Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
harde drollen
Moderator: moderatorteam
-
Jose
- Zeer actief
harde drollen
mn woefies eten regelmatig verse runderstroten
en vlees
tevens hebben ze mega runder botten om op te kluiven
met merg erin en vet enzo eraan
tog hebben ze hele harde witte ontlasting
iemand advies
en vlees
tevens hebben ze mega runder botten om op te kluiven
met merg erin en vet enzo eraan
tog hebben ze hele harde witte ontlasting
iemand advies

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Jose
- Zeer actief
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dan zou ik minder bot geven.Jose schreef:nee niet gerooktmarian* schreef:Als die megabotten gerookt zijn die niet meer geven;die zorgen voor die harde ontlasting.
Ik heb ze hier laatst ook bij hoge uitzondering zo'n ding gegeven,maar wel bijtijds afgepakt en de volgende dag weer gegeven.
vers van de slacht

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Jose
- Zeer actief
-
Golden Stanley
Op die vleesbottendagen zou ik extra spiervlees en wat orgaan vooraf geven. Zodat je in de verhouding van een klein prooidier voert.
Dat is bv. 60-70% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot.
Witte drollen is teveel bot. Daar zorgt olie niet voor dat het makkelijker verteert, dat moet het extra spiervlees doen, met het orgaan en hooguit wat extra ruw vezel.
Ook zou ik voor honden die niet volledig op rauwe voeding staan, kiezen voor makkelijk te verteren vleesbotten van jonge dieren, zoals geiten-/lamsribben, wild gevogelte en niet de bevleesde runderbotten die veelal te hard en van te oude dieren zijn.
Witte drollen is teveel bot. Daar zorgt olie niet voor dat het makkelijker verteert, dat moet het extra spiervlees doen, met het orgaan en hooguit wat extra ruw vezel.
Ook zou ik voor honden die niet volledig op rauwe voeding staan, kiezen voor makkelijk te verteren vleesbotten van jonge dieren, zoals geiten-/lamsribben, wild gevogelte en niet de bevleesde runderbotten die veelal te hard en van te oude dieren zijn.
-
Jose
- Zeer actief
ze krijgen ook extra vleesGolden Stanley schreef:Op die vleesbottendagen zou ik extra spiervlees en wat orgaan vooraf geven. Zodat je in de verhouding van een klein prooidier voert.
runders strotten en lappen rundvlees

-
Golden Stanley
Dat is vreemd, dan zou je geen witte kalkdrollen moeten verwachten. Je kan wat yoghurt vooraf geven of een laagje groente in wat water. Dan heb je extra ruw vezel en extra vocht wat dan moet zorgen voor meer ingepakte ontlasting. Of wat ik 1 van mijn honden altijd geef, omdat die ook te harde ontlasting bleef houden. Ik geef 's avonds om een uur of 8 extra vocht, een bakje water met honing of roosvicé of wat fruitsap. Niet zozeer voor zijn ontlasting, maar om zijn urinewegen goed door te spoelen omdat hij ook struviet had en te weinig plaste en veel te weinig dronk. Maar sinds tijden merk ik dat hij daar ook prima van poept. Drinken jouw honden voldoende?Jose schreef:ze krijgen ook extra vleesGolden Stanley schreef:Op die vleesbottendagen zou ik extra spiervlees en wat orgaan vooraf geven. Zodat je in de verhouding van een klein prooidier voert.
-
Jose
- Zeer actief
ja er staat in de keuken een grote bak waterGolden Stanley schreef:Dat is vreemd, dan zou je geen witte kalkdrollen moeten verwachten. Je kan wat yoghurt vooraf geven of een laagje groente in wat water. Dan heb je extra ruw vezel en extra vocht wat dan moet zorgen voor meer ingepakte ontlasting. Of wat ik 1 van mijn honden altijd geef, omdat die ook te harde ontlasting bleef houden. Ik geef 's avonds om een uur of 8 extra vocht, een bakje water met honing of roosvicé of wat fruitsap. Niet zozeer voor zijn ontlasting, maar om zijn urinewegen goed door te spoelen omdat hij ook struviet had en te weinig plaste en veel te weinig dronk. Maar sinds tijden merk ik dat hij daar ook prima van poept. Drinken jouw honden voldoende?Jose schreef:ze krijgen ook extra vleesGolden Stanley schreef:Op die vleesbottendagen zou ik extra spiervlees en wat orgaan vooraf geven. Zodat je in de verhouding van een klein prooidier voert.
en in de tuin een grote emmer die de hele dag word bij gevuld

-
peerle
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nova Scotia Duck Tolling Retriever - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik weet niet of ik hier alleen in sta, maar dit hoeft toch niet noodzakelijk een probleem te zijn ?
Ze hebben toch niet de hele tijd, elke keer, heel harde witte drollen die er met véél moeite uitkomen ?
Ik vind het wel normaal dat als je zelf samenstelt voor je beesten dat ze dan de ene keer zachtere drollen hebben dan anders. Als ze nu en dan eens goed moeten persen is dat bovendien goed voor de anaalklieren. Als je echt denkt dat ze er pijn van hebben, zou ik een beetje olie door het eten doen of bijgeven, en minder bot en meer vlees en orgaanvlees.
Ze hebben toch niet de hele tijd, elke keer, heel harde witte drollen die er met véél moeite uitkomen ?
Ik vind het wel normaal dat als je zelf samenstelt voor je beesten dat ze dan de ene keer zachtere drollen hebben dan anders. Als ze nu en dan eens goed moeten persen is dat bovendien goed voor de anaalklieren. Als je echt denkt dat ze er pijn van hebben, zou ik een beetje olie door het eten doen of bijgeven, en minder bot en meer vlees en orgaanvlees.
Groetjes van Veerle en een lek van Lucy en Seya !
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...
http://www.barf-vlaanderen.be/forum
Kleine schuurtongetjes van Isis en Anubis...
http://www.barf-vlaanderen.be/forum
-
Jose
- Zeer actief
botten weer weg gegooit gisteren en de ontlasting is weer normaalpeerle schreef:Ik weet niet of ik hier alleen in sta, maar dit hoeft toch niet noodzakelijk een probleem te zijn ?