Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
virus in maag darm stelsel
Moderator: moderatorteam
-
mollema
- Vaste gebruiker
virus in maag darm stelsel
Is er iemand bekend met een virus die zogenaamde 'bloedpoep' veroorzaakt ? De ontlasting is dan heel dun en bloederig omdat, zeg maar, de binnenvoering van de darmen mee naar buiten komt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- canisia meissie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
- Contacteer:
De hond van mijn moeder heeft het al 2 jaar dat bloedpoepen.
Hij blijkt al 2 jaar een tumor te hebben in zijn endeldarm.
De dierenarts gaf hem 2 jaar geleden nog een maandje of 5 á 6 maar hij loopt nog steed rond.
Wel is hij in die 2 jaar heel veel aangekomen en het stinkt erg als hij gepoept heeft maar daar heeft mijn moeder wat op gevonden baby doekjes want het bloed blijft ook aan zijn vacht hangen.
Groetjes Yvonne
Hij blijkt al 2 jaar een tumor te hebben in zijn endeldarm.
De dierenarts gaf hem 2 jaar geleden nog een maandje of 5 á 6 maar hij loopt nog steed rond.
Wel is hij in die 2 jaar heel veel aangekomen en het stinkt erg als hij gepoept heeft maar daar heeft mijn moeder wat op gevonden baby doekjes want het bloed blijft ook aan zijn vacht hangen.
Groetjes Yvonne
- Lisa
- Zeer actief
-
mollema
- Vaste gebruiker
Met binnenvoerig bedoel ik de "vingertjes" die aan binnenkant van de darmwand zitten om het voedsel op te nemen.
Volgens de dierenarts is dat alles er bij mijn hond uitgekomen waardoor hij zo goed als niets meer kan verdragen qua voedsel/drinken.
Het duurt zeker 6 tot 8 weken voordat zich dat weer herstelt. Hij moet dan ook voldoende reserves hebben (en blijven drinken en beetje eten zonder dit er direct weer uit te gooien) om het te overleven.
Helaas is mijn hond niet meer 1 van de jongsten dus dat wordt een zware dobber voor hem.
Iemand zij ook al Parvo tegen mij, daar ga ik even wat over opzoeken.
Volgens de dierenarts is dat alles er bij mijn hond uitgekomen waardoor hij zo goed als niets meer kan verdragen qua voedsel/drinken.
Het duurt zeker 6 tot 8 weken voordat zich dat weer herstelt. Hij moet dan ook voldoende reserves hebben (en blijven drinken en beetje eten zonder dit er direct weer uit te gooien) om het te overleven.
Helaas is mijn hond niet meer 1 van de jongsten dus dat wordt een zware dobber voor hem.
Iemand zij ook al Parvo tegen mij, daar ga ik even wat over opzoeken.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: virus in maag darm stelsel
mollema schreef:Is er iemand bekend met een virus die zogenaamde 'bloedpoep' veroorzaakt ? De ontlasting is dan heel dun en bloederig omdat, zeg maar, de binnenvoering van de darmen mee naar buiten komt.
Als het inderdaad om een virus gaat is Parvo het eerste waar ik aan zou denken

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Flip
- Zeer actief
Flip poepte ook bloed, na lang gedokter heeft hij Metrazol gekregen, dat (onder andere?) werkt tegen giardia.
Tevens kreeg hij probiotica en na een week was hij enorm opgeknapt.
dus je zou bij je dierenarts kunnen vragen of deze kan controleren of het misschien om giardia zou kunnen gaan.
Tevens kreeg hij probiotica en na een week was hij enorm opgeknapt.
dus je zou bij je dierenarts kunnen vragen of deze kan controleren of het misschien om giardia zou kunnen gaan.
Groetjes Marjolijn en Flip