Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand hier ervaring met SLO?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Iemand hier ervaring met SLO?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Afgelopen zaterdag kwam Jack tijdens het spelen met een andere hond vrolijk naar me toerennen, (slechte) voet onder het bloed en een nagel helemaal eruit. Gewoon een gat in zijn voet waar die nagel zat. :N: Nou is Jack toch wel tamelijk kleinzerig, normaal gesproken jankt hij de boel al bij elkaar als hij in een steentje trapt, dus ik vond het wel heel erg vreemd. :roll: Het kon gewoon bijna niet dat die nagel eruit was gerukt tijdens het spelen ofzo.

Op het andere forum had ik het hele verhaal verteld en kwam iemand (met een hond die hetzelfde heeft) met de suggestie van SLO. Een auto-immuunziekte, met eigenlijk als enige/ernstigste symptoom het uitvallen van nagels. Het schijn vooral bij greyhounds en andere grotere rassen voor te komen.

Ik heb morgen een afspraak bij de da, heb me een beetje ingelezen en ik denk dat het inderdaad SLO is. Jack likt ook aan andere nagels, en er zit er eentje die er gewoon niet lekker uitziet.

Wat ik ervan begrijp is dat het met medicijnen / homeopatische middelen redelijk onder controle te houden is, dat er een verband *kan* zijn met enten en/of een voedselallergie.

Had iemand hier er wel eens van gehoord of er ervaring mee?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Een nagel er uit is veel minder pijnlijk dan een gescheurde nagel.

Ben benieuwd wat de DA zegt.
Sterkte :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

SLO weet ik niet,mijn hond heeft SLE,ook een autoimuumziekte,maar wat jij beschrijft is heel anders.
mijn hond krijgt Prednoral en Imuran.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Snorko schreef:SLO weet ik niet,mijn hond heeft SLE,ook een autoimuumziekte,maar wat jij beschrijft is heel anders.
mijn hond krijgt Prednoral en Imuran.
SLO is iets totaal anders - gelukkig - , en het enige symptoom is de ellende met nagels die eruit vallen. Bij lichte gevallen helpt een hoge dosis goeie vetzuren al, en die krijgt Jack nu, en tot dusver gaat het goed.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hoe gaat het nu met Jack ?
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Ik had nooit eerder gehoord over SLO... Klinkt allemaal wel akelig, zeg... :(:
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
Hanneke2
Zeer actief

Addy schreef:Hoe gaat het nu met Jack ?
Ja, wel goed eigenlijk. Van 1 andere nagel is een stuk afgebroken, die is nu dus een beetje rafelig, maar niet tot in het leven. Bij een stuk of 3, 4 nagels komt er viezigheid onder het nagelbed vandaan, die nagels worden ook steeds 'holler' van binnen, en er is er 1 waaraan hij regelmatig (maar niet overdreven veel) aan likt. Maar hij mankt niet, hij loopt gewoon te rennen en te dollen, en ik heb niet de indruk dat hij er last van heeft. Het is voorlopig dus afwachten en een hoop visolie, en zodra ik denk dat het verslechtert gaat hij aan de medicijnen.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Wat is de volledige medische term ?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Heb je een link met meer informatie over deze ziekte? Toevallig vertelde een vriendin van me gisteren dat bij de hond van haar moeder iedere keer de nagels uitvallen (heftige ontstekingen) en dat ze niet weten wat het veroorzaakt :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”