Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel voeren? kvv/kivo

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Hoeveel voeren? kvv/kivo

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik voer Anubis 1 kg kivo per dag. Van kivo kan ik nergens hoeveelheden terug vinden dus ik gebruikte de voorschriften van duck ongeveer dan.
Ik krijg nu het idee dat ik hem veel te veel voer. Hij is (nog0 niet te dik naar mijn inzien maar hij moet niet gaan uitdijen. Hij weegt al een stuk meer dan zn broertjes en zusje :S
Hij is 8mnd en 3 weken en weegt om en nabij de 35kg, hoeveel raden jullie me aan om te geven?
Morgaine
Zeer actief

dr is toch wel iemand hier die me een richtlijn kan geven? :19:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

ik voor ook kivo, op advies van de kivo meneer voer ik het volgende
Harley krijgt met zijn 7 kilo 200 gram per dag
Pardoes weegt 15 kilo en krijgt 350 gram per dag

Ik voer dit nog niet zo heel erg lang maar mijn honden blijven tot nu toe mooi op gewicht.
Laatst gewijzigd door *Anita* op 30 jul 2007 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby is 20kg en krijgt nu 400-500 gram kivo en 300-400 gram smuldier hart/vlees/pens of iets anders vlees/vissigs
Zou hij alleen Kivo krijgen, zou dat ongeveer 700-800 gram per dag worden.

Shibby krijgt wel een stuk meer eten dan de meesten honden van 20 kg, maar anders kan ik zo al z'n ribben weer tellen. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nika (26 kilo) heeft genoeg aan ongeveer 500 gram per dag, Marouck (18 kilo) tegenwoordig ook maar die heeft een behoorlijke tijd een kilo per dag nodig gehad (erg actief).
Biène (28 kilo schat ik) krijgt nu een kilo per dag. Als ze altijd binnen zou zitten zou dat teveel zijn maar aangezien ze overdag gedeeltelijk in de kennel is en dan behoorlijk beweeglijk is, heeft ze dit echt nodig. Zowiezo is er bij haar moelijk wat gewicht bij te krijgen (maar ik heb hoop, bij Marouck lukte dat ook pas na haar tweede jaar).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Hier ook KIVO

Harry weegt 65 kilo en krijgt ongeveer 600 gram per maaltijd...
Noa weegt 21 kilo en kijgt ongeveer 250 gram per maaltijd...
Reina weegt 23 kilo en zij krijgt ongeveer 300 gram per maaltijd...

Ik weeg nooit het eten af hoor , dus ook vandaar de ongeveer :wink: het kan ook iets meer of iets minder zijn ....... verschilt heel erg .
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Krijgen zijn broertjes en zusjes ook kvv? Anders kun je dat natuurlijk niet vergelijken. Zoals zo vaak gezegd, voeren doe je met je ogen. Probeer gewoon eens wat minder te geven? Je ziet gauw genoeg of hij (teveel) afvalt.
Morgaine
Zeer actief

zn zus krijgt kvv, die heeft zelfs een tijd op anderhalve kg per dag gestaan, en nu zit ze ook rond 1 kg pd. Maar zij weegt dus ook rond de 30 a 31.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Als je merkt dat hij te stevig wordt met 1 kg per dag, zou ik hem gewoon 100 of 200 gram per dag minder geven en kijken hoe hij er dan uit gaat zien.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Mack weegt ongeveer 60 kilo, en hij krijgt 1500 gram carnibest per dag. :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Re: Hoeveel voeren? kvv/kivo

Ongelezen bericht door Rami »

Morgaine schreef:Ik voer Anubis 1 kg kivo per dag. Van kivo kan ik nergens hoeveelheden terug vinden dus ik gebruikte de voorschriften van duck ongeveer dan.
Ik krijg nu het idee dat ik hem veel te veel voer. Hij is (nog0 niet te dik naar mijn inzien maar hij moet niet gaan uitdijen. Hij weegt al een stuk meer dan zn broertjes en zusje :S
Hij is 8mnd en 3 weken en weegt om en nabij de 35kg, hoeveel raden jullie me aan om te geven?
Het lijkt mij aan de ruime kant, zeker als je het idee hebt dat Anubis te zwaar wordt.
Uitgaande van 2% of 2,5% van 35 kilo - Anubis' lichaamsgewicht - (een rekensommetje waar bij rauw voeren vaak als gemiddelde van uit wordt gegaan) zou je zo tussen de 700 en 800 gram goed zitten. Maar omdat Anubis nog niet volwassen is, zou je misschien eerst iets van 850/900 gram kunnen geven en kijken hoe dat gaat. Trek eventuele 'tussendoortjes' en beloningisvoertjes ook af van de maaltijd. (Vaak zit het 'm alleen al daarin :wink: ).
Overigens kun je niet standaard uitgaan van die 2 of 2,5%. Mijn reu van 8 jaar groeit echt dicht als ik 'm zoveel geef. Vandaar toch vooral voeren 'met je ogen'. Als ik merk dat mijn honden wat te dik worden, geef ik ze gewoon wat minder.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”