We hebben al een paar keer gezien dat Rudy tijdens het lopen zijn rechterachterpoot naar buiten duwt, als hij voor ons loop is het opgevallen dat zijn linkerpoot gewoon netjes recht blijft maar de rechterpoot wijkt dus uit.
Ik heb al een beetje gevoelt wat het zou kunnen zijn er zit in ieder geval niets onder zijn pootje en als ik de kracht vergelijk met zijn linker en rechter poot dan is rechts bijna niets.
Ook heeft hij een bult achter zijn ribben we dachten eerst dat het van de enting kwam maar na 4 weken moet dat toch wel weg zijn.
Ik moet vanmiddag met een ander hond voor een enting dan neem ik Rudy mee maar misschien weet hier iemand wat het kan zijn zodat ik wat wijzer ben voordat ik naar de dierenarts ga.
Groetjes Yvonne
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heup of knie?
Moderator: moderatorteam
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
moelijk kan van alles zijn, het ontwijken van gewicht er op zetten duidt wel op pijn ergens.
Bauke heeft dat ook eens gehad en hij liep toen op zijn tenen, dat kwam vanuit zijn heupen, terwijl ik weer dacht vanuit zijn knie.
( ook naar buiten gericht)
maar niet een hond is hetzelfde en heeft hetzelfde.
Bauke heeft dat ook eens gehad en hij liep toen op zijn tenen, dat kwam vanuit zijn heupen, terwijl ik weer dacht vanuit zijn knie.
( ook naar buiten gericht)
maar niet een hond is hetzelfde en heeft hetzelfde.
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als hij een grote ronde loop (van een kwartier) dan gaat hij ook af en toe slepen met zijn pootje je hoor dan dat zijn nagels over de grond gaan.
Thuis geven we hem zoveel mogelijk rust door de andere honden naar boven te sturen (wat ze niet erg vinden kunnen ze lekker op bed
).
Als hij toch wil spelen gaan we rustige dingen doen zoals de zit en af en hierkomen en dat soort dingen dat vind hij leuk en is minder belastend voor zijn poot dan aporteren en renenn achter de andere honden neem ik aan.
Overigens zit gaat in 1 snelle beweging, liggen en staan is ook geen probleem.
groetjes Yvonne
Thuis geven we hem zoveel mogelijk rust door de andere honden naar boven te sturen (wat ze niet erg vinden kunnen ze lekker op bed
Als hij toch wil spelen gaan we rustige dingen doen zoals de zit en af en hierkomen en dat soort dingen dat vind hij leuk en is minder belastend voor zijn poot dan aporteren en renenn achter de andere honden neem ik aan.
groetjes Yvonne
-
Pak-de-bal
ik zou het sowieso even ontzien allemaal, en niet van die oefeningen doen.canisia meissie schreef:Als hij een grote ronde loop (van een kwartier) dan gaat hij ook af en toe slepen met zijn pootje je hoor dan dat zijn nagels over de grond gaan.
Thuis geven we hem zoveel mogelijk rust door de andere honden naar boven te sturen (wat ze niet erg vinden kunnen ze lekker op bed).
groetjes Yvonne
waarom moet ze steeds hierkomen?
Ik ben toen ook naar de da gegaan , en kreeg pijnstillers mee, en de opdracht:
ontzien, met kleine korte wandelingen.
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik moet wel met hem bezig zijn want als we hem laten rusten (wat eigenlijk niet mogelijk is) dan gaat hij zelf dingen verzinnen en dat is nu niet de bedoeling.
Het is een ras waar je mee bezig moet zijn en als we hem niet moe kunnen maken met aporteren en de paaltje en tunnel van behendigheid dan gaan we de andere oefeningen doen die we ook moeten leren voor de puppy cursus.
Je kan helaas niet tegen hem zeggen nu liggen en blijf maar een paar uur liggen.Goed een uur of 4 in de bench kan wel maar daarna moet hij toch weer wat kunnen doen.
Als hij dan toch heen en weer loop dan kunnen we de hier oefeningen doen het is niet zo dat als hij ligt dat hij dan hier moet komen.
Groetjes Yvonne
Het is een ras waar je mee bezig moet zijn en als we hem niet moe kunnen maken met aporteren en de paaltje en tunnel van behendigheid dan gaan we de andere oefeningen doen die we ook moeten leren voor de puppy cursus.
Je kan helaas niet tegen hem zeggen nu liggen en blijf maar een paar uur liggen.Goed een uur of 4 in de bench kan wel maar daarna moet hij toch weer wat kunnen doen.
Als hij dan toch heen en weer loop dan kunnen we de hier oefeningen doen het is niet zo dat als hij ligt dat hij dan hier moet komen.
Groetjes Yvonne
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik ben naar de dierenarts geweest en nu heeft Rudy pijnstillers gekregen.
Ze twijfeld of het groeipijn, hd of zijn knie
is (als ze zijn heupen en poten aanraak moet ik goed mijn best doen dat hij niet bijt).
Volgende week moet ik terug komen als het niet verbeterd is en tot die tijd moet hij rust houden. Dus niet meer met de andere honden naar buiten
en de andere honden hierbinnen ook rustig houden.
Wie heeft er nog tips om hem
geestelijk moe te krijgen?
Ik heb een voederbal dat ik in de bench geef maar daar is hij ook gauw klaar mee.
De zit,af en sta oefeningen doen we ook al.
Bloempotjes op zijn kop met af en toe een brokje doen we ook al.
groetjes Yvonne
Ze twijfeld of het groeipijn, hd of zijn knie
Volgende week moet ik terug komen als het niet verbeterd is en tot die tijd moet hij rust houden. Dus niet meer met de andere honden naar buiten
Wie heeft er nog tips om hem
Ik heb een voederbal dat ik in de bench geef maar daar is hij ook gauw klaar mee.
De zit,af en sta oefeningen doen we ook al.
Bloempotjes op zijn kop met af en toe een brokje doen we ook al.
groetjes Yvonne