Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sem's neus
Moderator: moderatorteam
-
boxersien
Sem's neus
Sem heeft een neus die altijd open gehaald wordt door van die vervelende steekvliegen. Twee keer per dag vetten we hem in met uierzalf, maar dit werkt bijna niet voldoende. Zodra de vliegen één kans krijgen is heel de neus weer open. Dit is wel een gewone zwarte neus, alleen heel droog. Wie weet hiervoor een oplossing?? We zijn al ten einde raad en bijna geneigd om spray te halen dat eigenlijk voor koeien bedoeld is tegen dit soort ongedierte. Vorig jaar was er een kleine periode dat dit gebeurde, nu is het al drie weken zo
en einde niet in zicht. Ook de ander ehonden worden flink geplaagd door deze vliegen, maar niet zichtbaar gestoken/open gehaald. Sem was ik niet vanwege zijn bar slechte conditie. Hij zit nu op een zware dosis caprodyl om hem te helpen zijn gewrichten weer goed te kunnen benutten, maar hij is wel actiever geworden en helaas niet veel beter gaan lopen. Kan het hem niet aan doen de stress van wassen en het weer moeten opdrogen terwijl zijn gewrichten al zo pijnlijk zijn (trekt toch veel kou in als hij moet drogen daar hij een zware vacht heeft). De anderen zijn zaterdag flink gewassen met anti ongedierte shampoo die bij de boxer goed werkt en bij de rest helemaal niet (ja, een dag).
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Voor blanca heb ik nu toch maar weer een prednisonzalfje gekregen om de neus eens goed te helen
Vond in een dierenwinkel in Duitsland een zalf op teeboombasis [-teatree]met melkvet.
Dat ga ik na de zalfkuur proberen, het droogt snel op, dat is wel een voorwaarde anders likken honden het er te snel weer af.
Vond in een dierenwinkel in Duitsland een zalf op teeboombasis [-teatree]met melkvet.
Dat ga ik na de zalfkuur proberen, het droogt snel op, dat is wel een voorwaarde anders likken honden het er te snel weer af.

-
gillianne
- Actief
- Contacteer: