Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schoonmaken en schoonhouden van vulva

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Schoonmaken en schoonhouden van vulva

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Weet iemand raad voor mij? Een logeehond, een cavalier, heeft een erg smerige vulva, ze stinkt ook behoorlijk. We hebben hem net schoongemaakt maar de vulva lijkt wat gekanteld zodat de haren niet mee komen naar buiten en dat de urine blijft hangen net buiten de vulva en het zich gaat ophopen tot vieze drap.

Ze is gesteriliseerd omdat ze een baarmoederontsteking heeft gehad, direct bij de 1ste loopsheid.Ze was hier toen ook en heb toen ook geconstateerd dat de vulva niet mee ging naar buiten maar naar binnen toe. Gevolg was een erge stinklucht en toch een baarmoederonsteking.

Wel moet ik er ook bij zeggen dat ze veel te dik is, nu 10,5 kilo. Ze was toen ook al te dik, 8,5 kilo en ik heb ze aangeraden om met sperciebonen te werken maar ze hebben helaas niet goed geluisterd naar mij want ik heb gezegt 2 weken mengen en dan weer ophouden Ze heeft nu elke dag nog sperciebonen, weet iemand of dit kwaad kan? 's morgens voer met sperciebonen, 's middags alleen sperciebonen en 's avonds ook nog voer met sperciebonen. Ik ga nu 1 x per dag 50 gram voeren en meer wandelen met haar want dat doen ze helaas niet veel.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want dan kan ik dat ook doorspelen naar de eigenaar. Ze krijgen na de vakantie wel een "kleine" preek en regels mee en ik hoop dat ze dat ter harte nemen.

Groetjes van esther
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

klinkt als water naar de zee dragen. Arme hondje, misschien kun je ze een baasjeswissel aanraden?
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Hoi,

Ze zijn gelukkig wel wijs met de hond maar zeer onwetend helaas.

Dus vandaar ook mijn "preek" als ze weer vakantie komen.

Groetjes van esther
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Als ze verder geen last heeft van ontstekingen zou ik de haren rondom en op de vulva wegscheren of knippen zodat de haren niet meer naar binnen kunnen en er niks meer in kan blijven hangen. Is ook makkelijker schoon te maken met b.v. een vochtig babydoekje.
Alleen spercibonen is niet gezond (ik heb ook iets tegen dat dieëtadvies). Met blikbonen zou ik zeker oppassen want die zijn vrij zout. Om af te vallen zou ik 2 x per dag wat kvv of vuile pens geven en meer beweging. Het is toch een volwassen hond? Dan is 2 x per dag eten voldoende en geen of zo min mogelijk tussendoortjes. Ik hoop dat je wat aan hebt :wink:
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mickey van ons heeft dit ook,soort van geschromelde vulva,blijft inderdaad vuil in hangen,stinken doet ze niet,maar dit zal ongetwijfeld komen omdat haar haren er niet zo lang zijn.Zij is nooit loops geweest,de laatste jaren doe ik er helemaal niets meer aan.Momenteel ziet het er redelijk uit,zij had ook altijd reuen achter zich aan,de eigenaren waren ervan overtuigd dat ze loops was,maar dit kon niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”