Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poepvraag....

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Baasje van ...
Actief

Poepvraag....

Ongelezen bericht door Baasje van ... »

Sproet eet eukanuba lam en rijst, maar heeft soms rare ontlasting. Ik had in een andere topic al gezegd dat ze veel van de straat vreet. (ze krijgt van ons namelijk NOOIT wat :smile:)

Ze ontlast 2 x per dag, maar soms per uitlaatbeurt 2 keer. De 1e keer is het een prima drol, maar dan gaat ze 10 minuten later nog eens en dan komt er een breiige drab uit.
Concreet heeft ze die breiige drab 3 x per week.

Ze is nu loops, dus ik heb alleen maar aan de riem (kan ik beter in de gaten houden dat ze niets van de grond eet) terwijl ik haar het commando NEE aan het trainen ben.

Lekker praatje dit, maar mijn vraag is natuurlijk: moet ik op andere voeding over? Of komt dit door het gras dat ze eet en de rommel die ze vindt?
Groetjes
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Nu is het wel zo, dat de meeste honden meer ontlasting hebben van een brok! En ik kan me herinneren dat ik in mijn zoektocht ook eens met dit soort problemen te kampen kreeg, gewoon veel poep en de eerste drol was meestal stevig en daarna werd het een zachte drab!

Ik ben toen wel gaan zoeken naar een andere voeding en kwam dus toch weer uit op wat ik in het begin altijd gaf, dus Kvv!
En toen was het gelijk over :ok: Dus hier geen brokken meer!
Ik zou als ik jou was, als je je er druk om maakt de hond op een vijf-daagse vlees kuur zetten, en kijken wat het dan word!
Neem dan een Kvv waar ook wat pens inzit, maar wel een complete variant.
Smul is er een die vrij makklijk te krijgen is, maar kijk de topics over Kvv maar eens na, hier op het forum.

Succes ermee, en hou ons op de hoogte.
Laatst gewijzigd door Amber op 23 sep 2007 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Als het 3 keer per week is en de eerste ontlasting wel prima,dan zou ik me er niet al te druk om maken.Gebeurt het iedere dag bij iedere uitlaatbeurt,tsja dan zou ik heel rap over gaan op een ander merk. :ok:
Baasje van ...
Actief

Amber schreef:Ik ben toen wel gaan zoeken naar een andere voeding en kwam dus toch weer uit op wat ik in het begin altijd gaf, dus Kvv!
Wat is Kvv? :denken:
Groetjes
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik zou toch zeker er ook voor zorgen dat ze niet meer van de straat kan vreten.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Baasje van ... schreef:
Amber schreef:Ik ben toen wel gaan zoeken naar een andere voeding en kwam dus toch weer uit op wat ik in het begin altijd gaf, dus Kvv!
Kvv is kant en klaar vers vlees, rauwe voeding op basis van Vlees en Pens.
Dat geef je dus rauw en je koopt het kant en klaar en het is diepgevroren, en daarom is het dus vrij van allerlei chemische toevoegingen , en middeltjes die in bijna alle brokken wel zit, simpelweg om het goed te houden.
Als je bij zoeken ingeeft Kvv kom je alles tegen wat je wil weten!
Door je hond deze voeding te geven zorg je dus voor een gezonde darmflora, en een goed gebit.
Is dus eigenlijk voeding die past bij een carnivoor,, vleeseter ,, zoals onze honden zijn.
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Maddox had regelmatig last van 'brei'.
Nu voer ik brok met meer vezels erbij (half om half) en is het probleem opgelost.
Dit is echter wel brok voor honden met overgewicht (niet mijn Maddy :neenee: ) dus moet wel in de gaten houden dat hij niet afvalt.

Ik ben er tevreden over, ik heb namelijk niet de mogelijkheid om kvv te voeren.
Baasje van ...
Actief

Amber schreef:
Baasje van ... schreef:
Kvv is kant en klaar vers vlees, rauwe voeding op basis van Vlees en Pens.
Dat geef je dus rauw en je koopt het kant en klaar en het is diepgevroren, en daarom is het dus vrij van allerlei chemische toevoegingen , en middeltjes die in bijna alle brokken wel zit, simpelweg om het goed te houden.
Als je bij zoeken ingeeft Kvv kom je alles tegen wat je wil weten!
Door je hond deze voeding te geven zorg je dus voor een gezonde darmflora, en een goed gebit.
Is dus eigenlijk voeding die past bij een carnivoor,, vleeseter ,, zoals onze honden zijn.
:ok:
Is dat dan alles wat je geeft en waar koop je dat? (KVV bij ZOEKEN levert namelijk niets op)
Groetjes
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Baasje van ... schreef: Is dat dan alles wat je geeft en waar koop je dat? (KVV bij ZOEKEN levert namelijk niets op)
Kan me niet voorstellen dat kvv niets oplevert :wink:

Ja, meer hoef je dan niet te geven, het is compleet voer. Bij AH hebben ze bijvoorbeeld in het diepvriesvak Rodi compleet rund en groente, of pens en groente enz. Als je maar oplet dat er 'compleet' bij staat. Bij C1000 hebben ze geloof ik Smuldier, en er zijn nog meer merken.

Probeer nog maar een keer k v v bij zoeken :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”