Ik heb altijd gedacht dat de voeding van hond en kat anders werd samengesteld ?
Ik krijg hier reclame van OCool waarbij voeding word aangeboden
Superdog vlees voor honden en katten.
Smuldier, vlees voor hond en kat ?
of ben ik fout ?
En is dat wat die Superdog en Smuldier ?
Wie kent anim'Ice ? Ijsjes voor de hond
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voeding hond en kat
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Voeding hond en kat
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Voeding hond en kat
Honden en katten hebben inderdaad verschillende voedingsbehoeften. Katten kunnen bijvoorbeeld geen B-caroteen omzetten in vitamine A, iets wat mensen en honden wel kunnen. Dat betekent dat katten meer vitamine-A tot zich moeten nemen, dat zit in lever, vette vis en levertraan. Ook hebben ze wat minder bot en wat meer spiervlees en orgaan nodig dan honden.Mama Sanneke schreef:Ik heb altijd gedacht dat de voeding van hond en kat anders werd samengesteld ?
Ik krijg hier reclame van OCool waarbij voeding word aangeboden
Superdog vlees voor honden en katten.
Smuldier, vlees voor hond en kat ?
of ben ik fout ?
Wie kent anim'Ice ? Ijsjes voor de hond
Maar ja, honden mogen eigenlijk ook geen gerookte botten eten en dat word ook verkocht. Het gaat allemaal om het geld, als mensen het kopen is het toch goed? Ze denken echt niet aan de gezondheid van je dier hoor, alleen aan de omzet.
En ik maak zelf ijsjes voor de hond, is heel makkelijk en je weet precies wat er in zit
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik heb ook altijd geleerd dat de voedingsbehoefte van hond en kat verschild. Maar er zijn idd bepaalde diepvriesvoedingen zoals smuldier die voor hond EN kat geschikt zijn. Hoe dat precies kan weet ik ook niet. Misschien zou je het beste navraag kunnen doen bij de betreffende fabrikant ? Die kunnen je dat vast wel uitleggen. Er zijn immers ook mensen die hun hond en kat laten barfen ? Daar zit dan toch ook niet zoveel verschil tussen ??
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Hmmm toch wel, je stelt andere dingen samen. Hoe kan iets compleet zijn voor hond én kat als ze verschillende percentages nodig hebben van het een en ander?SuzieC1970 schreef:Ik heb ook altijd geleerd dat de voedingsbehoefte van hond en kat verschild. Maar er zijn idd bepaalde diepvriesvoedingen zoals smuldier die voor hond EN kat geschikt zijn. Hoe dat precies kan weet ik ook niet. Misschien zou je het beste navraag kunnen doen bij de betreffende fabrikant ? Die kunnen je dat vast wel uitleggen. Er zijn immers ook mensen die hun hond en kat laten barfen ? Daar zit dan toch ook niet zoveel verschil tussen ??
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Door er maar vanuit te gaan dat de groenten ook goed zijn voor de kat.
Een kat heeft alleen maar vlees nodig, maar op elke commerciele voeding zie je ook groenten staan op de verpakking. Terwijl een kat echt geen worteltjes eet, normaliter.
Maar het is vlees voor de rest, dus ik denk dat je het prima aan de kat kan geven. Het is in ieder geval niet slechter dan blikvoer met granen en groenten voor de kat.
Een kat heeft alleen maar vlees nodig, maar op elke commerciele voeding zie je ook groenten staan op de verpakking. Terwijl een kat echt geen worteltjes eet, normaliter.
Maar het is vlees voor de rest, dus ik denk dat je het prima aan de kat kan geven. Het is in ieder geval niet slechter dan blikvoer met granen en groenten voor de kat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby