Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest-vragen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Carnibest-vragen

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben echt nog wat huiverig om het te voeren en alles erom heen, misschien dat het al ergens staat maar ik kon het even niet vinden :oops:.
Ik ben dus van plan om m'n jankerds op Carnibest te zetten maar ik heb nog wat vraagjes. Als iemand ze wil beantwoorden; je bent m'n engel :D!

1: Is Carnibest compleet? Hoef je er dus verder niets bij te voeren?

2: Is het een beetje makkelijk te zagen? Ik moet in totaal 1100 gram per dag hebben voor 2 honden, maar goed...die dingen zijn net 1 kg dus ik zal die porties moeten zagen. Is dat te doen als ze bevroren zijn?

3: Hoeveel plaats nemen 100 van die dingen ongeveer in beslag? Dan krijg ik namelijk een flinke korting (2,40 in plaats van 3,05 - tel uit je winst). Ik heb een normale maat diepvrieskist, zou dat passen?
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Carnibest is kompleet, je hoeft dus niet bij te voeren.
Ik heb ff opgemeten hoeveel ruimte 6 kiloverpakkingen innemen en dat is 25x25x15 cm. Kan je zelf uitrekenen hoeveel er in jouw vriezer passen, want ik weet niet wat de inhoud daarvan is.

Als ik jou was zou ik gewoon met 1 kilo beginnen. Dat is maar 50 gram per hond per dag minder dan jij berekent hebt en het kan best zijn dat dat genoeg is. Kan je later altijd nog zien of ze meer nodig hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Lemuria

Liesbeth schreef:Carnibest is kompleet, je hoeft dus niet bij te voeren.
Ik heb ff opgemeten hoeveel ruimte 6 kiloverpakkingen innemen en dat is 25x25x15 cm. Kan je zelf uitrekenen hoeveel er in jouw vriezer passen, want ik weet niet wat de inhoud daarvan is.

Als ik jou was zou ik gewoon met 1 kilo beginnen. Dat is maar 50 gram per hond per dag minder dan jij berekent hebt en het kan best zijn dat dat genoeg is. Kan je later altijd nog zien of ze meer nodig hebben.
Hartstikke bedankt voor de antwoorden :D! Ik denk dat dat dan wel in mn vriezer moet passen, anders moet er maar 1 bij komen :wink:.
Liesbeth schreef:Als ik jou was zou ik gewoon met 1 kilo beginnen. Dat is maar 50 gram per hond per dag minder dan jij berekent hebt en het kan best zijn dat dat genoeg is. Kan je later altijd nog zien of ze meer nodig hebben.
Het 'probleem' is dat de ene hond 600 gram nodig heeft en de ander 500 gram, ze schelen iets van 4 kg :P. Dus dan zou Cetan (die het minst nodig heeft) 100 gram per dag mislopen. Maar ik kan het sowieso wel proberen, kijken of het lukt :D.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Om je gerust te stellen... Ik voer Jamey 100 gram per dag (maarja die weegt ook maar 5 kilo) en die worsten zijn gerust in 10en te delen... 5 schijven en die door de helft... Erg praktisch ook :roll: :mrgreen:

En ja, tis compleet en tot mijn grote geluk is Jameys vacht enorm vooruit gegaan, nauwelijks meer verharen en enorme glans, tegen doffig en veel verharen (ondanks plukvacht)
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Carnibest is compleet en je kan de rollen best goed houden in de koelkast hoor :wink:

Je kan dan best twee rollen eruit halen verdelen
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik laat de rollen deels ontdooien, zaag dan plakken en vries meteen weer in. Wij moeten het echt zagen want met een mes lukt het niet. Met een elektrisch mes schijnt het wel goed te gaan, dus daar ga ik maar eens achteraan.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Melanie 74 schreef:Carnibest is compleet en je kan de rollen best goed houden in de koelkast hoor :wink:
Na het ontdooien kun je Carnibest nog twee dagen goedhouden in de koelkast.
Ik heb twee honden van rond de 35 kilo en ze krijgen allebei een pond per dag. Ik laat 's-nachts een rol ontdooien, kieper er 's-ochtends wat van in de eetbakken en de rest gaat in een Tuperware-bak in de koelkast.
Gaat prima :cheer: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Yunyah schreef:Ik laat de rollen deels ontdooien, zaag dan plakken en vries meteen weer in. Wij moeten het echt zagen want met een mes lukt het niet. Met een elektrisch mes schijnt het wel goed te gaan, dus daar ga ik maar eens achteraan.
Met broodmes gaat het erg goed :mrgreen: Daarmee kom je er wel doorheen als ze deels ontdooid zijn...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Lemuria schreef: Het 'probleem' is dat de ene hond 600 gram nodig heeft en de ander 500 gram, ze schelen iets van 4 kg :P. Dus dan zou Cetan (die het minst nodig heeft) 100 gram per dag mislopen. Maar ik kan het sowieso wel proberen, kijken of het lukt :D.
De logica ontgaat me :wink: Je kan ook de ander 100 gram laten mislopen of allebei 50 gram of de een 25 gram en de ander 75 gram ;-) Wat je ook kan doen is Rodi bijkopen en een plak Rodi door de Carnibest mengen, dat zijn plakken van 100 gram, dan hoef je niet zo te zagen en te hannesen. Ik zou daar denk ik voor kiezen als je ze niet allebei 50 gram minder wil geven.
Die 50 gram is overigens ook zo aangevuld met eens een ei, wat yogurt of karnemelk, een kippennek of vleugel etc.

Het is zoals hier al gezegd, ook prima te verdelen en te zagen, maar in jouw geval is het wel veel gemakkelijker om twee rollen tegelijk te ontdooien en daar twee dagen mee te doen.

Anne
Lemuria

Ok bedankt voor de tips! Ik heb gelukkig al een poos terug een electrisch mes van m'n mam gekregen dus ik zal dan wel zien of ik het klusje daar mee kan klaren.

@ Jacksel: Cetan heeft ook last van zo'n rotvacht, het is doffig, niet echt zacht en 2x per week haal ik er tegenwoordig een rotlading aan ondervacht uit...nou is het wel weer rui-tijd, maar het is echt héél extreem nu. Vorig jaar was het stukken minder.

@ Starfleet: Ok dat is dan wel handiger, dan voer ik dat er gewoon bij mocht het nodig zijn. Mijn 'logica' was dat het misschien wel precies kwam, hoeveel ik ze moest voeren, ik wil niet dat de 1 minder krijgt dan hij zou moeten hebben :wink:.

Oh ja, nog 1 vraag; moet ik die portie nog over de dag verdelen of moet het in 1 x opgevoerd worden? En als het in 1x moet, doen jullie dat dan 's avonds of 's ochtends?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik voer 2 keer per dag... 1 keer kan ook...Net wat jij prettig vindt en je honden gewend zijn... moet zeggend at 50 gram per portie wel een heel kleine portie is, aan de andere kant lijkt 500 gram in een keer me weer erg veel (maarja, ik denk natuurlijk vanuit een kleine-hond verhouding)...
Afbeelding
Lemuria

Jacksel schreef:Ik voer 2 keer per dag... 1 keer kan ook...Net wat jij prettig vindt en je honden gewend zijn... moet zeggend at 50 gram per portie wel een heel kleine portie is, aan de andere kant lijkt 500 gram in een keer me weer erg veel (maarja, ik denk natuurlijk vanuit een kleine-hond verhouding)...
Is ook zo hoor, zeker omdat ik met Cetan in de winter behoorlijk actief ben..als hij ineens 550 gram van dat spul in z'n maag heeft moet hij lijkt me eerst een dag uitdijen voor ik weer wat met hem kan :mrgreen:.
Nee dan wordt het 2x per dag...'s ochtends 200 gram en 's avonds 350gr. ofzo, dat zie ik dan nog wel :P.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hoeveel wegen jouw honden? Ik vind 500 gram voor een normaal actieve hond erg weinig! Nanni krijgt wel 500 gram, maar die is oud. Tuana daarintegen krijgt 1 kilo per dag en soms ook wel 1250-1500 gram. (althans, als ik ze volledig op carnibest zou zetten, wat niet zo is)
Tuana krijgt sochtends brokken en in avond 750 gram.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kevin weegt ongeveer 19 kilo, maar hij is een oudere hond (zie onderschrift). Hij beweegt een stuk minder dan vroeger en hij krijgt dus minder dan voorgeschreven.
Ik zaag 1 kilorol in vieren, gewoon met een zaag. Wel eerst ff de verpakking verwijderen, anders heb je van die rode flubbertjes door het eten :mrgreen: .
Ik ontdooi een hele rol plus zo'n kwart en verdeel dat over 3 dagen (= 3x 400 nog wat gram). 's Morgens krijgt hij ongeveer een derde daarvan en 's avonds de rest. Tussen de middag nog een pensstaafje oid en hij blijft prima op gewicht.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Mack weegt 65 kilo en krijgt 1500 gram Carnibest per dag,
Dus ik haal om de dag twee worsten uit de vriezer , en die laat ik ontdooien in de koelkast in twee tupperware bakken.
En dit gaat prima, doe het al een hele tijd op deze manier..
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

jidde schreef:Hoeveel wegen jouw honden? Ik vind 500 gram voor een normaal actieve hond erg weinig! Nanni krijgt wel 500 gram, maar die is oud. Tuana daarintegen krijgt 1 kilo per dag en soms ook wel 1250-1500 gram. (althans, als ik ze volledig op carnibest zou zetten, wat niet zo is)
Ik blijf dat idiote hoeveelheden vinden. Levi weegt 60 kilo en krijgt ook 1000 gram per dag. Bono weegt 70 kilo en krijgt 1500 gram per dag. En ik wandel veel met ze en Bono is een vrij actieve hond.
Laatst gewijzigd door Scooby op 05 jul 2007 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Re: Carnibest-vragen

Lemuria schreef:3: Hoeveel plaats nemen 100 van die dingen ongeveer in beslag? Dan krijg ik namelijk een flinke korting (2,40 in plaats van 3,05 - tel uit je winst). Ik heb een normale maat diepvrieskist, zou dat passen?
Voor 100 kilo Carnibest heb je een dieprvies nodig met een inhoud van 200 liter.
jidde

Scooby schreef:
jidde schreef:Hoeveel wegen jouw honden? Ik vind 500 gram voor een normaal actieve hond erg weinig! Nanni krijgt wel 500 gram, maar die is oud. Tuana daarintegen krijgt 1 kilo per dag en soms ook wel 1250-1500 gram. (althans, als ik ze volledig op carnibest zou zetten, wat niet zo is)
Ik blijf dat idiote hoeveelheden vinden. Levi weegt 60 kilo en krijgt ook 1000 gram per dag. Bono weegt 70 kilo en krijgt 1500 gram per dag. En ik wandel vel met ze en Bono is een vrij actieve hond.
Er zit echt op Tuana geen grammetje vet. Ze krijgt nu wat meer omdat ze tegen loopsheid aanzit, dan valt ze af. Dan zou ze nu 750 gr krijgen. Normaal 500 gr per keer. Dus dat is nog 1 kilo voor hond van 32 kilo.
tuana is ook een zeer actieve hond
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
Scooby schreef:
Ik blijf dat idiote hoeveelheden vinden. Levi weegt 60 kilo en krijgt ook 1000 gram per dag. Bono weegt 70 kilo en krijgt 1500 gram per dag. En ik wandel vel met ze en Bono is een vrij actieve hond.
Er zit echt op Tuana geen grammetje vet. Ze krijgt nu wat meer omdat ze tegen loopsheid aanzit, dan valt ze af. Dan zou ze nu 750 gr krijgen. Normaal 500 gr per keer. Dus dat is nog 1 kilo voor hond van 32 kilo.
tuana is ook een zeer actieve hond
Waarom geef je haar niet de Aktief versie van Carnibest? Dan kun je vast minder even (en ben je ook nog eens een stuk goedkoper uit! :wink: )
jidde

Op dit moment geef ik geen carnibest, vind ik te duur. Ik heb natuur gegeven omdat Nanni die ook kan krijgen. Anders zit ik altijd te emmeren met wie welk voer zou krijgen en dat vind ik er vervelend. Hoewel misschien Nanni best op de actief kan misschien.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Ik zou gewoon meer ontdooien en wat je over hebt bewaren voor de andere dag(en) en weer bij ontdooien. Met 5 honden hier pak ik elke dag wat rollen aan de hand van wat ik nog in de koelkast heb liggen.

Een kist kan je meer in kwijt als een kast, en je moet ongeveer de helft aan invries rekenen.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik vind 1500 gram voor een herder erg veel.

Ik denk er ook aan mijn honden gedeeltelijk op vers over te zetten. Mijn honden wegen 26 en 19 kg en ik zou met 1 kg net toekomen voor de twee.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Jacksel schreef:Met broodmes gaat het erg goed :mrgreen: Daarmee kom je er wel doorheen als ze deels ontdooid zijn...
Nou bij mij werkt dat niet zo best, want dan komen er teveel kleine stukjes af :N:
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
alani
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door alani »

Alle tips zijn al genoemd, wil er alleen nog aan toevoegen dat je misschien ook de carnibest Aktief kunt proberen. Die is iets vetter en als je niet uitkomt met 50 gram per hond minder voeren kun je de aktief proberen :wink:
Ipv een broodmes een diepvries mes gebruiken, die is iets anders gekarteld en gaat hier prima
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Yunyah schreef:
Jacksel schreef:Met broodmes gaat het erg goed :mrgreen: Daarmee kom je er wel doorheen als ze deels ontdooid zijn...
Nou bij mij werkt dat niet zo best, want dan komen er teveel kleine stukjes af :N:
Je kunt het ook beter met een heel scherp vleesmes proberen of met een ijzerzaag.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”