Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sem's neus

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

Sem's neus

Ongelezen bericht door boxersien »

Sem heeft een neus die altijd open gehaald wordt door van die vervelende steekvliegen. Twee keer per dag vetten we hem in met uierzalf, maar dit werkt bijna niet voldoende. Zodra de vliegen één kans krijgen is heel de neus weer open. Dit is wel een gewone zwarte neus, alleen heel droog. Wie weet hiervoor een oplossing?? We zijn al ten einde raad en bijna geneigd om spray te halen dat eigenlijk voor koeien bedoeld is tegen dit soort ongedierte. Vorig jaar was er een kleine periode dat dit gebeurde, nu is het al drie weken zo :jank: en einde niet in zicht. Ook de ander ehonden worden flink geplaagd door deze vliegen, maar niet zichtbaar gestoken/open gehaald. Sem was ik niet vanwege zijn bar slechte conditie. Hij zit nu op een zware dosis caprodyl om hem te helpen zijn gewrichten weer goed te kunnen benutten, maar hij is wel actiever geworden en helaas niet veel beter gaan lopen. Kan het hem niet aan doen de stress van wassen en het weer moeten opdrogen terwijl zijn gewrichten al zo pijnlijk zijn (trekt toch veel kou in als hij moet drogen daar hij een zware vacht heeft). De anderen zijn zaterdag flink gewassen met anti ongedierte shampoo die bij de boxer goed werkt en bij de rest helemaal niet (ja, een dag).
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Is tea tree zalf geen optie? Dat weert de vliegen af en tegelijkertijd verzorgt het de neus...
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Voor blanca heb ik nu toch maar weer een prednisonzalfje gekregen om de neus eens goed te helen
Vond in een dierenwinkel in Duitsland een zalf op teeboombasis [-teatree]met melkvet.
Dat ga ik na de zalfkuur proberen, het droogt snel op, dat is wel een voorwaarde anders likken honden het er te snel weer af.
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

het klinkt misschien raar. maar klovenzalf gewoon van de drogist werkt als een speer.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik hoorde laatst een tip, en dat ging over klovenzalf van ghelwhol(of hoe je dat ook uitscheld)
hept heel goed tegen kloofjes, en droge neuzen, volgens hun :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”