hi allemaal,
We hebben een RR pup teefje van ruim 4 maanden.
doordat ze ineens weer inhuis aan het plassen was, terwijl ze al zindelijk was en buiten steeds bleef zitten om te persen, dachten we aan een blaasontsteking.
Bij de DA is de urine gecontroleert, hij constateerde wel bloed hier in, maar geen onstekingscellen, ze was ook gevoelig met het voelen op het blaas , dus we hebben toch een kuur voor 10 dagen meegekregen.
Kan een hond een blaasontsteking hebben zonder dat er cellen in zitten. en hoelang duurt het voordat je verbetering gaat zien aan het plassen en de druppeltjes bloed.
alvast bedankt
Simone
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blaasonsteking pup
Moderator: moderatorteam
- Simone62
- Actief
blaasonsteking pup
groetjes
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Klinkt wel als blaasontsteking.
Het zou kunnen zijn dat het een lichte blaasonsteking is, dan zien ze soms niets in de urine.
Ik neem aan dat je met 'kuur' antibiotica bedoelt. Je kunt hiernaast ook blaas en niercompositum van groene os geven, vitamine c (ascorbinezuur) en cranberry. Bij het reformhuis zijn ook speciale homeopatische tabletten voor de blaas verkrijgbaar, met hierin beide ingredienten.
Blaas en niercompositum of cranberry/vit c zou ook goed ter ondersteuning zijn na de ab-kuur, zodat ze het niet direct weer krijgt. Ik heb namelijk met yindra meegemaakt dat ze als pup 3x achter elkaar blaasontsteking kreeg (of hield).
Veel laten drinken is ook belangrijk bij blaasontsteking.
Het zou kunnen zijn dat het een lichte blaasonsteking is, dan zien ze soms niets in de urine.
Ik neem aan dat je met 'kuur' antibiotica bedoelt. Je kunt hiernaast ook blaas en niercompositum van groene os geven, vitamine c (ascorbinezuur) en cranberry. Bij het reformhuis zijn ook speciale homeopatische tabletten voor de blaas verkrijgbaar, met hierin beide ingredienten.
Blaas en niercompositum of cranberry/vit c zou ook goed ter ondersteuning zijn na de ab-kuur, zodat ze het niet direct weer krijgt. Ik heb namelijk met yindra meegemaakt dat ze als pup 3x achter elkaar blaasontsteking kreeg (of hield).
Veel laten drinken is ook belangrijk bij blaasontsteking.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vraag me werkelijk af waarom een dierenarts zo makkelijk steeds ab voorschrijft
Bij een lichte blaasontsteking zijn vitC pilletjes eigenlijk altijd voldoende.
Deze maken de urine zuurder.
Julia heeft als pup ook blaasontsteking gehad, en gelukkig heb ik een dierenarts die nooit meteen medicijnen voorschrijft als er andere 'huismiddeltjes' zijn die gewoon werken.
Pas als dat niet helpt, of als de aandoening niet te verhelpen is op deze manier schrijft ze iets voor.
Dus ik heb gewoon vitC pilletjes gegeven, en dat heeft geholpen.
Hoezo geld verdienen?
Bij een lichte blaasontsteking zijn vitC pilletjes eigenlijk altijd voldoende.
Deze maken de urine zuurder.
Julia heeft als pup ook blaasontsteking gehad, en gelukkig heb ik een dierenarts die nooit meteen medicijnen voorschrijft als er andere 'huismiddeltjes' zijn die gewoon werken.
Pas als dat niet helpt, of als de aandoening niet te verhelpen is op deze manier schrijft ze iets voor.
Dus ik heb gewoon vitC pilletjes gegeven, en dat heeft geholpen.
Hoezo geld verdienen?

- eternal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
- Aantal honden: 1