Vraag ik mij af, waarom een dierenwinkel als bv Pets Place of een dierenafdeling bij bv Intratuin , deze dan verkoopt, of is het verhaal uit de lucht gegrepen????
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gerookte botten
Moderator: moderatorteam
-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
gerookte botten
Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren
Vraag ik mij af, waarom een dierenwinkel als bv Pets Place of een dierenafdeling bij bv Intratuin , deze dan verkoopt, of is het verhaal uit de lucht gegrepen????

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: gerookte botten
nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()

-
SnowWhite
- Actief
Waarom ze ze verkopen? dat is erg makkelijk,.... Ze verdienen er namelijk erg goed op.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()
Zolang mensen niet weten dat die dingen kunnen splinteren verkopen ze, ze goed.
Een goede dierenzaak zal het niet zo gauw verkopen of je er op zijn minst op wijzen...
Maja om Intratuin nou echt een dierenzaak te noemen?
Pets Place komt daarin tegen ook erg vaak negatief in het nieuws.
Ik heb zelf als bij baan bij Pets place gewerkt en je wilt niet weten hoe veel rommel ik "verplicht" was de mensen aan te smeren.
Ook al was er iets negeatief in het nieuws.... gewoon net doen als of het niet waar en verkopen die hap... *BAH*....
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 09 nov 2007 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Dat is zeker waar. Ik haalde een poosje geleden wat kvv hier in de dierenzaak, en kreeg als advies dat ik dat niet te vaak moest geven, want dat was slecht. Ik heb braaf ja en amen geknikt en ben weggegaan. Zolang ze nog gerookte botten verkopen, of die gevaarlijke hoefjes waar je honden zo fijn in kunnen stikken was ik geenszins van plan om voedingsadviezen aan te nemen van mensen die alleen maar denken aan winst maken.Yuka schreef:Waarom ze ze verkopen? dat is erg makkelijk,.... Ze verdienen er namelijk erg goed op.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()
Zolang mensen niet weten dat die dingen kunnen splinteren verkopen ze, ze goed.
Een goede dierenzaak zal het niet zo gauw verkopen of je er op zijn minst op wijzen...
Maja om Intratuin nou echt een dierenzaak te noemen?
Pets Place komt daarin tegen ook erg vaak negatief in het nieuws.
Ik heb zelf als bij baan bij Pets place gewerkt en je wilt niet weten hoe veel rommel ik "verplicht" was de mensen aan te smeren.
Ook al was er iets negeatief in het nieuws.... gewoon net doen als of het niet waar en verkopen die hap... *BAH*....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
-
Cocochanel
---Het is kankerverwekkend ookien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.
-
pia zz
- Zeer actief
heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken: 

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Laat ze het dan vooral aan dr eigen hond geven en vraag later even waaraan ie is overledenpia zz schreef:heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Sinds 2001 heb je om een dierenspeciaalzaak te beginnen geen vakdiploma meer nodig, dus iedereen achter de kassa van een dierenwinkel kan zich vakman/vrouw noemen.Célie schreef:Had je meteen naar die muts d'r opleiding moeten vragenpia zz schreef:heb vanmorgen dus een hele discussie in de dierenwinkel gehad hierover, waarop de eigenaresse zei, "Je zit zeker veel op internet, want dit is allemaal internetgeleuter van mensen die het beter weten dan de vakmensen die in de dierenwinkels staan ":denken:
Ik zelf heb in de 70tiger jaren nog een vakdiploma moeten halen bij Dibevo om mijn winkel te mogen runnen.
Wat weer niet wil zeggen dat die diploma veel voorstelt, dus over vakbekwaamheid valt heel wat te discussiëren.
-
tineke
Heb je hier wat leesmateriaal over wat dit onderbouwdien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Hmm, ik koop regelmatig zo'n gerookt bot. Ze vinden het zalig en heb nog niet meegemaakt dat het splintert gelukkig. Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
zal ik opzoeken maar is vrij lang geleden dat een dierenarts daar info over gaf [de darmverkevingen], heb over het beschimmelen uit de dierenwinkel,splinteren idem [verkoopster is een BARfer, die geeft wel waarschuwingen maar wordt toch gekocht.tineke schreef:Heb je hier wat leesmateriaal over wat dit onderbouwdien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmelt kan zijn.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()

-
tineke
Oke mocht je het vinden zie ik het wel tegemoetien schreef:zal ik opzoeken maar is vrij lang geleden dat een dierenarts daar info over gaf [de darmverkevingen], heb over het beschimmelen uit de dierenwinkel,splinteren idem [verkoopster is een BARfer, die geeft wel waarschuwingen maar wordt toch gekocht.tineke schreef:Heb je hier wat leesmateriaal over wat dit onderbouwdien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmelt kan zijn.pia zz schreef:Ik geef mijn hond af en toe een gerookt bot, nu lees ik ineens ergens dat gerookte botten kunnen splinteren![]()
-
Tinker
Ik geloof dat direct,want dit soort botten,en volgens mij ook die gerookte oren en bullenpezen worden met chemicalien behandeld om ze lang houdbaar te houden.Vaak komt het niet eens uit NL,maar uit China en dat soort landen.Ik durf het dus niet te geven,dan kies ik liever voor een kipkluifje ofzo,dat kan geen kwaad.Cocochanel schreef:---Het is kankerverwekkend ookien schreef:nee, is juist.ook dat dat gerookte spul darmverklevingen kan veroorzaken , dat gerookte spul ook beschimmeld kan zijn....
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
pia zz
- Zeer actief
Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....alm@ schreef:Ik geef ze een keer of 3 in de week een lekker lamsbot o.
---------------------------------------------------------------------------------------
en dan lees ik dit weer????????????????? Dus vertel mij nu maar wat veilig is.???

- alm@
- moderator
Ik heb het over verse lamsbotjes van de slager, onbewerkt dus. Wordt hier al jaren gegeten, nooit een probleem mee gehad.pia zz schreef:Heb laatst wel een keer lamspootjes gekocht in de dierenwinkel. Die splinterden dus wel heel erg ! Max liet ze gelukkig liggen ( die splinters dan he) dus ik vond even later 4 hele dunne scherpe "naalden"in zijn bench !! Die krijgen ze dus ook niet meer....alm@ schreef:Ik geef ze een keer of 3 in de week een lekker lamsbot o.
---------------------------------------------------------------------------------------
en dan lees ik dit weer????????????????? Dus vertel mij nu maar wat veilig is.???
Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.

-
pia zz
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Ik durf het niet aan hoor al die rommel uit de dierenwinkel. Ik ben ook veel te bang voor splinters of erger erin stikken. Een vers bot van de Islamiet is veel veiliger en stukken goedkoperpia zz schreef:Ja, daar heb je gelijk inalm@ schreef: Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.
Meestal koop ik eens in de maand een hele zak (2 euro) en vries het per 2 in. Ze genieten ervan en hebben stralende gebitjes

-
pia zz
- Zeer actief
Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren.alm@ schreef:Ik durf het niet aan hoor al die rommel uit de dierenwinkel. Ik ben ook veel te bang voor splinters of erger erin stikken. Een vers bot van de Islamiet is veel veiliger en stukken goedkoperpia zz schreef:Ja, daar heb je gelijk inalm@ schreef: Alles wat in de dierenwinkel wordt verkocht is gerookt of op een andere manier bewerkt.![]()
Meestal koop ik eens in de maand een hele zak (2 euro) en vries het per 2 in. Ze genieten ervan en hebben stralende gebitjes

-
ien
- Erelid
- Contacteer:
even uit mijn blote hoofd..je hebt gelijk dat het onderbouwd moet worden maar kan het niet zo snel vinden..tineke schreef:
Oke mocht je het vinden zie ik het wel tegemoet
maar in mijn grijze cellen is dit blijven hangen.
over dat gerookte spul wordt een kleeflaag gespoten om het houdbaar te houden, anders schimmelt het TE snel.
die kleeflaag kan maagdarmontsekingen veroorzaken ,maagdarmontstekingen en darmontstekingen/verklevingen liggen dicht bij elkaar.
door chirurgisch ingrijpen werd dit geconstateerd.
maar ik ga even verder zoeken

- Sennaruby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont in Drenthe, maar je kunt eens kijken op de website van the royal dogshop in Meppel. Die verkopen ook rauwe botten en dergelijke. Ik woon in een nog kleiner dorp denk ik en het is geen enkel probleem om aan goedkope botten en dergelijke te komenpia zz schreef:Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren.
Groetjes,
Fieke

-
pia zz
- Zeer actief
Bedankt voor de tip!! Alleen is Meppel een beetje ver weg, woon in de kop van DrentheSennaruby schreef:Ik weet niet waar je woont in Drenthe, maar je kunt eens kijken op de website van the royal dogshop in Meppel. Die verkopen ook rauwe botten en dergelijke. Ik woon in een nog kleiner dorp denk ik en het is geen enkel probleem om aan goedkope botten en dergelijke te komenpia zz schreef:Handig zo'n islamitische slager in de buurt, maar ik woon in een dorp in het noorden des lands en zou niet weten waar ik hier zo'n slager kan vinden, maar ik zal bij de plaatselijke slager eens informeren.![]()
Groetjes,
Fieke