Ongeveer 2 maanden na het begin van haar loopsheid is Bowie schijnzwanger geworden. Dit duurt bij haar ongeveer 2 à 3 weken. Het moment van castreren is ongeveer 3 à 3 1/2 maand na het begin van de loopsheid, toch? Ook als het nog zo kort na haar schijnzwangerschap is? Of heeft dat verder geen invloed? Omdat Bowie een vrij lange periode last blijft houden van haar hormonen en je dat altijd erg kan merken in haar gedrag (slomer, minder blij, minder speels, etc. etc.) ben ik beniewd of het moment van castreren ook invloed heeft in haar gedrag op latere leeftijd. Of staat dat helemaal los van elkaar? Is het een gegeven hoe een teef zal veranderen, of niet, los van het moment waarop ze gecastreerd wordt? Ook al is ze tijdens het moment van castreren nog depri?
Met de DA heb ik overlegd dat ze na of voor haar castratie volledig geröntgend zal worden. Bij haar had dit sowieso onder een roesje moeten gebeuren omdat het anders niet gaat lukken en nu sla ik 2 vliegen in 1 klap. Helaas is de DA geen officiele DA die voor de RvB mag röntgenen. Kan een DA toch wel een redelijk goede uitslag geven op basis van de foto's die daar gemaakt zijn? Of is het toch mogelijk dat je ze op kan sturen naar de RvB en dat zij daar een onofficiele beoordeling aan kunnen geven?
Ik kan nu al zenuwachtig worden voor november :N: