Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanslag kiezen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Aanslag kiezen

Ongelezen bericht door pepim »

Mijn zus was hier vanmiddag met haar hond, die sinds ongeveer 3 weken zijn volledige gebit heeft en uitgewisseld is. Maar hij heeft een aanslag op zijn achterste kiezen, geel en je kunt het er niet met je nagel afkrabben.
Ze geeft hem brokken, KVV en hondendiner. Dat hondendiner lijkt mij helemaal niets, want dat lijkt? voornamelijk uit granen te bestaan.

Overigens schrok ze zelf ook wel van die aanslag, iemand raad wat te doen?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Een lekker bot met vlees geven... :ok:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
pepim
Zeer actief

Annelies schreef:Een lekker bot met vlees geven... :ok:
Ik vergat te zeggen, dat het een pup van zes maanden is. Geldt je advies dan ook? And if so, wat voor bot beveel je dan aan?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Annelies schreef:Een lekker bot met vlees geven... :ok:
Yep :ok: hier krijgen ze een keer of 3 in de week een lamsbot of bekken, geen aanslag te bekennen. Lapje vuile pens helpt ook goed.
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Vinden jullie het trouwens niet raar dat pup in 3 weken tijd aanslag op zijn kiezen krijgt?

Zus had overigens zelf wekenlang logé die absoluut niets extra's mocht, dus had ze hem ook geen kluifje gegeven. :19:
Laatst gewijzigd door pepim op 16 aug 2007 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator

pepim schreef:Vinden jullie het trouwens niet raar dat pup in 3 weken tijd aanslag op zijn kiezen krijgt?

Zus had overigens logé die absoluut niets extra's mocht, dus had ze hem ook geen kluifje gegeven. :19:
Met zulk voer zonder iets te kluiven vind ik dat niet raar, dat gaat heel snel. Ik vind het wel erg zonde van zo'n puppegebitje :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

alma2 schreef: Met zulk voer zonder iets te kluiven vind ik dat niet raar, dat gaat heel snel. Ik vind het wel erg zonde van zo'n puppegebitje :wink:
Ok dus dat kan blijkbaar. Wat vind jij van dat hondendiner?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou lekker overstappen op Barf, probleem meteen over :ok:
pepim
Zeer actief

Addy schreef:Ik zou lekker overstappen op Barf, probleem meteen over :ok:
Dat wil ze niet, zij heeft al tig jaar honden en ze weet er veel meer van dan ik. Begrijpelijk ook wel van haar kant, want ik heb pas sinds een dik 2 jaar met honden te maken, plus ik ben haar kleine zussie. Snap je?

En vaak weet ze ook meer, maar niet altijd. Ik heb ook vraag gesteld over dekken. Volgens mijn zus kan haar pup nog niet dekken en ik zie hier toch andere interesses.
Addy

pepim schreef:
Addy schreef:Ik zou lekker overstappen op Barf, probleem meteen over :ok:
Dat wil ze niet, zij heeft al tig jaar honden en ze weet er veel meer van dan ik. Begrijpelijk ook wel van haar kant, want ik heb pas sinds een dik 2 jaar met honden te maken, plus ik ben haar kleine zussie. Snap je?

En vaak weet ze ook meer, maar niet altijd. Ik heb ook vraag gesteld over dekken. Volgens mijn zus kan haar pup nog niet dekken en ik zie hier toch andere interesses.
ik las de vraag en jawel pup van zes maanden kan dekken :mrgreen:
Ja dan zou ik gewoon af en toe een bot geven, wel een lamsbot of zo omdat de hond verder niet barft en inderdaad een lappie pens :wink:
alm@
moderator

pepim schreef:
alma2 schreef: Met zulk voer zonder iets te kluiven vind ik dat niet raar, dat gaat heel snel. Ik vind het wel erg zonde van zo'n puppegebitje :wink:
Ok dus dat kan blijkbaar. Wat vind jij van dat hondendiner?
Hondendiner is (grofgezegd) bull-shit. Reina kreeg dat bij haar vorige eigenaar ook. Beestje zag er slecht uit en poepte de eerste dagen wel 6 keer per dag erorme losse flodder hopen. Het leek wel of het er onverteerd uitkwam, je zag de onverteerde stukken graan in de hopen. In één keer overgestapt op s'avonds vers en s'morgen wat Cavom, schoon gebit, weinig ontlasting (dus alles wordt verteerd) en ze glanst als een spiegeltje :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

alma2 schreef: Hondendiner is (grofgezegd) bull-shit. Reina kreeg dat bij haar vorige eigenaar ook. Beestje zag er slecht uit en poepte de eerste dagen wel 6 keer per dag erorme losse flodder hopen. Het leek wel of het er onverteerd uitkwam, je zag de onverteerde stukken graan in de hopen. In één keer overgestapt op s'avonds vers en s'morgen wat Cavom, schoon gebit, weinig ontlasting (dus alles wordt verteerd) en ze glanst als een spiegeltje :wink:
Hij ziet er wel goed uit hoor en is verder heel levendig, dat is het punt niet. Hij krijgt daarnaast KVV en brokken.
Diner is bijzaak, al lijkt het me beter om het van het lijstje te schrappen. Hij poept wel slap soms en eet kippenvoer, zal er ook geen goed aan doen.

@Addy Waar kun je dan zo'n lamsbotje kopen? Zal dan maar lap pens ook gaan kopen, al vind ik het zo goor. :N:
Laatst gewijzigd door pepim op 16 aug 2007 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Addy

Ik koop alles bij de islamitische slager, die heeft ook lekkere kalfsbotten, vinden ze heerlijk :ok:
pepim
Zeer actief

Ik heb hier geen islamitische slager Addy, heb je nog een ander alternatief? Och en misschien vind mijn zus het niet eens goed denk ik nu. :N:
Addy

pepim schreef:Ik heb hier geen islamitische slager Addy, heb je nog een ander alternatief? Och en misschien vind mijn zus het niet eens goed denk ik nu. :N:
Ja misschien kan je het ook bij een gewone slager bestellen ?
pepim
Zeer actief

Ik zal morgen eens vragen, maar ik begrijp de boodschap, het moeten zachte botjes zijn. Geen dragende en eventuele kippenvleugeltjes inknippen.
En dan zullen de lamsbotjes wel nog veel zachter zijn dan kippenvleugeltjes? Ok :ok:
Addy

pepim schreef:Ik zal morgen eens vragen, maar ik begrijp de boodschap, het moeten zachte botjes zijn. Geen dragende en eventuele kippenvleugeltjes inknippen.
En dan zullen de lamsbotjes wel nog veel zachter zijn dan kippenvleugeltjes? Ok :ok:
o ja en nooit alleen laten met botjes en ze vooral niet koken :mrgreen:
pepim
Zeer actief

Addy schreef:
pepim schreef:Ik zal morgen eens vragen, maar ik begrijp de boodschap, het moeten zachte botjes zijn. Geen dragende en eventuele kippenvleugeltjes inknippen.
o ja en nooit alleen laten met botjes en ze vooral niet koken :mrgreen:
Ja dat wist ik want dan gaan ze splinteren, maar bedankt voor de waarschuwing. :ok: En alleen laten doe ik ook niet kwa botjes.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

alm@
moderator

pepim schreef:
alma2 schreef: Hondendiner is (grofgezegd) bull-shit. Reina kreeg dat bij haar vorige eigenaar ook. Beestje zag er slecht uit en poepte de eerste dagen wel 6 keer per dag erorme losse flodder hopen. Het leek wel of het er onverteerd uitkwam, je zag de onverteerde stukken graan in de hopen. In één keer overgestapt op s'avonds vers en s'morgen wat Cavom, schoon gebit, weinig ontlasting (dus alles wordt verteerd) en ze glanst als een spiegeltje :wink:
Hij ziet er wel goed uit hoor en is verder heel levendig, dat is het punt niet. Hij krijgt daarnaast KVV en brokken.
Diner is bijzaak, al lijkt het me beter om het van het lijstje te schrappen. Hij poept wel slap soms en eet kippenvoer, zal er ook geen goed aan doen.
Ik had het in mijn geval ook over alléén diner geven :wink: Als hij er KVV en goede brokken bij krijgt zal het zo'n vaart niet lopen.
Afbeelding
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Een hond kan zowel van diner als van brok aanslag krijgen. Beiden zijn graanproducten, diner nog erger dan brok. Waarom gaat ze niet over op helemaal kvv? En dan af en toe een bot voor de kluifwerk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”