Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Maagpijn -> Rennie?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Maagpijn -> Rennie?!

Ongelezen bericht door Frederique »

In de nacht van zaterdag op zondag maakte Devlin me wakker met gepiep.
Dat doet ze alleen als ze ziek is dus hoppa snel naar beneden rennen en jawel hoor, bij het binnenkomen van de kamer hoorde ik haar maag al borrelen.
Ik heb haar (en Vinou) mee naar buiten genomen alwaar Devlin in mijn voortuintje begon te grazen als een paard.
Na een tijd vond ik het wel genoeg en ben een eindje rustig met de dames gaan wandelen. Maar ook toen kwam het gras e.d. er niet uit.
Dus maar hop weer naar huis toe.
Maar ja, het arme dier had duidelijk een maag die van streek was.

Nou heb ik zelf erg last van oververmoeidheid de laatste tijd en was echt heel hard toe aan een nacht eens doorslapen, dus bedacht me wat ik kon doen om Devlin's klachten te verminderen.

En ::idea: daar had ik het; wat doe ik als ik er zelf last van heb?
Juist, ik neem een Rennie.
Om een lang verhaal kort te maken; Devlin is voorzien van een Rennie, ik ben naar bed gegaan en het wijffie heeft nergens meer last van gehad.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet weet of Rennie's kwaad kunnen bij honden maar in dit geval heeft het Devlin's pijn wel verlicht.

De volgende keer toch maar eens vragen bij de DA of dit kwaad kan...
of wellicht heeft hier iemand een idee of ik dit beter niet meer kan doen? :19:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Op het forum van Epilepsie bij Honden heeft een dierenarts geschreven dat een Rennie geen kwaad kan voor een hond :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Op het forum van Epilepsie bij Honden heeft een dierenarts geschreven dat een Rennie geen kwaad kan voor een hond :wink: .
Fijn dat te horen, als Devlin (of Vinou) er vaker last van krijgen dan kan ik ze dus zonder problemen een Rennie geven :ok:
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Frederique schreef:
MoniqueDM schreef:Op het forum van Epilepsie bij Honden heeft een dierenarts geschreven dat een Rennie geen kwaad kan voor een hond :wink: .
Fijn dat te horen, als Devlin (of Vinou) er vaker last van krijgen dan kan ik ze dus zonder problemen een Rennie geven :ok:
Je kan soms inderdaad een Rennie geven.
Als Devlin er blijvend last van krijg zou ik er toch even mee naar de dierenarts gaan. Misschien hebben zij een veterinair alternatief.
Maar af en toe een Rennie kan dus geen kwaad :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:
Frederique schreef:
Je kan soms inderdaad een Rennie geven.
Als Devlin er blijvend last van krijg zou ik er toch even mee naar de dierenarts gaan. Misschien hebben zij een veterinair alternatief.
Maar af en toe een Rennie kan dus geen kwaad :wink: .
Nee hoor, Devlin graast vaak als een koe in een wei maar dat is omdat ze gras gewoon lekker vindt.
Eens per half jaar ofzo is ze echt misselijk en heeft ze maagpijn.
En het is fijn te weten dat ik in dat geval een Rennie kan geven om haar klachten te verminderen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”