Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fenomenen van ontgifting bij overgang naar kvv?
Moderator: moderatorteam
-
stekke
- Vaste gebruiker
Fenomenen van ontgifting bij overgang naar kvv?
Hallo,
Na een dikke 10 dagen KVV zijn er problemen opgedoken.
Pup van 5 maanden heeft een dag diarree gehad en hij gaf z'n eten over, volgende dag wou hij niet eten. Vandaag terug normaal, ontlasting nog wel wat platjes.
Onze tweede hond (8 jaar) heeft het nu ook gekregen, gisteren diarree en overgeven, niet willen eten, vandaag nog wat diarree en nog steeds niet willen eten. Ik hoop dat het bij haar morgen ook voorbij is.
Zou dit wegens de overgang naar kvv zijn? Is dit een symptoom van ontgifting? Ik vraag me af of de bullepezen die ik geef wel gezond zijn dat is blijkbaar gerookt. Misschien kan ik beter gewoon iets van buffelhuid geven.
Ik vind ook dat ze een pak harder stinken (allee naar hond rieken zal ik het noemen).
Iemand hier iets gelijkaardig meegemaakt bij overgang naar kvv?
Groeten,
Stefan.
Na een dikke 10 dagen KVV zijn er problemen opgedoken.
Pup van 5 maanden heeft een dag diarree gehad en hij gaf z'n eten over, volgende dag wou hij niet eten. Vandaag terug normaal, ontlasting nog wel wat platjes.
Onze tweede hond (8 jaar) heeft het nu ook gekregen, gisteren diarree en overgeven, niet willen eten, vandaag nog wat diarree en nog steeds niet willen eten. Ik hoop dat het bij haar morgen ook voorbij is.
Zou dit wegens de overgang naar kvv zijn? Is dit een symptoom van ontgifting? Ik vraag me af of de bullepezen die ik geef wel gezond zijn dat is blijkbaar gerookt. Misschien kan ik beter gewoon iets van buffelhuid geven.
Ik vind ook dat ze een pak harder stinken (allee naar hond rieken zal ik het noemen).
Iemand hier iets gelijkaardig meegemaakt bij overgang naar kvv?
Groeten,
Stefan.
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb een tijd geleden ook wel eens bullepezen gegeven, maar dat verteert 1 van mijn honden niet, hij spuugt het er voor de helft weer uit. Waarom hij het niet verteert weet ik niet, misschien omdat een bullepees best vet is.
Buffelhuid kunnen ze wel goed tegen.
Toen mijn honden overstapten van brokken naar kvv, hebben ze er geen problemen mee gehad, ze hadden meteen goede ontlasting
Buffelhuid kunnen ze wel goed tegen.
Toen mijn honden overstapten van brokken naar kvv, hebben ze er geen problemen mee gehad, ze hadden meteen goede ontlasting
- gizmo
- Zeer actief
Zo heb ik even een vraag
Mijn ouders zijn zaterdag langs geweest en hadden iets lekkers voor Gizmo mee genomen
Staat er op de verpakking struisvogel schijven
Stinken als ik weet niet wat maar Gizmo vond ze heerlijk
En nog een zak lamsoren staat duidelijk op de verpakking zonder kleur en geurstoffen enzo
Maar als het in een zak in de supermarkt ligt is dat toch geen vers voer lijkt mij
Iemand ervaring mee met deze schijven?
Mijn ouders zijn zaterdag langs geweest en hadden iets lekkers voor Gizmo mee genomen
Staat er op de verpakking struisvogel schijven
Stinken als ik weet niet wat maar Gizmo vond ze heerlijk
En nog een zak lamsoren staat duidelijk op de verpakking zonder kleur en geurstoffen enzo
Maar als het in een zak in de supermarkt ligt is dat toch geen vers voer lijkt mij
Iemand ervaring mee met deze schijven?

-
stekke
- Vaste gebruiker
@Boutje
Ik heb de overschakeling gedaan alsvolgt:
- voor de pup: dag vasten, dag duck pens compleet en dan duck uitmuntend compleet
- voor de 8 jarige: dag vasten, 5 dagen duck pens compleet en dan duck uitmuntend compleet
Vandaag heeft ze terug gevreten, enkel de buffelhuid wil ze nog niet eten daarna, overgeven is ook gedaan maar ontlasting is nog waterachtig.
De pup is terug volledig in orde.
Toch raar he, ongeveer alletwee een twee dagen niet goed. Ik denk dat het misschien een keer niet goed ontdooid was. Zou dat het niet kunnen zijn?
S.
- voor de pup: dag vasten, dag duck pens compleet en dan duck uitmuntend compleet
- voor de 8 jarige: dag vasten, 5 dagen duck pens compleet en dan duck uitmuntend compleet
Vandaag heeft ze terug gevreten, enkel de buffelhuid wil ze nog niet eten daarna, overgeven is ook gedaan maar ontlasting is nog waterachtig.
Toch raar he, ongeveer alletwee een twee dagen niet goed. Ik denk dat het misschien een keer niet goed ontdooid was. Zou dat het niet kunnen zijn?
S.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk dat de overschakeling toch wat te abrupt is geweest.stekke schreef:@Boutje
S.
Honden die volledig op brokken staan kunnen zoiets vaak minder goed aan dan honden die al vers vlees o.i.d. gewend zijn
Bullepezen zou ik gewoon niet meer geven(= klaar vet en stinken) maar wel een lekker echt vers bot.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
stekke
- Vaste gebruiker
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee,die zijn niet versstekke schreef:Wat bedoel je met een lekker vers bot? Buffelhuid?
De enige botten die ik bij ons in de speciaalzaak zie liggen zijn ofwel met vulling ofwel gerookt.
Thanks voor de info ivm bullepezen.
Ik bedoel een stuk runderrib,lamsrib o.i.d. en die kun je niet bij een dierenwinkel kopen maar bij de slager of Islamitische winkel.Probeer eens een kippenvleugeltje of kipkarbonade.
Even blijven vasthouden en eventueel eerst klein slaan met een hamer zodat ze leren kauwen
Weet je trouwens wat een bullenpees eigenlijk is?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10