Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar is het bottendocument?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
michiel
- Site Admin
In het voedingforum stonden 3 sticky's: het zogenaamde bottendocument en twee sticky's van Farm Food. In principe hebben we daar geen problemen mee, maar wanneer een 'conculega' van Farm Food ons zou benaderen om ook een sticky te krijgen van hun eigen product dan staan we met onze mond vol tanden.
Jullie voelen het al denk ik? Wat zeggen we tegen iemand die ook een sticky wil hebben over zijn/haar voeding? Nee zeggen kan heel makkelijk, maar daarmee geven wij (als Farm Food) aan dat we het voedingsforum bewust 'kleuren'.
Ons hele idee van een openbaar forum is dat we geen censuur toepassen op berichten die voldoen aan de regels; dus willen we behalve reclame (op herkenbare plekken) ook geen propaganda toepassen.
Het meest eerlijke besluit is volgens mij om alle sticky's in 'voeding' weg te halen zodat het voedings-forum weer algemeen wordt. Dan kan iedereen praten over Eukanuba, Barf, Prins, Farm Food, Royal Canin etc.. zonder dat er een gekleurd dakje boven zit...
Jullie voelen het al denk ik? Wat zeggen we tegen iemand die ook een sticky wil hebben over zijn/haar voeding? Nee zeggen kan heel makkelijk, maar daarmee geven wij (als Farm Food) aan dat we het voedingsforum bewust 'kleuren'.
Ons hele idee van een openbaar forum is dat we geen censuur toepassen op berichten die voldoen aan de regels; dus willen we behalve reclame (op herkenbare plekken) ook geen propaganda toepassen.
Het meest eerlijke besluit is volgens mij om alle sticky's in 'voeding' weg te halen zodat het voedings-forum weer algemeen wordt. Dan kan iedereen praten over Eukanuba, Barf, Prins, Farm Food, Royal Canin etc.. zonder dat er een gekleurd dakje boven zit...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp het idee achter de beslissing, maar het bottendocument was een topic waar veel naar werd verwezen. Juist als waarschuwing en zeker niet als propaganda. Er wordt hier op het forum heel veel geadviseerd om honden verse botten te geven en dan is het belangrijk dat mensen ook de informatie krijgen hoe ze daar op een goede manier mee om moeten gaan.
Het bottendocument was daar juist voor gemaakt. En dus niet als reclame voor barf of nrv. Het verwijst ook niet naar commerciele producten of dergelijke.
Ik zou er toch voor willen pleiten dat er een mogelijkheid komt om die topic weer met een sticky te krijgen. Wellicht moet de tekst aangepast worden om zo een meer waarschuwend karakter te krijgen en duidelijk aan te geven dat er verder afstand wordt genomen van of rauw voeren goed is of niet?
Edit: ik zie dat in het document wel verwezen wordt naar een een forum van rauwe voeding.
Maar het lijkt me toch niet zo'n probleem om een goed stuk informatie te maken zonder de verwijzing naar anderen en dat dit wel met een sticky kan komen?
Het bottendocument was daar juist voor gemaakt. En dus niet als reclame voor barf of nrv. Het verwijst ook niet naar commerciele producten of dergelijke.
Ik zou er toch voor willen pleiten dat er een mogelijkheid komt om die topic weer met een sticky te krijgen. Wellicht moet de tekst aangepast worden om zo een meer waarschuwend karakter te krijgen en duidelijk aan te geven dat er verder afstand wordt genomen van of rauw voeren goed is of niet?
Edit: ik zie dat in het document wel verwezen wordt naar een een forum van rauwe voeding.
Maar het lijkt me toch niet zo'n probleem om een goed stuk informatie te maken zonder de verwijzing naar anderen en dat dit wel met een sticky kan komen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
michiel
- Site Admin
Dan kan men toch in het advies een link plaatsen naar het bottendocument, dat staat nog steeds gewoon op het forum: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512Roelfien schreef: Er wordt hier op het forum heel veel geadviseerd om honden verse botten te geven en dan is het belangrijk dat mensen ook de informatie krijgen hoe ze daar op een goede manier mee om moeten gaan.
Het bottendocument was daar juist voor gemaakt.
Op die manier heb je advies en referentie strak en netjes bij elkaar.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Beste Michiel, Het Bottendocument is op geen enkele manier een sticky over zijn/haar voeding of propaganda. Ik wil hier graag nog eens benadrukken dat het gemaakt is om te voorkomen, dat kleine fouten bij het beginnen van het voeren van rauwe voedingsvoedingsmiddelen grote gevolgen kunnen hebben.
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
http://barf-natuurlijk.nl
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Enne... mag het ook niet meer sticky zonder verwijzing naar een ander forum? Ik bedoel: het voeren van rauwe, verse voeding is toch heel wat anders dan het promoten van brokken of kvv van een bepaald merk?
Daarbij lijkt mij dat het document vooral voor de beginnende barfer/rauw-voerder een zodanig handig hulpmiddel is (en ook op zijn plaats in dit voedingsonderdeel van het HF), dat het eigenlijk wel fijn is wanneer het makkelijk te vinden is.
Daarbij lijkt mij dat het document vooral voor de beginnende barfer/rauw-voerder een zodanig handig hulpmiddel is (en ook op zijn plaats in dit voedingsonderdeel van het HF), dat het eigenlijk wel fijn is wanneer het makkelijk te vinden is.
- Roelfien
- Zeer actief
- gizmo
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
Die moet je dus niet hebben.pablo schreef:Ik heb met volle aandacht gelezen
Ik ga dus morgen een bot voor Gizmo halen
Bij ons in de dierenwinkel liggen zoveel gerookte botten
Ik hoop dat hij zo zijn beetje tandsteen kwijt raakt
De botten waarover in het bottendocument gesproken wordt zijn rauwe botten, geen gerookte botten. Gerookte botten zijn knoerdhard en geven eerder slijtage aan de tanden dan dat het wat toevoegt. En veel honden zijn gevoelig voor het gerookte spul erop en krijgen last van hun darmen.
Dus doe dat maar niet. Geef dan maar liever een Rawhide.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.