Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slappe ontlasting na kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

slappe ontlasting na kvv

Ongelezen bericht door Frenkie »

Wieke is nu 16 weken en we geven haar af en toe kvv of wat kippenmaagjes maar de dag daarna heeft ze dunne ontlasting. Ik vraag me af hoe ik het moet geven om haar darmpjes aan de kvv te laten wennen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: slappe ontlasting na kvv

Ongelezen bericht door Eef »

Frenkie schreef:Wieke is nu 16 weken en we geven haar af en toe kvv of wat kippenmaagjes maar de dag daarna heeft ze dunne ontlasting. Ik vraag me af hoe ik het moet geven om haar darmpjes aan de kvv te laten wennen.
Je zegt dat ze af en toe kvv krijgt, maar wat krijgt ze dan normaal, brokken? Misschien kan ze niet goed tegen de afwisseling tussen vers en brokken. En laat je wel genoeg tijd tussen de brokken en het verse voer zitten?

Je zou de kvv de eerste tijd kunnen overgieten met gekookt water om te kijken of dat helpt.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik zou beginnen met al het andere niet meer te geven.Dus enkel kvv en niks anders.Een normale hond heeft juist minder en vastere ontlasting op kvv dan op brok.
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Mijn honden gaan beide aan de dunne van kippemaagjes, dus dat geef ik ze niet meer,
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Kan ik dan het beste een aantal dagen achter elkaar de kvv geven om de darmen eraan te laten wennen?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ja, dat zou je best kunnen doen. En dan kan je later altijd besluiten of je de ene dag kvv geeft en de andere dag brokken. :wink:
Ik zou inderdaad even geen kippenmaagjes meer geven. Dat is orgaanvlees en dat heeft de neiging om de ontlasting wat dunner te maken. En daarnaast zit er aardig wat orgaanvlees in de kvv, dus dat voegt niets toe.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”