Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe zijn jullie een kennel begonnen?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

SnowWhite
Actief

Hoe zijn jullie een kennel begonnen?

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Hoi hoi,

Nu ik steeds meer mee draai in het wereldje van de witte herder, begint er bij mij ook steeds meer een "oude" droom te kriebelen :-)

Ik zou namelijk graag met de tijd een eigen kennel willen hebben.
Nou niet meteen stel op sprong hoor!
Ik weet dat ik nog te jong ben, te klein huis en te weinig ervaring en kennis heb.
Maar het toch altijd wel een kleine droom van mij geweest.

Nu is mijn vraag; hoe zijn julllie je kennel begonnen, hoe oud was je en wat heb je er voor nodig?

Alvast allemaal bedankt :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

het begin is een goede teef en veel kennis
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Valerie schreef:het begin is een goede teef en veel kennis
;-) Ik snap hoe je het bedoelt, maar ik zou het omdraaien... ;-) Eerst veel kennis, dan op zoek naar een goede teef.
Op een ander forum las ik het advies om je goed in het ras te verdiepen, shows en andere gelegenheden te bezoeken waar veel honden samenkomen. Probeer te bepalen wat jouw favoriete type is binnen een ras en zoek dan naar een teef die al bewezen heeft dergelijke types voort te brengen. Benader dan de eigenaresse van die teef om te zien / te bespeken of je daar ene pup van mag kopen; een teefje uiteraard. Probeer 'tegelijk' op zoek te gan naar een reu die de vader kan worden van het eerste nestje...

Bij mij kriebelt het soms ook... maar EERST veel leren... dan misschien een teefje kopen en er verder mee gaan spelen, het idee.

Groetjes,
Suzanne
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Bedankt voor jullie antwoorden...
Ik ben in ieder geval al wel goed op weg, merk ik zo :-)

Als ik een kennel zou gaan beginnen dan zou ik dat graag willen doen met een dochter van onze hond, die hopen we over ongv 1 1/2 tot 2 jaar te krijgen (is uiteraard altijd een verassing wat er uit een nest komt ;-) )
maar eerlijk gezegt denk ik dat het bij dromen blijft :wink:
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ook ik lees met enorm veel interesse mee...interessant onderwerp dat ook hier speelt, maar ook hier is het nog lang niet zo ver.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij zijn ongeveer 4 jaar geleden met de kennel begonnen.
Vanaf onze eerste stafford gekocht in 1994 hebben we ontzettend veel geleerd en in 2003 heb ik KKI gedaan en een kennelnaam aangevraagd.
Maar nog steeds blijven we veel leren en lees ik nog heel veel op internet, over voeding, opvoeding en erfelijkheid.
Door het vele lezen zijn we ook overgestapt op barf en kvv voor onze honden, want ons uitstekend bevalt.
Elly
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
;-) Ik snap hoe je het bedoelt, maar ik zou het omdraaien... ;-) Eerst veel kennis, dan op zoek naar een goede teef.
Op een ander forum las ik het advies om je goed in het ras te verdiepen, shows en andere gelegenheden te bezoeken waar veel honden samenkomen. Probeer te bepalen wat jouw favoriete type is binnen een ras en zoek dan naar een teef die al bewezen heeft dergelijke types voort te brengen. Benader dan de eigenaresse van die teef om te zien / te bespeken of je daar ene pup van mag kopen; een teefje uiteraard. Probeer 'tegelijk' op zoek te gan naar een reu die de vader kan worden van het eerste nestje...

Bij mij kriebelt het soms ook... maar EERST veel leren... dan misschien een teefje kopen en er verder mee gaan spelen, het idee.

Groetjes,
Suzanne
dus voor je het karakter van je teef weet zoek je al een reu uit?? (ik weet dat je niet fokt maar dat doe ik ook niet, even hypotetisch gezien)
Valerie
Zeer actief

Yuka schreef:
Als ik een kennel zou gaan beginnen dan zou ik dat graag willen doen met een dochter van onze Yuka, die hopen we over ongv 1 1/2 tot 2 jaar te krijgen (is uiteraard altijd een verassing wat er uit een nest komt ;-) )
voordeel: je kent de moeder heel goed en pups krijgen veel van hun moeder mee
ik zou alleen als je echt wilt beginnen wel erg kritisch naar je eigen teef dan kijken, dat is soms erg moeilijk
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:
Yuka schreef:
Als ik een kennel zou gaan beginnen dan zou ik dat graag willen doen met een dochter van onze Yuka, die hopen we over ongv 1 1/2 tot 2 jaar te krijgen (is uiteraard altijd een verassing wat er uit een nest komt ;-) )
ik zou alleen als je echt wilt beginnen wel erg kritisch naar je eigen teef dan kijken, dat is soms erg moeilijk
Valerie krijgen de pups meer van de moeder mee qua karakter als van de vader?
Elly
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ellyenrob schreef:
Valerie schreef:
Yuka schreef:
Valerie krijgen de pups meer van de moeder mee qua karakter als van de vader?
nou genetisch bepaald is het natuurlijk 50/50, maar de teef is wel de hond die er 8 weken ( of langer) bij is, en dat is zeker behoorlijk bepalend :wink:
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ja das waar!
Elly
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Elly volgens mij heeft Anja laatst op staffords- nog een heel onderzoek erover geplaatst :wink: idd heeft de opvoeding van de moeder in het nest ook zeker invloed op het karakter
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Elly volgens mij heeft Anja laatst op staffords- nog een heel onderzoek erover geplaatst :wink: idd heeft de opvoeding van de moeder in het nest ook zeker invloed op het karakter
Staat me vaag iets van bij ik ga het effe pzoeken :ok:
Elly
Afbeelding
feestvarken

Ongelezen bericht door feestvarken »

Ik ken iemand die heeft eerst de goede kennis heeft opgedaan en in de leer is gegaan bij een ander en daarna zelf is begonnen met een goede teef en daarna een kennelnaam heeft aangevraagd.
Tja en van 1 komen er meer :mrgreen:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Valerie schreef:
Suzanne123 schreef:
Benader dan de eigenaresse van die teef om te zien / te bespeken of je daar ene pup van mag kopen; een teefje uiteraard. Probeer 'tegelijk' op zoek te gan naar een reu die de vader kan worden van het eerste nestje...

Groetjes,
Suzanne
dus voor je het karakter van je teef weet zoek je al een reu uit?? (ik weet dat je niet fokt maar dat doe ik ook niet, even hypotetisch gezien)
Volstrekt hypodinges...
nee... eh.. ja, eh... ;-)
Wel 'zoeken' en 'kijken' maar uiteraard pas beslissen als het teefje wat ouder is. Als je namelijk pas gaat 'kijken en rondneuzen' op he tmoment dat ze gedekt kan worden ben je rijkelijk laat.... Het is handig om te weten wat er als dekreu qua type in aanmerking komt om het type hond te fokken wat jij wilt... denk ik... dus is het handig om wat moglijkheden op papier te zetten voor jezelf. Dus niet uitzoeken, maar wel zoeken...
zoiets.....

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”