Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
HELP!! Moeder accepteerd de pup niet.
Moderator: moderatorteam
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
HELP!! Moeder accepteerd de pup niet.
Op een forum van Stafford kwam deze oproep, hoop echt dat iemand hulp kan bieden.
Weet iemand een nestje met pupjes in de buurt van WIJHE???
LUNA heeft inmiddels al 1 pupje dood gebeten, ze zoeken nu een adres zodat de pupjes bij een ander teefje kunnen drinken en op groeien de eerste 2 weekjes!!!!!!!!!!!!!!!!
HELP HELP
Ik stuur de reaktie's door.
Rekatie kunnen ook via; http://www.loveovergold.tk/
Het teefje is gister middels keizersnee bevallen.
LUNA heeft inmiddels al 1 pupje dood gebeten, ze zoeken nu een adres zodat de pupjes bij een ander teefje kunnen drinken en op groeien de eerste 2 weekjes!!!!!!!!!!!!!!!!
HELP HELP
Elly

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: HELP!! Moeder accepteerd de pup niet.
De eerste twee weken? In de buurt van Wijhe?ellyenrob schreef:Op een forum van Stafford kwam deze oproep, hoop echt dat iemand hulp kan bieden.
HELP HELP
Ik denk dat ze beter naar een pleegmoeder kunnen zoeken die de pups minstens 7 weken kan opvoeden.
Gewoon landelijk naar een pleegmoeder zoeken en dan je pups redden
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: HELP!! Moeder accepteerd de pup niet.
Zo denk ik er ook over, maar ja............MARC_S schreef:De eerste twee weken? In de buurt van Wijhe?ellyenrob schreef:Op een forum van Stafford kwam deze oproep, hoop echt dat iemand hulp kan bieden.
HELP HELP
Ik denk dat ze beter naar een pleegmoeder kunnen zoeken die de pups minstens 7 weken kan opvoeden.Dan maar niet het nestje in huis als je helaas geen moeder hebt die ervoor zorgt. Flessen na de 2e week om het toch zelf te kunnen doen vind ik persoonlijk niks.
Gewoon landelijk naar een pleegmoeder zoeken en dan je pups reddenIk hoop dat ze snel wat vinden.
Elly

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat is zo, hier moet je de eerste dagen 24 uur per dag bij zijn, moeder heeft een behoorlijke buikwond en komt bij uit de narcose en dan heeft ze ineens pupjes................. dit heeft tijd nodig.Nanna schreef:Het lijkt me dat rust nu op nummer één staat ipv met die puppen te gaat slepen.
Moeder is bevallen middels een keizersnee en het is helemaal niet ongewoon dat ze een pup doodbijt als ze wakker wordt. Het is zaak om erbij te blijven en het allemaal een beetje te sturen.
Meestal accepteert ze na één of twee dagen de pups moeiteloos.
Elly

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Op advies van vele fokkers houd ze moeder voor de kist en laat om beurten de pups drinken en houden moederskop vast.Nanna schreef:Juist. Dus dit lijkt me het allerbeste advies. Rúst in de tent en 24 uur per dag iemand bij de kersverse moeder.ellyenrob schreef:Ja dat is zo, hier moet je de eerste dagen 24 uur per dag bij zijn, moeder heeft een behoorlijke buikwond en komt bij uit de narcose en dan heeft ze ineens pupjes................. dit heeft tijd nodig.Nanna schreef:Het lijkt me dat rust nu op nummer één staat ipv met die puppen te gaat slepen.
Moeder is bevallen middels een keizersnee en het is helemaal niet ongewoon dat ze een pup doodbijt als ze wakker wordt. Het is zaak om erbij te blijven en het allemaal een beetje te sturen.
Het is toch te gek om haar haar pups af te nemen alleen omdat ze (heel logisch) verward uit de narcose komt.
Wedden dat het er morgen allemaal al heel anders uitziet?
Hoop echt dat ze met veel geduld op groeien, ze hebben al wel geplast maar nog niet gepoept, hoop dat ze wel veel masseren, pffff het is allemaal wat.
Elly

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja het is het eerste van moed en van de fokker.
De dekreu eigenaar is gelukkig heel erg begaan en geeft veel adviesen en een andere fokker is dacht ik onderweg om te helpen.
Pfffff er wordt heel hard geduimd.
En Masha wat je schrijft de narcose brengt mamma in verwarring, het heeft tijd nodig, zo ga je slapen zo wordt je weer wakker met pups.....buikpijn...en verwarring door narcose.
De dekreu eigenaar is gelukkig heel erg begaan en geeft veel adviesen en een andere fokker is dacht ik onderweg om te helpen.
Pfffff er wordt heel hard geduimd.
En Masha wat je schrijft de narcose brengt mamma in verwarring, het heeft tijd nodig, zo ga je slapen zo wordt je weer wakker met pups.....buikpijn...en verwarring door narcose.
Elly

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
is idd het beste , Oops moest na de keizersnede ook niets van haar pups hebben , wilde alleen maar weg bij die enge dingen. Na 1 dag bleef ze al gewoon liggen om de kleintjes te laten drinken , alleen kontjes likken zag ze nog niet zitten , maar ook dat kwam goed.Nanna schreef:Juist. Dus dit lijkt me het allerbeste advies. Rúst in de tent en 24 uur per dag iemand bij de kersverse moeder.ellyenrob schreef:Ja dat is zo, hier moet je de eerste dagen 24 uur per dag bij zijn, moeder heeft een behoorlijke buikwond en komt bij uit de narcose en dan heeft ze ineens pupjes................. dit heeft tijd nodig.Nanna schreef:Het lijkt me dat rust nu op nummer één staat ipv met die puppen te gaat slepen.
Het is toch te gek om haar haar pups af te nemen alleen omdat ze (heel logisch) verward uit de narcose komt.
Wedden dat het er morgen allemaal al heel anders uitziet?

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Thirza is niet met een keizersnede bevallen maar die moest eerst ook weinig van dr pups weten, het was prima en ze waste ze meteen na het bevallen maar dr melkafgift was zo sterk dat er zoveel druk op zat dat het haar pijn deed als ze gingen drinken, waardoor ze ze wcht wilde bijten, dus erbij blijven, pups aanleggen moeder rustig houden en na een dag was de druk van dr borsten af en ging het super.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh nee, wat een ellende. Ik ken de eigenaar van de reu heel goed, heb haar site zelfs gemaakt.
Ze is vreselijk begaan en ik weet ook zeker dat ze er alles aan doet om de pups groot te krijgen (ze zal er ook verdriet van hebben), ik ga duimen op een goed verloop.
Groetjes,
Esther en Co.
Ze is vreselijk begaan en ik weet ook zeker dat ze er alles aan doet om de pups groot te krijgen (ze zal er ook verdriet van hebben), ik ga duimen op een goed verloop.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier duimen we ons de kramp in de duimen, maar het gaat al beter de pups zijn geliky door mamma en hebben gepoept.Esther80 schreef:Oh nee, wat een ellende. Ik ken de eigenaar van de reu heel goed, heb haar site zelfs gemaakt.
Groetjes,
Esther en Co.
Elly

- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog 3 van de 4 levend geboren pupjesNanna schreef:ellyenrob schreef:Hier duimen we ons de kramp in de duimen, maar het gaat al beter de pups zijn geliky door mamma en hebben gepoept.Esther80 schreef:Oh nee, wat een ellende. Ik ken de eigenaar van de reu heel goed, heb haar site zelfs gemaakt.
Groetjes,
Esther en Co.![]()
![]()
![]()
Hoeveel puppy's zijn er nog? Het gaat zo te horen de goede kant op.
Wèl de pin op hun neus zetten er nog bij te blijven hoor.
Elly

- Renske
- Zeer actief
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
- Renske
- Zeer actief
Super! Dat de pups nu al allemaal bij de moeder drinken is een goed teken.ellyenrob schreef:Het gaat de goede kant op, er zijn al foto'geplaatst met de 3-ling aan de tiet, dus....................... helemaal geweldig!!!Renske schreef:Heb je al weer een up-date hoe het nu gaat?
Ik denk dat door de onervarenheid er een beetje paniek was.
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze houden de kop van moeder goed vast, maar dat zal met een paar dagen wel beter gaanRenske schreef:Super! Dat de pups nu al allemaal bij de moeder drinken is een goed teken.ellyenrob schreef:Het gaat de goede kant op, er zijn al foto'geplaatst met de 3-ling aan de tiet, dus....................... helemaal geweldig!!!Renske schreef:Heb je al weer een up-date hoe het nu gaat?
Ik denk dat door de onervarenheid er een beetje paniek was.
Elly

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hoort wel vaker.christiane schreef:is blijkbaar normaal bij een keizersnede
onze teef wou de eerste 24 u ook nix van de pups weten
we hebben ze aangelegd en bleven 24 op 24 waken bij de teef
na enkele dagen was ze een supermoedertje en mochten er geen vreemde in de buurt van haar kids komen
Gelukkig hebben wij het zelf nooit mee gemaakt na een keizersnee, het lijkt me een drama.
Elly

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het KAN gebeuren na een keizersnede, niet dat het standaard is oid, dat is nl ook weer niet zo, ook hier is het wel rasafhankelijk , en nee dit is niet tegen de stafford, want ik heb het ook wel gezien bij andere terrier rassen, maar dat honden die een iets korter lontje hebben tegenover andere honden en pijn enz. wat fanatieker kunnen reagerenchristiane schreef:is blijkbaar normaal bij een keizersnede
onze teef wou de eerste 24 u ook nix van de pups weten
we hebben ze aangelegd en bleven 24 op 24 waken bij de teef
na enkele dagen was ze een supermoedertje en mochten er geen vreemde in de buurt van haar kids komen