Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips m.b.t. Rodi?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-deesje-
geregistreerd lid

Tips m.b.t. Rodi?

Ongelezen bericht door -deesje- »

Hallo allemaal,

Net nieuw op het forum en nu al een vraag :N:

Ik heb twee Maltezers en die wil ik graag overzetten van brok naar Rodi KVV. Graag zou ik hierover wat tips krijgen...

- Bo wordt morgen vier jaar, heeft een beetje overgewicht (6,5kg) en is verder niet echt actief.
- Amy is 9 maanden, heeft een slank/goed figuur (4,1kg) en is zeker wel actief.

Ik vroeg me af hoeveel Rodi ik ze per hond per dag zou moeten gaan geven? Op de verpakking staat dat ik voor allebei op de 2,5 plak per dag uitkom, maar dit lijkt een beetje veel als ik de andere verhalen hier op het forum lees :19:

Wie wilt er zo lief zijn om mij te helpen met advies en dergelijke? :engel:
- de geest is rijk door wat het neemt, het hart is rijk door wat het geeft -
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan heeft van de zomer een week rodi gehad bij de oppas en kreeg 2 plakken per dag. Daan weegt 9 kilo en is een redelijk actieve hond. Volgens de verpakking moet hij 3 tot 4 plakken per dag hebben. Normaal gesproken krijgt Daan zelf samengesteld. Hij deed het goed op 2 plakken per dag.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey (5 kilo, gecastreerde teef) krijgt -als ze Rodi krijgt, ik voer eigenlijk Carnibest- 1 plak en daar doet ze het dan goed op. Carnibest krijgt ze nu 125 gram Carnibest per dag, maar dat zou 1 en kwart plak rodi zijn, dat is nogal onhandig... Probeer 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht te voeren...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Mijn Jack Russell kruising weegt 8,5 kilo, is slank, en krijgt 2 plakken Rodi per dag. Hij beweegt veel. :wink:
starfleet
Erelid

Re: Tips m.b.t. Rodi?

Ongelezen bericht door starfleet »

-deesje- schreef: Ik vroeg me af hoeveel Rodi ik ze per hond per dag zou moeten gaan geven? Op de verpakking staat dat ik voor allebei op de 2,5 plak per dag uitkom, maar dit lijkt een beetje veel als ik de andere verhalen hier op het forum lees :19:

Wie wilt er zo lief zijn om mij te helpen met advies en dergelijke? :engel:
<
Dat is veel te veel. Buffy krijgt 2 plakken per dag als ik Rodi voer en is een Kooikertje van 15 kilo. Volgens het pak zou zij 5 plakken moeten hebben, kun je nagaan ;-) Ik denk dat een plak per dag voor je kleintjes al genoeg is. Moos (Marloes) van Moos en Saar heeft twee Maltezertjes en volgens mij krijgt de kleinste maar 3/4 plak per dag, die weegt dan ongeveer 4 kilo dacht ik.

Een plak per dag zou ik allebei eens gaan geven om te beginnen. De jongste kan zijn dat zij echt wel meer nodig heeft als zij slank en actief is. Uitgaan van 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht is een aardige richtlijn asl je hond niet te dik is en gemiddeld actief. Het lijkt weinig maar is echt genoeg en misschien zelfs teveel voor de oudste als die nu al overgewicht heeft.

Bij overgewicht ga je dan in eerste instantie uit van het gewicht dat hij moet hebben en 20% daarvan. Dus stel je Maltezer moet zes kilo wegen dan mag hij 120 gram hebben. Bij afvallen dan nog wat minder, kom je iop 100 gram voor je oudste,

Voor de jongste kom je op 100 gram als je 25% van het gewicht aanhoudt, dat lijkt me ook aardig. Ze is nog wel jong, maar al aardig richting volwassen, dus niet letten op onder de 18 maanden wat op het pak staat, dan wordt ze moddervet. Het kan wel zijn dat ze wat meer mag, bijvoorbeeld 125 gram.

Anne
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou beginnen met 1-1,5 plak per dag. En dan gewoon kijken hoe ze het er op doen.
Benno (kruising shih tzu x maltezer, 7 kilo) krijgt 2 plakken per dag en Jip (poedel, 15 maanden) krijgt 4 plakken per dag. Maar Jip is ook wel erg actief :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-deesje-
geregistreerd lid

Goeiemorgen!

Tot nu toe al enorm bedankt met het advies, ik had al het vermoeden dat de richtlijn op het pak een beetje teveel van het goede zou zijn.

Ik ga denk ik vanavond maar eens wat verschillende soorten Rodi Complete halen, om te kijken welke de dametjes het lekkerst vinden :mrgreen:

En ik begin wel met twee keer per dag voor beiden een halve plak, oftewel een hele per hond per dag.

Denk dat het ook een beetje op het oog is en toch even zien hoe ze erop reageren.

Wie er nog meer tips heeft voor het overzetten van brok naar Rodi of iemand anders een tip qua hoeveelheid, dan hoor ik het graag!

Liefs, Desirée
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Volgens mij kan je meteen overschakelen van brok op kvv.
Mijn volwassen tekkel is 10 kg en krijgt twee plakken rodi per dag (of 200 gram carnibest). En af en toe tussendoor wat yoghurt of een kipvleugeltje of zo.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Gewoon gelijk helemaal overschakelen en dan zou ik de verschillende soorten afwisselen. Buffy vindt de pens versie het lekkerst, maar de andere krijgt ze ook. Ik geef normaal vnl. Carnibest en Rodi af en toe, maar ik gaf echt alle sdoor elkaar. Ook wel eens een dagje de pens niet compleet.

Als je al niet gelijk durft over te schakelen, dan kun je een of twee pensdagen doen en dan overzetten op de compleet. Pens wordt goed verdragen en verteerd en is goed voor een gezonde darmflora. Buffy heeft nog steeds een pensdag per week. Als de hoofdmoot maar de compleet versies is.

Anne
-deesje-
geregistreerd lid

Nou, de brokken zijn de deur uit en Rodi is het helemaal! :mrgreen:

Als ik mijn dametjes moet geloven dan is dit hemels lekker :ok:

Heb vandaag verschillende soorten Rodi Complete gehaald en vanavond hadden ze de Pens&Hart Complete (volgens mij...). Nu vraag ik me alleen iets af... Ze hadden beiden één plak en hadden deze serieus binnen 30 seconden op :O:

Hebben ze hier nu wel voldoende aan tot morgenavond, of is het beter om die plak over twee maaltijden op de dag te verspreiden?

Wie stelt me gerust, wil niet dat één van beiden loopt te hongeren de hele dag door natuurlijk :denken:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik geeft 's ochtends na de wandeling de helft, en 's avonds de andere helft.
En ja, het is binnen een paar seconden op :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze s'ochtends na de wandeling Rodi, en s'avonds voor het slapen gaan het andere deel. Ik verdeel het dus over de dag. :wink:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Bowie eet het ook binnen 20 sec op, die geef ik maar 1 plak die word zo snel te dik, ondanks dat ik er best veel mee loop, maar hij krijg ook nog wel wat beloningssnoepjes
Trici
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trici »

dat t snel op is dat klopt, hier ook last van, ik ben nog niet zo lang geleden ook op de KVV over gegaan, maar heb dat wel geleidelijk gedaan door s morgens vroeg eerst nog brok te voeren en dan s avonds KVV, inmiddels volledig KVV en dat een keer op een dag.

Verder heb k wel eens gehoord dat je de verpakking hoeveel aan moet houden maar -10%, maar of dit klopt weet k niet....
Afbeelding
TDCK
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door TDCK »

Mijn hond staat ook op Rodi Compleet (verschillende varianten), weegt ongeveer 10 kilo en is aan de slanke kant en krijgt dan ook 4 plakken per dag. (Of 3 en nog wat anders). Ik leg er 's morgens wat uit, zodat hij dat tegen de middagpauze op kan eten. En 's avonds als ik ga koken leg ik de andere helft eruit, zodat hij dat kan eten als hij terugkomt van het laatste rondje wandelen.

En ja, hij slurpt het in één grote lik naar binnen. :mrgreen:

Diane
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”