Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haaks Barf!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Haaks Barf!

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi,,

Een vraagje, zijn hier mensen die Haaks Barf kennen, schijnt iets nieuws te zijn,, Heeft iemand hier al ervaring mee, en hoe ziet het eruit?
Ik heb begrepen dat hier geen granen in zouden zitten,, en dat het veel grover is dan Carnibest.
:ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nee, vertel!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:Nee, vertel!
Hihi,, daarom stel ik de vraag hier, omdat dit het enigste is wat ik erover weet! :ok:
Het is grover, en er schijnt geen graan in te zitten.
Wat ik wel weet is dat het best wel prijzig is!
Heb een foldertje gekregen van de dierenwinkel,, en daar wisten ze ook niet zoveel!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Amber schreef:
Rosita Compagner schreef:Nee, vertel!
Hihi,, daarom stel ik de vraag hier, omdat dit het enigste is wat ik erover weet! :ok:
Het is grover, en er schijnt geen graan in te zitten.
Wat ik wel weet is dat het best wel prijzig is!
Heb een foldertje gekregen van de dierenwinkel,, en daar wisten ze ook niet zoveel!
Ik heb er laatst een goed stuk over gelezen op voernatuurlijk, ik zal de link ff voor je opzoeken.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Ik werd ook nieuwsgierig. Iig de website gevonden http://www.haaksbarf.nl

De verpakking ziet er vergelijkbaar uit als Carnibest, wat ik een nadeel vind (ivm het lastig uit de verpakking krijgen zonder knoeien :wink: )
Gollum
Zeer actief

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gemalen voer heeft niets met barf te maken :wink: .
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken :wink: .
Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.
Wel vind ik t ontzettend duur, zo'n 3 tot 5 euro per kilo.. Met 'gewoon barfen' ben ik stukken voordeliger uit.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Uit dat topic van voernatuurlijk kan ik wel halen dat het beter zou zijn dan Carnibest? echt barf/nrv is (volgens hun) het beste, maar dat is hier voor mij geen optie (heb geen tuin, dus geen mogelijkheid buiten te laten eten, en dat soort dingen ga ik dus niet binnen voeren :neenee: )... Jamey doet het goed op carnibest trouwens, maar goed, beter voer is natuurlijk altijd goed :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gollum schreef:
Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.
Wel vind ik t ontzettend duur, zo'n 3 tot 5 euro per kilo.. Met 'gewoon barfen' ben ik stukken voordeliger uit.
Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zo :wink: . Wil een hond voordeel halen uit vlees dat niet gemalen is dan moeten dat minimaal brokken van 3 a 4 cm zijn.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Gollum schreef:
t.
dat is zo maar noem het dan geen barf. :roll:

en zeker verneukeratief als je het volgens een methode van een barfmethode maakt.

gewoon een handige jongen die de naam barf als lokkertje gebruikt en gewoon een kvv merk is.

gos..wat herkenbaar toch weer :mrgreen:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Hutsje schreef:
Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zo :wink: ..
oeps, 2 minuutjes later maar :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Hutsje schreef:
Gollum schreef:
Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zo :wink: . Wil een hond voordeel halen uit vlees dat niet gemalen is dan moeten dat minimaal brokken van 3 a 4 cm zijn.
Ergens had hij er een verklaring voor waarom hij het barf vond in dat stuk van voernatuurlijk, weet t niet meer uit m'n hoofd.
Ik vind t gewoon kvv dat Haakse barf :19:

@Jacksel; het verschil met carnibest is dat er geen granen inzitten, en de verhoudingen van haaks barf schijnen beter te zijn.
En ik voer gewoon barf in de keuken op t zeil hoor, even doekje eroverheen en t is schoon.. Ook heb ik Gol geleerd dat ze op een handdoek eet en er niet mee gaat slepen, ik heb dus ook geen tuin maar het voeren gaat prima hoor!
Misschien zou je naast de kvv je hondje af en toe een lekker (kippen-) bot kunnen aanbieden, je zult zien dat t meevalt :wink:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Gollum schreef:
Hutsje schreef:
Gollum schreef:
Ergens had hij er een verklaring voor waarom hij het barf vond in dat stuk van voernatuurlijk, weet t niet meer uit m'n hoofd.

@Jacksel; het verschil met carnibest is dat er geen granen inzitten, en de verhoudingen van haaks barf schijnen beter te zijn.
En ik voer gewoon barf in de keuken op t zeil hoor, even doekje eroverheen en t is schoon.. Ook heb ik Gol geleerd dat ze op een handdoek eet en er niet mee gaat slepen, ik heb dus ook geen tuin maar het voeren gaat prima hoor!
Misschien zou je naast de kvv je hondje af en toe een lekker (kippen-) bot kunnen aanbieden, je zult zien dat t meevalt :wink:
Toen ze nog bij mn ouers woonde heeft ze regelmatig kippennekjes gehad... Alleen vindt ze dat dus totaal niet boeiend :19: Carnibest gaat (te) snel naar binnen (ze is erna vaak aan het boeren enz, dus heb vermoeden dat ze te snel eet), die kippennekjes laat ze uren liggen, soms eet ze ze helemaal niet :19: Dus weet ook niet of het veel nut heeft om te proberen haar op barf/nrv te zetten... of ze dan wel gewoon gaat eten...
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de info en de link van voernatuurlijk.
Ik ga het toch zeker wel proberen,, :ok:
Als afwisseling op de Carnibest. :ok:
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik had er ook over gelezen, had er ook wel oren naar, maar heb toch het idee dat het ongeveer hetzelfde als Carnibest is.
Gollum
Zeer actief

Jacksel schreef:
Gollum schreef:
Hutsje schreef:
Gollum schreef: Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.

Toen ze nog bij mn ouers woonde heeft ze regelmatig kippennekjes gehad... Alleen vindt ze dat dus totaal niet boeiend :19: Carnibest gaat (te) snel naar binnen (ze is erna vaak aan het boeren enz, dus heb vermoeden dat ze te snel eet), die kippennekjes laat ze uren liggen, soms eet ze ze helemaal niet :19: Dus weet ook niet of het veel nut heeft om te proberen haar op barf/nrv te zetten... of ze dan wel gewoon gaat eten...
Hmm, als ze te snel eet zou je ook kunnen proberen de carnibest in een kong te stoppen. Dat deed ik tenminste want Gol vond t ook zo lekker dat t hap slik weg was met enorme boeren daarna :smile: Met de kong was t ook vrij snel op hoor, maar ze had er iets meer plezier van dan gewoon in de bak.
Je hoeft haar ook niet compleet over te zetten, maar ik dacht een botje af en toe tussendoor of een lap pens is lekker voor de tandjes, worden ze mooi schoongepoetst. Er zijn meerdere zachte botten die je af en toe tussendoor kan geven, kip is alleen het makkelijkst te verkrijgen.
Hier was Gol ook snel op de nekken uitgekeken, een halve kip vond ze toen wél weer interessant :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Brigitte30 schreef:Ik werd ook nieuwsgierig. Iig de website gevonden http://www.haaksbarf.nl

De verpakking ziet er vergelijkbaar uit als Carnibest, wat ik een nadeel vind (ivm het lastig uit de verpakking krijgen zonder knoeien :wink: )
Ik ga de link ook even bekijken. Dank! Wat betreft het lastig uit de verpakking halen. Ik snij altijd plakken terwijl het nog ín de verpakking zit. Is dat iets om te proberen? Wanneer de worst maar half ontdooid is gaat dat nog makkelijker. Het restant kun je eventueel terugmikken in de vriezer maar met 1 hond die 1/4 worst per dag eet kan ik het best in de koelkast bewaren.
ien
Erelid
Contacteer:

Amber schreef:.
Ik ga het toch zeker wel proberen,, :ok:
Als afwisseling op de Carnibest. :ok:
ja, dat is gewoon wel fijn, steeds meer merken en steeds meer keus en nog meer afwisseling
:wink:
en dan misschien ook concurerende prijzen? :wink:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Jazeker, meer concurentie in prijs zou niet verkeerd zijn. :ok: :ok:
Ik ga er aankomend weekend eens kijken.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik wil dat Haaks Barf in de toekomst ook af gaan wisselen met Carnibest.
Vooral de vis- en wildvariant spreken me aan, omdat Carnibest die niet heeft. En vis vinden mijn meiden erruuuug lekker :F: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

MoniqueDM schreef: Vooral de vis- en wildvariant spreken me aan, omdat Carnibest die niet heeft. En vis vinden mijn meiden erruuuug lekker :F: .
dat bedoel ik..afwisseling, overigens is vis 1 van de makkelijkste soorten om zelf even te blenderen.
Ik heb zo'n eenvoudig blendertje [zo'n blokkerding]en daar gaan bv de sardientjes moeiteloos doorheen
Afbeelding
nikaboef
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nikaboef »

op barfplaats staan ook berrichten van mensen velen van hen vinden het troep zo te lezen. volgens mij is het een hele slechte imitatie van carnibest.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

ien schreef:
MoniqueDM schreef: Vooral de vis- en wildvariant spreken me aan, omdat Carnibest die niet heeft. En vis vinden mijn meiden erruuuug lekker :F: .
dat bedoel ik..afwisseling, overigens is vis 1 van de makkelijkste soorten om zelf even te blenderen.
Ik heb zo'n eenvoudig blendertje [zo'n blokkerding]en daar gaan bv de sardientjes moeiteloos doorheen
Sardientjes gaan hier ook heel in het bekkie hoor :mrgreen: , ik heb er nog in de vriezer liggen. De reden dat ik het eerst met Haaks barf wil proberen is omdat Jenny een colitis heeft (chronische dikke darm ontsteking waar momenteel goede vooruitgang in zit......., even afkloppen). Misschien heb ik het helemaal mis, maar mijn idee bij een KVV met vis is dat het dan toch iets completer is dan een enkel maaltje sardientjes :19: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb het vorige week besteld, 5 verschillende smaken, omdat Desi geen botten meer kan eten. Ik wilde haar dus weer KVV gaan geven.

Ze lust altijd echt alles, maar Haaks barf hoefde ze dus niet. Een paar likjes en daarna keek ze me aan van `waar blijft mijn eten ? :mrgreen:

Ik heb het weggegeven en nu krijgt ze weer Carnibest.

Het is veel drabberiger als Carnibest, lijkt meer vocht in te zitten. Dat komt w.s. doordat er geen granen inzitten die het vocht opnemen denk ik.

Het is nog best aardig wat duurder ook als carnibest.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb op barfplaats de discussie gevolgd, omtrent Haakse Barf.
Iemand heeft daar ook fotos van het spul neergezet,,,, en jakkkkie bah.
Ik denk toch dat ik het maar niet ga gebruiken :roll: :roll:
Er zitten hele ogen en snavels in,,, :eek: :eek:

Maar in ieder geval de meningen zijn hier erg verschillend over.
Maar over het algemeen toch meer mensen die er het een en ander aan op te merken hebben, en dan bedoel ik niet in het voordeel.
Waar vooral veel mensen over vallen is dat er echt helemaal niks op de worsten staat,, je kan niet eens zien welke variant je geeft!!!
En er is nog geen analyse van gemaakt zover als ik het daar lees.
:denken: :denken:
Dus denk dat we maar even moeten afwachten tot wat meer mensen het hebben geprobeerd, en er in ieder geval wel wat bekend is omtrent de inhoud.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Amber schreef: Er zitten hele ogen en snavels in,,, :eek: :eek:
Dat schijnt juist goed te zijn voor de hond? Niet dat ik dat erg lekker vind om te geven :N:
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

nikaboef schreef:op barfplaats staan ook berrichten van mensen velen van hen vinden het troep zo te lezen. volgens mij is het een hele slechte imitatie van carnibest.
Qua samenstelling is het een op zich staand product en ik krijg nou niet de indruk omdat het ook in een rolletje zit dat ze getracht hebben carnibest te imiteren. Waarom zou je ook :roll:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Jacksel schreef:
Amber schreef: Er zitten hele ogen en snavels in,,, :eek: :eek:
Dat schijnt juist goed te zijn voor de hond? Niet dat ik dat erg lekker vind om te geven :N:
Nou, snaveltjes hebben maar weinig voedigswaarde hoor. Vallen voor mij in ieder geval niet onder de noemer "de allerbeste ingrediënten".
ien
Erelid
Contacteer:

MoniqueDM schreef:[. Misschien heb ik het helemaal mis, maar mijn idee bij een KVV met vis is dat het dan toch iets completer is dan een enkel maaltje sardientjes :19: .
wat is er mis met een complete vis? :wink: completer kan niet :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”