Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
borage olie?
Moderator: moderatorteam
- yuki
- Zeer actief
borage olie?
Iemand ervaring met Borage olie? Ik stuitte bij toeval op een stukje als eerst op de barfplaats en ben verder gaan speuren..........
borage olie zou een olie zijn die speciaal op de huid werkt. Je moet het toedienen door het eten. Op een belgische dierenarts site stond dit middel ook en het zit door een paar allergene dieetvoeders (o.a. specific)
gister gelijk naar de reformwinkel voor info. Borage olie werkt als een natuurlijk antibioticum schijnt. Maar dus niet met de nadelige bijwerkingen van AB. Heb dus een fles besteld, dinsdag krijg ik het binnen. Iemand ervaring met deze olie, of van gehoord?
borage olie zou een olie zijn die speciaal op de huid werkt. Je moet het toedienen door het eten. Op een belgische dierenarts site stond dit middel ook en het zit door een paar allergene dieetvoeders (o.a. specific)
gister gelijk naar de reformwinkel voor info. Borage olie werkt als een natuurlijk antibioticum schijnt. Maar dus niet met de nadelige bijwerkingen van AB. Heb dus een fles besteld, dinsdag krijg ik het binnen. Iemand ervaring met deze olie, of van gehoord?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, het is een bekende olie. Zie onderstaande informatie:
Bernagie of Borage, Borago officinalis, stamt waarschijnlijk uit het Middellandse Zeegebied en werd door de Romeinen in heel Europa verbreid. Het is een ruw behaarde éénjarige plant met een duidelijke Komkommergeur en prachtige blauwe bloemen. Vanwege de geur wordt de plant ook wel Komkommerkruid genoemd.
Bernagie of Komkommerplant bevat hoog gehalte linolzuur Sinds vele eeuwen is deze mooie plant een handwerkmotief en volgens een legende is het blauw van de bloemen voorbeeld geweest voor de blauwe kleur van de kleding die door de Maagd Maria gedragen werd.
Kruisridders kregen bij het afscheid een drank waaraan Boragobloemen waren toegevoegd om hen moed te geven voor de komende gevaarlijke tochten. Naast het geven van moed verdrijft het kruid melancholie en maakt het de mensen vrolijk. Ook bij toernooien in het Middeleeuwse Engeland kregen de deelnemers Bernagie-aftreksels te drinken.
Lodewijk XIV hield zoveel van de Boragoplant dat hij hem overal in Versailles liet zaaien.
Bernagie wordt als keukenkruid gebruikt en uit het zaad wordt een olie geperst. Het is een olie met het (tot nu toe bekend) hoogste gehalte aan linolzuur (vitamine F) die eveneens zink, magnesium, vitamine B6 en biotine bevat. Bernagie- of Borage-olie is een uitmuntende huidolie voor ieder huidtype.
De olie behoort tot de drogende oliën, dringt heel goed in de huid en stimuleert de doorbloeding en celvernieuwing, het herstelt de vochtgraad van de huidcellen en heeft daardoor een sterke anti-rimpel werking. Beschermt tegen UV straling en vrije radicalen, verhoogt het weerstandsvermogen.
Gebruik Borago olie puur of in mengsels o.a. bij; droge, schilferige of geïrriteerde huid, atopisch eczeem, neurodermatitis, artritis, psoriasis, nerveuze spanningen, stress. De olie laat zich goed mengen met etherische oliën en andere basisoliën, bijv.: Amandelolie, Perzikpit- of Abrikozenolie.
Bernagie-olie wordt vanwege het hoge gehalte aan gammalinoleenzuur (GLA) ook aanbevolen als voedingssupplement. GLA is een vetzuur wat in het lichaam omgezet wordt in een hormoonachtige, ontstekingsremmende substantie, prostaglandine E1
contra-indicatie: de olie dient niet ingenomen te worden bij het gebruik van krampverminderende medicijnen of bloedstollingverhinderende preparaten. van het uitwendig gebruik zijn geen bijwerkingen bekend. Hier een voorbeeld van toepassing in de huidverzorging:
recept: meng 20 ml. Borage-olie met 10 gram Sheabutter en 50 ml. Zonnebloemolie. Voeg hier naar behoefte een paar druppels Jeneverbes olie aan toe en gebruik het mengsel voor de behandeling van (atopisch)eczeem.
Bernagie of Borage, Borago officinalis, stamt waarschijnlijk uit het Middellandse Zeegebied en werd door de Romeinen in heel Europa verbreid. Het is een ruw behaarde éénjarige plant met een duidelijke Komkommergeur en prachtige blauwe bloemen. Vanwege de geur wordt de plant ook wel Komkommerkruid genoemd.
Bernagie of Komkommerplant bevat hoog gehalte linolzuur Sinds vele eeuwen is deze mooie plant een handwerkmotief en volgens een legende is het blauw van de bloemen voorbeeld geweest voor de blauwe kleur van de kleding die door de Maagd Maria gedragen werd.
Kruisridders kregen bij het afscheid een drank waaraan Boragobloemen waren toegevoegd om hen moed te geven voor de komende gevaarlijke tochten. Naast het geven van moed verdrijft het kruid melancholie en maakt het de mensen vrolijk. Ook bij toernooien in het Middeleeuwse Engeland kregen de deelnemers Bernagie-aftreksels te drinken.
Lodewijk XIV hield zoveel van de Boragoplant dat hij hem overal in Versailles liet zaaien.
Bernagie wordt als keukenkruid gebruikt en uit het zaad wordt een olie geperst. Het is een olie met het (tot nu toe bekend) hoogste gehalte aan linolzuur (vitamine F) die eveneens zink, magnesium, vitamine B6 en biotine bevat. Bernagie- of Borage-olie is een uitmuntende huidolie voor ieder huidtype.
De olie behoort tot de drogende oliën, dringt heel goed in de huid en stimuleert de doorbloeding en celvernieuwing, het herstelt de vochtgraad van de huidcellen en heeft daardoor een sterke anti-rimpel werking. Beschermt tegen UV straling en vrije radicalen, verhoogt het weerstandsvermogen.
Gebruik Borago olie puur of in mengsels o.a. bij; droge, schilferige of geïrriteerde huid, atopisch eczeem, neurodermatitis, artritis, psoriasis, nerveuze spanningen, stress. De olie laat zich goed mengen met etherische oliën en andere basisoliën, bijv.: Amandelolie, Perzikpit- of Abrikozenolie.
Bernagie-olie wordt vanwege het hoge gehalte aan gammalinoleenzuur (GLA) ook aanbevolen als voedingssupplement. GLA is een vetzuur wat in het lichaam omgezet wordt in een hormoonachtige, ontstekingsremmende substantie, prostaglandine E1
contra-indicatie: de olie dient niet ingenomen te worden bij het gebruik van krampverminderende medicijnen of bloedstollingverhinderende preparaten. van het uitwendig gebruik zijn geen bijwerkingen bekend. Hier een voorbeeld van toepassing in de huidverzorging:
recept: meng 20 ml. Borage-olie met 10 gram Sheabutter en 50 ml. Zonnebloemolie. Voeg hier naar behoefte een paar druppels Jeneverbes olie aan toe en gebruik het mengsel voor de behandeling van (atopisch)eczeem.
- yuki
- Zeer actief
Super zeg! Verkoop jij het zelf?
Ik werd gebeld dat mijn bestelde flesje binnen was, vroeg de prijs. 28,98 mevrouw. Ik zei"ok, heb ik dan een litertje"?
Nee hoor, 100 cc (een tiende liter dus............
) gelukkig konden ze mijn gezicht niet zien.............maar ik moet het in hele lage doseringen geven.
Mijn laaste poging om de huid van mijn hond goed te krijgen (een project dat al 4,5 jaar duurt) als dit niet werkt, rest mij Moderin (prednison)
Ik werd gebeld dat mijn bestelde flesje binnen was, vroeg de prijs. 28,98 mevrouw. Ik zei"ok, heb ik dan een litertje"?
Nee hoor, 100 cc (een tiende liter dus............
Mijn laaste poging om de huid van mijn hond goed te krijgen (een project dat al 4,5 jaar duurt) als dit niet werkt, rest mij Moderin (prednison)
Esther
Esther
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Op dit moment heb ik het zelf niet. Je kunt het volgens mij wel gewoon bij de drogist of hema kopen. Of bij De Tuinen.yuki schreef:Super zeg! Verkoop jij het zelf?
Nee hoor, 100 cc (een tiende liter dus............) gelukkig konden ze mijn gezicht niet zien.............maar ik moet het in hele lage doseringen geven.
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
- yuki
- Zeer actief
ja hoor, ongeveer als eerste...............Eef schreef:Prednison, jakkes dat is niet mis.yuki schreef:Super zeg! Verkoop jij het zelf?
Wat voor voer geef je? Heb je al eens een eliminatie-dieet geprobeerd?
Na een holistisch dierenarts, een bio resonantie therepeut, via de dermatoloog dat dieet gedaan.
Uitkomsten: allergisch voor de meeste vleessoorten, 2 soorten grassen, 2 soorten meelmijten..............
div. dieetvoeders, energique, duck, en nu carnibest (eend rijst)
en heel veel kuren antibiotica etc. etc. Oh ja vergeet de holistische medicatie niet!
Dus de beslissing om na 4,5 jaar op de prednison (moderin) te gaan is geen overhaaste..........................(hoop nog steeds dat het niet hoeft )
Esther
Esther
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
wij zijn al 4 jaar met sam bezig en nu hij alleen nog carnibest eend en rijst krijgt gaat het goed.
als sam ooit weer op prednison zou moeten (en dan heb ik het niet over een stootkuurtje) dan laat ik hem gaan dat doe ik hem niet voor de derde keer aan.
deze olie ga ik ook eens serieus bekijken! het gaat goed met hem maar hij blijft natuurlijk erg gevoelig dus misschien kan dit hem wel helpen!
als sam ooit weer op prednison zou moeten (en dan heb ik het niet over een stootkuurtje) dan laat ik hem gaan dat doe ik hem niet voor de derde keer aan.
deze olie ga ik ook eens serieus bekijken! het gaat goed met hem maar hij blijft natuurlijk erg gevoelig dus misschien kan dit hem wel helpen!

- yuki
- Zeer actief
tja er zijn ook honden die opleven bij een kuurtje? tot nu toe heb ik iedere d.a. die over prednison begon haast met huid en haar opgevreten! Maar er zijn ook honden die het er goed op doen................geen ervaring dus nog
Esther
Esther
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt inderdaad al veel geprobeerd. Ook de dingen die ik zelf zou doen/zou kunnen aanraden. Wat zegt de holistische arts er eigenlijk over?yuki schreef:
ja hoor, ongeveer als eerste...............
Na een holistisch dierenarts, een bio resonantie therepeut, via de dermatoloog dat dieet gedaan.
Uitkomsten: allergisch voor de meeste vleessoorten, 2 soorten grassen, 2 soorten meelmijten..............
en heel veel kuren antibiotica etc. etc. Oh ja vergeet de holistische medicatie niet!
Dus de beslissing om na 4,5 jaar op de prednison (moderin) te gaan is geen overhaaste..........................(hoop nog steeds dat het niet hoeft )
Wat ik nog zou kunnen bedenken is een een barf eliminatie-dieet. Dus in plaats van kvv, zelf gaan samenstellen, zodat je precies weet wat erin gaat en je achterwege kunt laten wat allergie opwekt. Zo kom je er misschien achter wat wel en niet werkt, per ingredient.
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- yuki
- Zeer actief
Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb daar de puf niet (meer) voor........Ik heb zelf koken geprobeerd, nam al mijn vrije tijd in beslag. Reageerde hij een tijd goed op iets, kalkoen b.v. en na verloop van tijd verdroeg hij het niet meer (goed) Vervelende bijkomstigheid is bovendien dat hij opeens stront ging eten, dus kwam toch voedingsstoffen tekort......Eef schreef:Je hebt inderdaad al veel geprobeerd. Ook de dingen die ik zelf zou doen/zou kunnen aanraden. Wat zegt de holistische arts er eigenlijk over?yuki schreef:
Wat ik nog zou kunnen bedenken is een een barf eliminatie-dieet. Dus in plaats van kvv, zelf gaan samenstellen, zodat je precies weet wat erin gaat en je achterwege kunt laten wat allergie opwekt. Zo kom je er misschien achter wat wel en niet werkt, per ingredient.
Ik heb natuurlijk ook nog te kampen met de allergie voor grassen dus helemaal bij gras vandaan houden was geen optie, aangezien hij dan door de straten moet lopen en geen natuurgebied meer in.............Zelfs in het bos zijn stukken gras! Wij namen hem zo veel mogelijk mee naar het strand (zijn favoriete plek) maar met zijn PL is dat nu geen slimme zet........en zo lijkt het, raak je eens uitgedoktert...........
@Aschra, heb je voor mij evt. een adres o.i.d.? Achternaam van Paul?
Esther
Esther
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Pfff wat een toestand zegyuki schreef:Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb daar de puf niet (meer) voor........Ik heb zelf koken geprobeerd, nam al mijn vrije tijd in beslag. Reageerde hij een tijd goed op iets, kalkoen b.v. en na verloop van tijd verdroeg hij het niet meer (goed) Vervelende bijkomstigheid is bovendien dat hij opeens stront ging eten, dus kwam toch voedingsstoffen tekort......Eef schreef:Je hebt inderdaad al veel geprobeerd. Ook de dingen die ik zelf zou doen/zou kunnen aanraden. Wat zegt de holistische arts er eigenlijk over?yuki schreef:
Ik heb natuurlijk ook nog te kampen met de allergie voor grassen dus helemaal bij gras vandaan houden was geen optie, aangezien hij dan door de straten moet lopen en geen natuurgebied meer in.............Zelfs in het bos zijn stukken gras! Wij namen hem zo veel mogelijk mee naar het strand (zijn favoriete plek) maar met zijn PL is dat nu geen slimme zet........en zo lijkt het, raak je eens uitgedoktert...........![]()
Ik kan me voorstellen dat je er radeloos van wordt.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Heb 't bij Teun een tijdje gebruikt toen hij een heel vervelende plek had (geen hotspot) die we met geen mogelijkheid weg kregen.
In samen hang met dodezeezout(uitwassen) en broage olie toch na diverse AB kuren toch weggekregen.
Toen opgehaald ergens in Tiel. Een fokker van collie's die 't verkocht en dat scheelde een hele hoop euro's .
In samen hang met dodezeezout(uitwassen) en broage olie toch na diverse AB kuren toch weggekregen.
Toen opgehaald ergens in Tiel. Een fokker van collie's die 't verkocht en dat scheelde een hele hoop euro's .