Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overzetten op KVV? Brok invloed op ademhaling?
Moderator: moderatorteam
-
stekke
- Vaste gebruiker
Overzetten op KVV? Brok invloed op ademhaling?
Hoi,
Het volgende kan misschien dom klinken maar wij weten het niet meer en zijn gewoon op zoek naar een oplossing, dus als de vraag raar over komt mijn excuses daarvoor.
Wij hebben een raar probleem met Bono, een labrador mix van 5 maanden, z'n ademhaling is zeer snel (140 keer per minuut, zie m'n post in het medisch forum) en ik vroeg me af of de oorzaak hiervan z'n voeding zou kunnen zijn?
Bono zat eerst op eukanuba, toen was hij ook al snel aan het ademen, en ik heb hem sinds kort overgezet op pro plan.
Met al wat ik hier lees over brok denk ik erover om hem op duck uitmuntend over te zetten, dat is verkrijgbaar vlak bij ons dus dat lukt wel met de diepvries.
Wat denken jullie? Iemand ervaring mee? Ik wil niet experimenteren met m'n hond maar ik ben na al die dierenarts bezoeken zowat radeloos en zoek naar een oplossing en het enige wat ik kan bedenken is de voeding.
Dank je,
Stefan.
Het volgende kan misschien dom klinken maar wij weten het niet meer en zijn gewoon op zoek naar een oplossing, dus als de vraag raar over komt mijn excuses daarvoor.
Wij hebben een raar probleem met Bono, een labrador mix van 5 maanden, z'n ademhaling is zeer snel (140 keer per minuut, zie m'n post in het medisch forum) en ik vroeg me af of de oorzaak hiervan z'n voeding zou kunnen zijn?
Bono zat eerst op eukanuba, toen was hij ook al snel aan het ademen, en ik heb hem sinds kort overgezet op pro plan.
Met al wat ik hier lees over brok denk ik erover om hem op duck uitmuntend over te zetten, dat is verkrijgbaar vlak bij ons dus dat lukt wel met de diepvries.
Wat denken jullie? Iemand ervaring mee? Ik wil niet experimenteren met m'n hond maar ik ben na al die dierenarts bezoeken zowat radeloos en zoek naar een oplossing en het enige wat ik kan bedenken is de voeding.
Dank je,
Stefan.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Wat een naar probleem.
Ergens kan ik me wel voorstellen dat als in voeding veel kunstmatige toevoegingen zitten dit op allerlei gebieden voor problemen kan zorgen. Misschien zelfs wel op de ademhaling
Ik heb wel goede ervaringen met kvv (zoals Duck uitmuntend) en ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om je hond over te zetten naar Kvv. Maar of het invloed heeft op zijn ademhaling weet ik echt niet.
Ergens kan ik me wel voorstellen dat als in voeding veel kunstmatige toevoegingen zitten dit op allerlei gebieden voor problemen kan zorgen. Misschien zelfs wel op de ademhaling
Ik heb wel goede ervaringen met kvv (zoals Duck uitmuntend) en ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om je hond over te zetten naar Kvv. Maar of het invloed heeft op zijn ademhaling weet ik echt niet.

- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
-
stekke
- Vaste gebruiker
Geven jullie jullie hond dan altijd kvv of wisselen jullie een paar keer per week af met brokken.
Carnibest lijkt hier niet eenvoudig verkrijgbaar, Duck wel maar bij natuurvoeding zal er tussen de merken wel niet zo veel verschil opzitten als bij brok zekers.
@Pinkki
Naar drie dierenartsen geweest en zelfs fotos laten nemen.
Carnibest lijkt hier niet eenvoudig verkrijgbaar, Duck wel maar bij natuurvoeding zal er tussen de merken wel niet zo veel verschil opzitten als bij brok zekers.
@Pinkki
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Er zit wel degelijk verschil instekke schreef:Geven jullie jullie hond dan altijd kvv of wisselen jullie een paar keer per week af met brokken.
@Pinkki
Bij Rodi zitten bijvoorbeeld heel veel granen in (volgens mijn Carnibest leverancier)... Duck en Energique zijn geloof ik ook wel ok...

You'll be in my heart... Always...
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Als je een complete versie van kvv geeft hoef je natuurlijk niet af te wisselen met brok. Je kan ook versmerken met elkaar wisselen, bvb Carnibest of Bibi met Duck en Energique en Smuldier en AHV. Er is ook een nieuwe kant en klaar vlees namelijk het Haaks Barf, daar zijn hele positieve berichten over. Weet niet waar je woont kan dus verder niet zo veel zinnigs adviseren qua verkooppunten. Ja zou een kijkje kunnen nemen op de versvleesforums daar staan veel verkooppubten op!

- starfleet
- Erelid
In Rodi zit helemaal niet veel graan, Kijk maar op de samenstelling van het pak. Laatst nog een topic over geweest toen heb ik de verhoudingen nog gepost. Volgens mij maakt het niet veel uit met Carnibest, alleen Carnibest gebruikt alleen rijst dacht ik en in Rodi ziten ook andere granen.Jacksel schreef:
Er zit wel degelijk verschil in![]()
Bij Rodi zitten bijvoorbeeld heel veel granen in (volgens mijn Carnibest leverancier)... Duck en Energique zijn geloof ik ook wel ok...
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Ik geef Xena volledig zelf samengesteld een soort mix van BARF en NRV. Scence krijgt nu ongeveer 90% kvv en 10 % zelf samengesteldstekke schreef:Geven jullie jullie hond dan altijd kvv of wisselen jullie een paar keer per week af met brokken.
@Pinkki