Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenschoenen HELP!!!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

scooterheidewachtel
geregistreerd lid

hondenschoenen HELP!!!

Ongelezen bericht door scooterheidewachtel »

hallo,

ik zit met een probleem, omdat me hond dit jaar meegaat met vakantie op de fiets. moeten we hondenschoentjes voor hem hebben. nu heb ik op deze site: http://www.natteneuzen.nl/index.html hondenschoenen gezien maar ik weet niet welke het beste zijn zelf twijfel ik tussen Grip Trex™ en tussen de zomerschoenen
de zomerschoenen zijn voor heet asfalt sport en de warmte wat we nodig hebben maar de grip trex zijn ook voor rennen naast de fiets extra grip en heet asfalt. :denken:

nu we ik niet welke het beste zouden zijn voor onze omstandigheden, en welek het lekkerst zitten de zomershoenen zijn namelijk hoog en de grip trex zijn lager.

welke zouden julie kiezen en wat zou het lekkerste zitten voor me hond??

:roll:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hoe ver moet hij rennen dan? Ga je met hem fietsend naar de vakantie of ga je tijdens de vakantie met hem fietsen? Ik zou hem sowieso niet te veel laten rennen (maakt niet uit welk ras) en áls hij al veel moet rennen, vooral in de berm. Dan heeft hij ook geen schoentjes nodig normaal gesproken. Reken er wel op dat hij/zij ook nog aan die schoenen zal moeten wennen. Dat kan snel gaan of heel langzaam.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 02 jun 2007 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb voor Caja de grip trex besteld, maar ze zijn te groot.
Moet ze dus eerst omruilen om er over te kunnen oordelen :wink:
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik vind zelf de grip trex ideaal, mooie kwaliteit.

Maar hou er inderdaad rekening mee dat je hond er aan moet wennen, in het begin vinden ze het erg vreemd, die dingen aan hun poten.
scooterheidewachtel
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door scooterheidewachtel »

@ LEMURIA: we gaan in de ochtende rond 6 uur weg zodat het niet te warm is voor hem dan kan hij ook lekker mee lopen met de fiets en tussendoor in de hondenkar wat hij niet erg vindt en veel pauses en stukjes wandelen tussendoor en rond 2/3 uur gaan we een camping zoeken tent opzetten etc. we doen dit ong. 7 dagen en we gaan van weesp (woonplaats) rondje drente brabant ongeveer.

maar kunnen ze die schoentjes zelf uitrekken omdat ze het vervelend vinden in het begin. me ma zei dat hij die dingen nooit aan zou houden.

ze is met die dingen negetief over scooter maar ik zeg dat ik hem er eerst rustig aan moet laten wennen dus eerst alleen in huis een paar minuutjes en steeds opbouwen en pas als hij het niet meer erg vindt pas mee gaan rennen etc.

klopt dat??
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Misschien stomme vraag, maar is jouw hond sowieso getraind om meerdere kilometers naast de fiets te lopen :19: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik weet het niet, ik doe niet aan hondenschoentjes. Het terrein waar ik met Cetan fiets beschikt over gras of zand zodat hij nooit (of zelden) over asfalt hoeft. Dan doe ik het hem niet aan om schoentjes aan te trekken want ik weet bij voorbaat dat hem dan de lust om te rennen vergaat.
Het langzaam opbouwen is sowieso verstandig, zorg ervoor dat hij het niet negatief gaat zien *jakkes er zit iets aan m'n voeten*...Dan wordt het een nóg langere reis voor hem.

Maar zoals Liesbeth al vraagt; is je hond het gewend om naast de fiets te lopen/rennen? Het is zwaar werken voor een hond, je moet het maar zien als iemand die normaal een paar kilometer hardloopt en opeens half Nederland door moet rennen. Dat is héél zwaar! Ik heb het ook moeten opbouwen, een hond doet dat niet even vanuit de losse pols :wink:.

Ik krijg het gevoel dat het je niet echt uit het hoofd te praten is om met je hond te gaan fietsen, dus mijn advies is; doe het rustig aan en controleer de poten van je hond regelmatig. Doe de schoentjes af en toe uit, zodat de pootjes even kunnen 'luchten' tussendoor. En wat ook eerder vermeld is, let op wrijvingsplekken. Ik zou dus ook zeker crème meenemen (bijvoorbeeld Soothing Balm) om de voetjes elke avond even goed in te smeren. En let vooral op de houding van de hond, kijk of hij er nog zin in heeft of dat hij maar gewoon meerent omdat jij dat wil :wink:.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik heb dat soort schoentjes niet en ook nog nooit bedacht om die dingen nodig te hebben. Immers, als het asfalt zo heet is dat de hond z'n poten verbrandt, is het dus ook te heet om te lopen/fietsen.

Maar in jouw geval, zou ik zelf de goedkoopste kiezen en dan al ver vantevoren de hond wennen aan de schoentjes. Volgens mij maakt het dan niet veel uit of het hoge of lage schoentjes zijn, in beide gevallen moet hij eraan wennen. En dan juist aantrekken vlak voordat je gaat wandelen of spelen en hij geen tijd heeft om eraan te denken dat er wat nieuws aan de hand (... poot) is. Als je ze hem aantrekt terwijl hij in zijn mand ligt, heeft hij alle tijd om die dingen eens goed te onderzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”