Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe duur is sterreliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

annika163
Zeer actief

hoe duur is sterreliseren?

Ongelezen bericht door annika163 »

Hoe duur is het om een hondte laten sterrelisren? Ons hondje is nu 7,5 maand en voor de eerste keer loops. Over een possje willen we haar gaan sterreliseren maar we vragen ons af hoe duur dit is zodat we vast geld voor deze operatioe kunnen sparen

groetjes annika
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Hoe duur het steriliseren (of castreren, want dat is het eigenlijk) is, verschilt zeer sterk van dierenarts tot dierenarts. Dit is mede afhankelijk van de apparatuur die ze gebruiken en het narcosemiddel. Een castratie d.m.v. een kijkoperatie (laparoscopie) is duurder dan een 'gewone' castratie. Gasanasthesie is ook vaak duurder, maar veiliger. Ik zou dus wat gaan informeren bij dierenartsen in de buurt. Sowieso zou ik erover nadenken of je haar wel echt wil laten castreren. Het is niet zomaar wat, het is een hele operatie en ik zou een gezonde hond niet zomaar laten opereren.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
annika163
Zeer actief

ne klopt ben het met je eens dat het een hele operatie is maar deze keuze ligt niet bij ons zelf. We hebben een hondje van een spaanse stichting en van hieruit moeten ze gesterilliseerd/gecastreerd worden. Dit staat in het contract wat we ondertekend hebben toen ze bij ons is gekomen.
ik zal eens gaan rondbellen

groetjes annika
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

vraag gewoon even aan je da.Je zult toch op ongeveer 300 euro moeten rekenen.
En dat je een spaanse hond voor zijn verder hondenleven gelukkig zal maken is een daad die heel goed is.
Dat ze in het contract steriliseren afdwingen,heeft wel te maken met de achtergrond van deze dieren.
gotcha
Zeer actief

Welke maatschappij doet dat?Heb er ook navraag voor gedaan.Maar sterilisatie hoort er niet bij.
:denken:
ZinoJinx
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler

Ongelezen bericht door ZinoJinx »

Ik heb mijn 2 teefjes begin dit jaar laten castereren. een rottweiler (toen 30 kg) en jack russel (12 kg). De rekening bedroeg in het totaal +/- 650 euro. ik ben van België,dus ik weet niet of dit vergelijkbaar is met de tarieven die ze bij jullie hanteren.
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Bij onze verzekering ( het pakket wat wij hebben ) wordt 50% vergoed .Hij heet Proteq.
Afbeelding
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

gotcha schreef:vraag gewoon even aan je da.Je zult toch op ongeveer 300 euro moeten rekenen.
En dat je een spaanse hond voor zijn verder hondenleven gelukkig zal maken is een daad die heel goed is.
Dat ze in het contract steriliseren afdwingen,heeft wel te maken met de achtergrond van deze dieren.
Tuurlijk, hebben deze honden een achtergrond waar wel degelijk rekening meegehouden dient te worden, maar ik ben niet zo voor snijden in een gezond hondenlichaam. Ik vind het jammer dat zo'n hond verplicht gecastreerd moet worden, maar aan de andere kant, kan ik mij er ook wel iets bij voorstellen. Persoonlijk, heb ik er moeite mee.
Ciske

annika163 schreef:Hoe duur is het om een hondte laten sterrelisren? Ons hondje is nu 7,5 maand en voor de eerste keer loops. Over een possje willen we haar gaan sterreliseren maar we vragen ons af hoe duur dit is zodat we vast geld voor deze operatioe kunnen sparen

groetjes annika
Ik denk dat je wel op zo'n €300 mag rekenen. Hangt een beetje van het gewicht van de hond af.
annika163
Zeer actief

nou ik ben even bij de da langs geweest moest toch een worm kuurtje hebben. het kost tussen d3e 130 en 160 dus valt me alleszins mee. ik ga toch ook even de verzekeringsmaatschappijen bellen kan altijd wel handig zijn met een hond in huis :) bedankt voor al jullie tips!!!!!!

groetjes annika
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Hier varieerde de prijs voor een duitse herder teef van 20 kg van 180 euro t/m 360 euro onder dezelfde narcose en geinformeerd bij 4 dierenartsen. Je mag dus blij zijn met jou DA qua prijs :ok:
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Mijn vorige dierenarts hanteert ook ongeveer die prijs, maar zij werkt dan ook niet met gasanesthesie en operatiecontrole (hartslag, zuurstofgehalte e.d.) en dat vind ik toch wel erg belangrijk, vooral bij een langere operatie. De operatiemethode heeft dus zeker wel invloed op de prijs en ik betaal liever iets meer voor meer veiligheid.

Groetjes,

fieke
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

annika163 schreef:ne klopt ben het met je eens dat het een hele operatie is maar deze keuze ligt niet bij ons zelf. We hebben een hondje van een spaanse stichting en van hieruit moeten ze gesterilliseerd/gecastreerd worden. Dit staat in het contract wat we ondertekend hebben toen ze bij ons is gekomen.
ik zal eens gaan rondbellen

groetjes annika
Wij hebben ook Spanjaardjes...ook bij ons in het contract staat dat we ze moeten laten steriliseren...(eentje was al gesteriliseerd, de ander nog niet) maar wij hebben nog nooit controle daarvoor gehad! :wink: (wij laten dus echt niet zomaar in onze gezonde honden snijden als het niet hoeft)
annika163
Zeer actief

niet nee??? hahaha dat bied perpectief :) Goh dacht dat ze daar best wel streng mee zijn.....
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

annika163 schreef:niet nee??? hahaha dat bied perpectief :) Goh dacht dat ze daar best wel streng mee zijn.....
Die stichtingen hebben daar hun reden voor, zou toch niet zo grappig zijn als er dadelijk van een buitenlands zwerfhondje wat al genoeg voor zijn kiezen gehad heeft een oepsnestje komt, lopen al genoeg hondjes rond die geen dierwaardig bestaan hebben.
Dus gewoon steriliseren want daar heb je voor getekend en als je dat niet wilt dan bel je de stichting en dan leg je klip en klaar uit waarom niet.
Overigens vind ik financieel geen enkele reden, dan ga je maar hard sparen :wink:
annika163
Zeer actief

volgens mij kwam het beetje verkeerd over was niet echt serieus bedoeld maja. geen geld is aboluut nie de reden hebben nie voor niets gewacht totdat ik werk had en nie meer aan het studeren was. nicky moet er toch aan geloven zo rond januari.

liefs ons
Ciske

Dus gewoon steriliseren want daar heb je voor getekend en als je dat niet wilt dan bel je de stichting en dan leg je klip en klaar uit waarom niet.
Dit geeft in ieder geval aan, dat iemand er zorgvuldig over nagedacht heeft en zich bewust is van de risico's van het castreren en het niet castreren. De prijs van de castratie vind ik geen reden om het niet te doen.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Nanna schreef:
annika163 schreef:niet nee??? hahaha dat bied perpectief :) Goh dacht dat ze daar best wel streng mee zijn.....
Eigenlijk wel een beetje flauw om te tekenen dat je zo'n hond laat steriliseren en het dan voorts niet te doen.
Ik snap wel dat je tegen sterilisatie bent, daar gaat het ook niet om, maar téken er dan niet voor.
Deels heb je wel gelijk hoor! Toen wij dat contract tekende (was onze eerste hond) waren wij nog zo naief dat wij niet wisten wat het risico van castreren inhield. Toen we daar eenmaal achter kwamen, stond voor ons vast dat wij dit niet wilden! Wij zorgen er uiteraard wel voor dat er nooit nakomelingen zullen komen!

Omdat wij ,vanaf het moment dat wij onze hond in onze armen gedrukt kregen op het vliegveld twee jaar geleden, nooit maar dan ook nooit meer iets van die stichting gehoord hebben, voelen wij ons ook niet verplicht contact met heb op te nemen om te bespreken waarom wij hem niet willen castreren.......
debby61
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door debby61 »

Heb hier geinformeerd bij mijn eigen dierenarts en daar moet ik 400 euro betalen en dat is exclusief narcose voor een hondje van 27 kg.
Behoorlijk aan de mep dus. De duurste zie ik al als ik hier lees.
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Jeetje, wat een prijzen allemaal. Ik heb ook een Spanjaardje, en in het contract wat ik getekend heb stond ook dat hij nog geholpen moest worden (alhoewel hij eerst al een ander baasje had, en wij hem daar vandaan hebben, wel via de stichting, en die andere baasjes hem ook nog niet hadden laten castreren :roll:). Dat is afgelopen woensdag gebeurd. Ik heb iets van 110 euro betaald, is het voor een reu misschien goedkoper?? :denken: 400 vind ik wel erg veel :eek: Tony is wel klein trouwens, 13 kilo.

Ik heb verder ook niks meer van de stichting gehoord sinds ik hem heb, hij komt van Shin/Ace. Ik vind het op zich wel jammer dat ze geen interesse meer hebben getoond, maar aan de andere kant kan het me weinig schelen. Ik vind het erger van zijn andere baasjes, die hem toch een maand of 7 gehad hebben, en niet mee wouden betalen met de castratie. Lekker makkelijk vind ik dat. Ook hebben ze gelogen over hem, hij zou perfect luisteren, sociaal zijn en meer van dat soorts. Hij kende niet eens zijn eigen naam :19: (en ja hij heette al Tony) en kon geen één commando, zelfs niet een simpel 'zit'.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Hera schreef:Jeetje, wat een prijzen allemaal. Ik heb ook een Spanjaardje, en in het contract wat ik getekend heb stond ook dat hij nog geholpen moest worden (alhoewel hij eerst al een ander baasje had, en wij hem daar vandaan hebben, wel via de stichting, en die andere baasjes hem ook nog niet hadden laten castreren :roll:). Dat is afgelopen woensdag gebeurd. Ik heb iets van 110 euro betaald, is het voor een reu misschien goedkoper?? :denken: 400 vind ik wel erg veel :eek: Tony is wel klein trouwens, 13 kilo.

Ik heb verder ook niks meer van de stichting gehoord sinds ik hem heb, hij komt van Shin/Ace. Ik vind het op zich wel jammer dat ze geen interesse meer hebben getoond, maar aan de andere kant kan het me weinig schelen. Ik vind het erger van zijn andere baasjes, die hem toch een maand of 7 gehad hebben, en niet mee wouden betalen met de castratie. Lekker makkelijk vind ik dat. Ook hebben ze gelogen over hem, hij zou perfect luisteren, sociaal zijn en meer van dat soorts. Hij kende niet eens zijn eigen naam :19: (en ja hij heette al Tony) en kon geen één commando, zelfs niet een simpel 'zit'.
castratie van een reu is inderdaad goedkoper, omdat de ingreep relatief kleiner is dan bij een teef.

Vraag aan een dierenarts ook altijd even wat je voor die prijs krijgt, inderdaad is de prijs nog wel eens afhankelijk van het soort narcose, de nazorg en voorzorg die er is, pijnstilling etc. Succes ermee!
Afbeelding
rascals
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door rascals »

wij hebben laatst twee newfy teven moeten noodgedwongen alles weg laten halen . De ene was rond de 425 euro en de andere bijna 500 euro .

Catratie is normaal goedkoper is ook veel makkelijker en sneller gedaan .
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Castratie bij onze teef, was tegen de 600 euro.... :roll:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Martijn schreef:
gotcha schreef:Welke maatschappij doet dat?Heb er ook navraag voor gedaan.Maar sterilisatie hoort er niet bij.
Als ik dat nog wist had ik het er direct bij gezet. :wink:
Bij Proteq wordt het inderdaad vergoed, maar je verzekering is dan ook wel duurder. Ik betaal liever zelf de castratie en een goedkopere verzekering, anders betaal je de rest van het leven van de hond (als je zolang de verzekering houdt) voor de castratie.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Neeltje schreef:
Martijn schreef:
gotcha schreef:Welke maatschappij doet dat?Heb er ook navraag voor gedaan.Maar sterilisatie hoort er niet bij.
Bij Proteq wordt het inderdaad vergoed, maar je verzekering is dan ook wel duurder. Ik betaal liever zelf de castratie en een goedkopere verzekering, anders betaal je de rest van het leven van de hond (als je zolang de verzekering houdt) voor de castratie.
Goed dat ik dat weet, zal ik dat even nakijken. Ben namelijk niet van plan Boomer te castreren, dus kan ik mooi minder gaan betalen..:)
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

M@rleen schreef:
Neeltje schreef:
Martijn schreef:
Goed dat ik dat weet, zal ik dat even nakijken. Ben namelijk niet van plan Boomer te castreren, dus kan ik mooi minder gaan betalen..:)
Let er dan wel op dat aandoeningen aan het geslachtsapparaat ook niet vergoed worden!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik heb voor mn teefje net 360 euro betaald (16kg) incl bloedonderzoek pijnstillers en nazorg
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Carma schreef:
M@rleen schreef:
Neeltje schreef:
Martijn schreef: Als ik dat nog wist had ik het er direct bij gezet. :wink:
Let er dan wel op dat aandoeningen aan het geslachtsapparaat ook niet vergoed worden!
Dus medicatie voor bv. een puspiemel wordt dan ook niet vergoed? Terwijl dat toch nix met castreren te maken heeft?
gotcha
Zeer actief

Wij zijn bij een belgische verzekering(uiteraard).Deze komen enkel tussen bij ongevallen,operaties(geen sterilisatie) of spoedoperaties.Niet bij medicatie.Het heet huisdierplan.Maar wij hebben ook de goedkoopste genomen hoor.14 euro per maand. :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

M@rleen schreef:
Carma schreef:
M@rleen schreef:
Neeltje schreef: Bij Proteq wordt het inderdaad vergoed, maar je verzekering is dan ook wel duurder. Ik betaal liever zelf de castratie en een goedkopere verzekering, anders betaal je de rest van het leven van de hond (als je zolang de verzekering houdt) voor de castratie.
Dus medicatie voor bv. een puspiemel wordt dan ook niet vergoed? Terwijl dat toch nix met castreren te maken heeft?
Nee, daarvoor is het gehele ziektepakket extra:

Ziektekostenpakket Extra
Gelijk aan het Ziektekostenpakket Standaard met als extra de vergoeding van behandelingen aan de voortplantingsorganen. Sterilisatie / castratie wordt voor 50% vergoed. Looptijd: 5 jaar

Op zich wel goed, want als je hond/kat al gecastreerd is, zou het een beetje onzinnig zijn om daarvoor te moeten betalen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”