-deesje- schreef:
Ik vroeg me af hoeveel Rodi ik ze per hond per dag zou moeten gaan geven? Op de verpakking staat dat ik voor allebei op de 2,5 plak per dag uitkom, maar dit lijkt een beetje veel als ik de andere verhalen hier op het forum lees
Wie wilt er zo lief zijn om mij te helpen met advies en dergelijke?

<
Dat is veel te veel. Buffy krijgt 2 plakken per dag als ik Rodi voer en is een Kooikertje van 15 kilo. Volgens het pak zou zij 5 plakken moeten hebben, kun je nagaan

Ik denk dat een plak per dag voor je kleintjes al genoeg is. Moos (Marloes) van Moos en Saar heeft twee Maltezertjes en volgens mij krijgt de kleinste maar 3/4 plak per dag, die weegt dan ongeveer 4 kilo dacht ik.
Een plak per dag zou ik allebei eens gaan geven om te beginnen. De jongste kan zijn dat zij echt wel meer nodig heeft als zij slank en actief is. Uitgaan van 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht is een aardige richtlijn asl je hond niet te dik is en gemiddeld actief. Het lijkt weinig maar is echt genoeg en misschien zelfs teveel voor de oudste als die nu al overgewicht heeft.
Bij overgewicht ga je dan in eerste instantie uit van het gewicht dat hij moet hebben en 20% daarvan. Dus stel je Maltezer moet zes kilo wegen dan mag hij 120 gram hebben. Bij afvallen dan nog wat minder, kom je iop 100 gram voor je oudste,
Voor de jongste kom je op 100 gram als je 25% van het gewicht aanhoudt, dat lijkt me ook aardig. Ze is nog wel jong, maar al aardig richting volwassen, dus niet letten op onder de 18 maanden wat op het pak staat, dan wordt ze moddervet. Het kan wel zijn dat ze wat meer mag, bijvoorbeeld 125 gram.
Anne