Een vraagje, zijn hier mensen die Haaks Barf kennen, schijnt iets nieuws te zijn,, Heeft iemand hier al ervaring mee, en hoe ziet het eruit?
Ik heb begrepen dat hier geen granen in zouden zitten,, en dat het veel grover is dan Carnibest.
Moderator: moderatorteam
Hihi,, daarom stel ik de vraag hier, omdat dit het enigste is wat ik erover weet!Rosita Compagner schreef:Nee, vertel!
Ik heb er laatst een goed stuk over gelezen op voernatuurlijk, ik zal de link ff voor je opzoeken.Amber schreef:Hihi,, daarom stel ik de vraag hier, omdat dit het enigste is wat ik erover weet!Rosita Compagner schreef:Nee, vertel!![]()
Het is grover, en er schijnt geen graan in te zitten.
Wat ik wel weet is dat het best wel prijzig is!
Heb een foldertje gekregen van de dierenwinkel,, en daar wisten ze ook niet zoveel!
Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken.

Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zoGollum schreef:Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken.
Wel vind ik t ontzettend duur, zo'n 3 tot 5 euro per kilo.. Met 'gewoon barfen' ben ik stukken voordeliger uit.

dat is zo maar noem het dan geen barf.Gollum schreef:Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken.
t.

Ergens had hij er een verklaring voor waarom hij het barf vond in dat stuk van voernatuurlijk, weet t niet meer uit m'n hoofd.Hutsje schreef:Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zoGollum schreef:Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken.
Wel vind ik t ontzettend duur, zo'n 3 tot 5 euro per kilo.. Met 'gewoon barfen' ben ik stukken voordeliger uit.. Wil een hond voordeel halen uit vlees dat niet gemalen is dan moeten dat minimaal brokken van 3 a 4 cm zijn.
Toen ze nog bij mn ouers woonde heeft ze regelmatig kippennekjes gehad... Alleen vindt ze dat dus totaal niet boeiendGollum schreef:Ergens had hij er een verklaring voor waarom hij het barf vond in dat stuk van voernatuurlijk, weet t niet meer uit m'n hoofd.Hutsje schreef:Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zoGollum schreef:Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.Hutsje schreef:Gemalen voer heeft niets met barf te maken.
Wel vind ik t ontzettend duur, zo'n 3 tot 5 euro per kilo.. Met 'gewoon barfen' ben ik stukken voordeliger uit.. Wil een hond voordeel halen uit vlees dat niet gemalen is dan moeten dat minimaal brokken van 3 a 4 cm zijn.
Ik vind t gewoon kvv dat Haakse barf![]()
@Jacksel; het verschil met carnibest is dat er geen granen inzitten, en de verhoudingen van haaks barf schijnen beter te zijn.
En ik voer gewoon barf in de keuken op t zeil hoor, even doekje eroverheen en t is schoon.. Ook heb ik Gol geleerd dat ze op een handdoek eet en er niet mee gaat slepen, ik heb dus ook geen tuin maar het voeren gaat prima hoor!
Misschien zou je naast de kvv je hondje af en toe een lekker (kippen-) bot kunnen aanbieden, je zult zien dat t meevalt

Hmm, als ze te snel eet zou je ook kunnen proberen de carnibest in een kong te stoppen. Dat deed ik tenminste want Gol vond t ook zo lekker dat t hap slik weg was met enorme boeren daarnaJacksel schreef:Toen ze nog bij mn ouers woonde heeft ze regelmatig kippennekjes gehad... Alleen vindt ze dat dus totaal niet boeiendGollum schreef:Ergens had hij er een verklaring voor waarom hij het barf vond in dat stuk van voernatuurlijk, weet t niet meer uit m'n hoofd.Hutsje schreef:Dat zal allemaal wel maar noem het dan niet zoGollum schreef: Ja vind ik ook, maar dit is wel een makkelijk concept voor mensen die geen grote stukken of hele prooidieren durven te geven.. De percentages zijn berekend op de methode van Ian Billinghurst en er zitten grove herkenbare stukjes in.
Ik vind t gewoon kvv dat Haakse barf![]()
@Jacksel; het verschil met carnibest is dat er geen granen inzitten, en de verhoudingen van haaks barf schijnen beter te zijn.
En ik voer gewoon barf in de keuken op t zeil hoor, even doekje eroverheen en t is schoon.. Ook heb ik Gol geleerd dat ze op een handdoek eet en er niet mee gaat slepen, ik heb dus ook geen tuin maar het voeren gaat prima hoor!
Misschien zou je naast de kvv je hondje af en toe een lekker (kippen-) bot kunnen aanbieden, je zult zien dat t meevaltCarnibest gaat (te) snel naar binnen (ze is erna vaak aan het boeren enz, dus heb vermoeden dat ze te snel eet), die kippennekjes laat ze uren liggen, soms eet ze ze helemaal niet
Dus weet ook niet of het veel nut heeft om te proberen haar op barf/nrv te zetten... of ze dan wel gewoon gaat eten...
Ik ga de link ook even bekijken. Dank! Wat betreft het lastig uit de verpakking halen. Ik snij altijd plakken terwijl het nog ín de verpakking zit. Is dat iets om te proberen? Wanneer de worst maar half ontdooid is gaat dat nog makkelijker. Het restant kun je eventueel terugmikken in de vriezer maar met 1 hond die 1/4 worst per dag eet kan ik het best in de koelkast bewaren.Brigitte30 schreef:Ik werd ook nieuwsgierig. Iig de website gevonden http://www.haaksbarf.nl
De verpakking ziet er vergelijkbaar uit als Carnibest, wat ik een nadeel vind (ivm het lastig uit de verpakking krijgen zonder knoeien)
dat bedoel ik..afwisseling, overigens is vis 1 van de makkelijkste soorten om zelf even te blenderen.MoniqueDM schreef: Vooral de vis- en wildvariant spreken me aan, omdat Carnibest die niet heeft. En vis vinden mijn meiden erruuuug lekker.

Sardientjes gaan hier ook heel in het bekkie hoorien schreef:dat bedoel ik..afwisseling, overigens is vis 1 van de makkelijkste soorten om zelf even te blenderen.MoniqueDM schreef: Vooral de vis- en wildvariant spreken me aan, omdat Carnibest die niet heeft. En vis vinden mijn meiden erruuuug lekker.
Ik heb zo'n eenvoudig blendertje [zo'n blokkerding]en daar gaan bv de sardientjes moeiteloos doorheen

Qua samenstelling is het een op zich staand product en ik krijg nou niet de indruk omdat het ook in een rolletje zit dat ze getracht hebben carnibest te imiteren. Waarom zou je ooknikaboef schreef:op barfplaats staan ook berrichten van mensen velen van hen vinden het troep zo te lezen. volgens mij is het een hele slechte imitatie van carnibest.