maag van de hond zo'n kies aan?
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Geen nood ! Hier vreten ze wel eens een hele schapenkop op en daar zitten dan ook wat tanden bij. Dat kan de maag best wel aan
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Nou paardenkiezen zijn behoorlijk groot.Ik zou het even aan kijken en anders de dierenarts bellen om raad te vragen.succes!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tinker schreef:Nou paardenkiezen zijn behoorlijk groot.Ik zou het even aan kijken en anders de dierenarts bellen om raad te vragen.succes!
bedoel je dat als een grapje :denken:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Addy schreef:
Tinker schreef:Nou paardenkiezen zijn behoorlijk groot.Ik zou het even aan kijken en anders de dierenarts bellen om raad te vragen.succes!
bedoel je dat als een grapje :denken:
Nee hoor ik ben bloedserieus!Wat vind je trouwens grappig aan mijn antwoord?Ik heb als voormalig paardenbezitster een paar paardenkiezen hier en heb zojuist de kleinste die ik heb opgemeten,die had een doorsnede van 2,5 cm,niet echt een klein kiesje dus.....
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

ja als ik kijk hoe die grote schapenribben in mn staffordje van 15 kg passen sta ik soms ook wel te kijken
maar dat overleg ik niet met mijn dierenarts
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Als mijn honden schapenkoppen eten dan laten ze de tanden en de kaak waar de tanden inzitten liggen. Dus ik vraag me af of de tanden verteerd worden. Ik denk het niet. Ik denk dat die gewoon worden uitgepoept.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nee, een paardenkies zal niet verteren maar zal - als het goed is - gewoon worden uitgepoept. Wat ik zou doen is de ontlasting van je hond blijven controleren tot dat je de kies 'tegenkomt'.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”