Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gerookte botten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

gerookte botten

Ongelezen bericht door pia zz »

Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren :denken:
Vraag ik mij af, waarom een dierenwinkel als bv Pets Place of een dierenafdeling bij bv Intratuin , deze dan verkoopt, of is het verhaal uit de lucht gegrepen????
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
ien
Erelid
Contacteer:

Re: gerookte botten

Ongelezen bericht door ien »

pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren :denken:
Vraag ik mij af, waarom een dierenwinkel als bv Pets Place of een dierenafdeling bij bv Intratuin , deze dan verkoopt, of is het verhaal uit de lucht gegrepen????
nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren :denken:
Waarom ze ze verkopen? dat is erg makkelijk,.... Ze verdienen er namelijk erg goed op.
Zolang mensen niet weten dat die dingen kunnen splinteren verkopen ze, ze goed.
Een goede dierenzaak zal het niet zo gauw verkopen of je er op zijn minst op wijzen...
Maja om Intratuin nou echt een dierenzaak te noemen?
Pets Place komt daarin tegen ook erg vaak negatief in het nieuws.
Ik heb zelf als bij baan bij Pets place gewerkt en je wilt niet weten hoe veel rommel ik "verplicht" was de mensen aan te smeren.
Ook al was er iets negeatief in het nieuws.... gewoon net doen als of het niet waar en verkopen die hap... *BAH*....
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Yuka schreef:
Waarom ze ze verkopen? dat is erg makkelijk,.... Ze verdienen er namelijk erg goed op.
Zolang mensen niet weten dat die dingen kunnen splinteren verkopen ze, ze goed.
Een goede dierenzaak zal het niet zo gauw verkopen of je er op zijn minst op wijzen...
Maja om Intratuin nou echt een dierenzaak te noemen?
Pets Place komt daarin tegen ook erg vaak negatief in het nieuws.
Ik heb zelf als bij baan bij Pets place gewerkt en je wilt niet weten hoe veel rommel ik "verplicht" was de mensen aan te smeren.
Ook al was er iets negeatief in het nieuws.... gewoon net doen als of het niet waar en verkopen die hap... *BAH*....
Dat is zeker waar. Ik haalde een poosje geleden wat kvv hier in de dierenzaak, en kreeg als advies dat ik dat niet te vaak moest geven, want dat was slecht. Ik heb braaf ja en amen geknikt en ben weggegaan. Zolang ze nog gerookte botten verkopen, of die gevaarlijke hoefjes waar je honden zo fijn in kunnen stikken was ik geenszins van plan om voedingsadviezen aan te nemen van mensen die alleen maar denken aan winst maken.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik heb met de hoefjes geen enkel probleem, daar zijn ze allemaal gek op hier :wink:
Afbeelding
Cocochanel

Ongelezen bericht door Cocochanel »

ien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.
---Het is kankerverwekkend ook :wink: ...
pia zz
Zeer actief
boxer

heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken: :denken:
Afbeelding

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

mmmm,....gerookte botten worden hier dus van het menu geschrapt,... :neenee:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

pia zz schreef:heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken: :denken:
Laat ze het dan vooral aan dr eigen hond geven en vraag later even waaraan ie is overleden :roll:
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

Célie schreef:
pia zz schreef:heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken: :denken:
Had je meteen naar die muts d'r opleiding moeten vragen :pffff:
Sinds 2001 heb je om een dierenspeciaalzaak te beginnen geen vakdiploma meer nodig, dus iedereen achter de kassa van een dierenwinkel kan zich vakman/vrouw noemen.
Ik zelf heb in de 70tiger jaren nog een vakdiploma moeten halen bij Dibevo om mijn winkel te mogen runnen.
Wat weer niet wil zeggen dat die diploma veel voorstelt, dus over vakbekwaamheid valt heel wat te discussiëren.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ien schreef:
nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.
Heb je hier wat leesmateriaal over wat dit onderbouwd :wink:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hmm, ik koop regelmatig zo'n gerookt bot. Ze vinden het zalig en heb nog niet meegemaakt dat het splintert gelukkig. Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....
ien
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
ien schreef:
nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmelt kan zijn.
zal ik opzoeken maar is vrij lang geleden dat een dierenarts daar info over gaf [de darmverkevingen], heb over het beschimmelen uit de dierenwinkel,splinteren idem [verkoopster is een BARfer, die geeft wel waarschuwingen maar wordt toch gekocht.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ien schreef:
tineke schreef:
ien schreef:
nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmelt kan zijn.
zal ik opzoeken maar is vrij lang geleden dat een dierenarts daar info over gaf [de darmverkevingen], heb over het beschimmelen uit de dierenwinkel,splinteren idem [verkoopster is een BARfer, die geeft wel waarschuwingen maar wordt toch gekocht.
Oke mocht je het vinden zie ik het wel tegemoet :wink:
Tinker

Ongelezen bericht door Tinker »

Cocochanel schreef:
ien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.
---Het is kankerverwekkend ook :wink: ...
Ik geloof dat direct,want dit soort botten,en volgens mij ook die gerookte oren en bullenpezen worden met chemicalien behandeld om ze lang houdbaar te houden.Vaak komt het niet eens uit NL,maar uit China en dat soort landen.Ik durf het dus niet te geven,dan kies ik liever voor een kipkluifje ofzo,dat kan geen kwaad. :ok:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik geef ze een keer of 3 in de week een lekker lamsbot of bekken en een enkele keer een gedroogd pensstaafje. Die gerookte rommel komt er hier niet in en ik vind het nog idioot duur ook.
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

alm@ schreef:Ik geef ze een keer of 3 in de week een lekker lamsbot o.
Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....
---------------------------------------------------------------------------------------

en dan lees ik dit weer????????????????? Dus vertel mij nu maar wat veilig is.???
Afbeelding

alm@
moderator

pia zz schreef:
alm@ schreef:Ik geef ze een keer of 3 in de week een lekker lamsbot o.
Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....
---------------------------------------------------------------------------------------

en dan lees ik dit weer????????????????? Dus vertel mij nu maar wat veilig is.???
Ik heb het over verse lamsbotjes van de slager, onbewerkt dus. Wordt hier al jaren gegeten, nooit een probleem mee gehad.
Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

alm@ schreef: Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.
Ja, daar heb je gelijk in :wink:
Afbeelding

alm@
moderator

pia zz schreef:
alm@ schreef: Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.
Ik durf het niet aan hoor al die rommel uit de dierenwinkel. Ik ben ook veel te bang voor splinters of erger erin stikken. Een vers bot van de Islamiet is veel veiliger en stukken goedkoper :wink:
Meestal koop ik eens in de maand een hele zak (2 euro) en vries het per 2 in. Ze genieten ervan en hebben stralende gebitjes :ok:
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

alm@ schreef:
pia zz schreef:
Ik durf het niet aan hoor al die rommel uit de dierenwinkel. Ik ben ook veel te bang voor splinters of erger erin stikken. Een vers bot van de Islamiet is veel veiliger en stukken goedkoper :wink:
Meestal koop ik eens in de maand een hele zak (2 euro) en vries het per 2 in. Ze genieten ervan en hebben stralende gebitjes :ok:
Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren. :wink:
Afbeelding

ien
Erelid
Contacteer:

tineke schreef:
Oke mocht je het vinden zie ik het wel tegemoet :wink:
even uit mijn blote hoofd..je hebt gelijk dat het onderbouwd moet worden maar kan het niet zo snel vinden..

maar in mijn grijze cellen is dit blijven hangen.
over dat gerookte spul wordt een kleeflaag gespoten om het houdbaar te houden, anders schimmelt het TE snel.
die kleeflaag kan maagdarmontsekingen veroorzaken ,maagdarmontstekingen en darmontstekingen/verklevingen liggen dicht bij elkaar.
door chirurgisch ingrijpen werd dit geconstateerd.

maar ik ga even verder zoeken
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

pia zz schreef:Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren. :wink:
Ik weet niet waar je woont in Drenthe, maar je kunt eens kijken op de website van the royal dogshop in Meppel. Die verkopen ook rauwe botten en dergelijke. Ik woon in een nog kleiner dorp denk ik en het is geen enkel probleem om aan goedkope botten en dergelijke te komen :wink:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
pia zz
Zeer actief
boxer

Sennaruby schreef:
pia zz schreef:Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren. :wink:
Ik weet niet waar je woont in Drenthe, maar je kunt eens kijken op de website van the royal dogshop in Meppel. Die verkopen ook rauwe botten en dergelijke. Ik woon in een nog kleiner dorp denk ik en het is geen enkel probleem om aan goedkope botten en dergelijke te komen :wink:

Groetjes,

Fieke
Bedankt voor de tip!! Alleen is Meppel een beetje ver weg, woon in de kop van Drenthe :wink:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”