Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

eternal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old Englisch Bulldog
Aantal honden: 1

loops

Ongelezen bericht door eternal »

ja hoor het is zo ver. Mijn kleine meid is volwassen aan het worden.

De hele dag is sara haar tut aan het schoonmaken en kwam er vocht uit.

Ze is net loops geworden. En ze snapt er helemaal niets van.

straks ff een onderbroek op maat maken en maandverband er bij. en hopake we kunnen er tegen aan. dat wordt verlopig niet meer los lopen.

Hoe lang kan een eerste loopsheid eigenlijk duren?
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gewoon een week of drie.
Ik zou geen broek aandoen, want nu leert ze zich juist schoonhouden. Als je dat gaat belemmeren, dan leert ze dat juist niet.
Gewoon een paar keer extra dweilen per dag :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Bij m'n moeders honden was het ook altijd tegen de 3 weken. Je merkte bijna niet dat ze loops waren, alles werd door de andere teefjes direct opgelikt :N:.
eternal
Zeer actief

waarom ik een broek aan doe

Ik doe het ook alleen als wij weg gaan hoor. Want madam wilt nog wel eens op de bank gaan liggen en onze bang is van stof.
Als ze slaapt kan ze het namelijk niet schoon houden.

maar kan ongeveer 3 weken duuren. nou valt mee.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

eternal schreef:waarom ik een broek aan doe

Ik doe het ook alleen als wij weg gaan hoor. Want madam wilt nog wel eens op de bank gaan liggen en onze bang is van stof.
Als ze slaapt kan ze het namelijk niet schoon houden.

maar kan ongeveer 3 weken duuren. nou valt mee.

doe haar niks aan als je weggaat!!!!

als je erbij bent moet je zelf weten maar mijn teef bijvoorbeeld wil het zo graag zelf opruimen dat ze haar broekje kapot maakt als ze alleen is om erbij te kunnen en het inlegkruisje ook gaat schoonmaken wat natuurlijk niet lukt.

ik heb het per ongeluk 1x aangehouden toen ik weg was maar dat doe ik nooit meer.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

bij de eerste loopsheid heb ik mn teefje een broekje aangedaan omdat alles onder zat, de volgende loopsheid ging ze er al veel beter mee om wbt schoonhouden en heb ik haar helemaal kort laten knippen, inderdaad, geen broekje aan als je er niet bij bent, want als ze de kans krijgt om het inlegkruisje op te eten kun je nare verstoppingen krijgen, mijn bank is ook van stof en als ik wegga dan leg ik er een kleed met een badlaken op, veel veiliger........

en een keer extra dweilen vind ik geen probleem
eternal
Zeer actief

Op jullie advies heb ik hem vandaag afgelaten.

Heb niks gezien kwam bloed of zo. Ze houd zich zelf echt goed schoon.

Is weer een mee valler.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik doe Suus in huis vaak wel een broekje om, omdat ze op de bank mag en die wil ik graag schoon houden, evenals het interieur van mijn auto. Daarnaast loop ik meestal op blote voeten thuis en als ik rooie tenen wil pak ik wel nagellak :wink: Een keer is niet erg, maar aldoor wordt vervelend.

Ze maakt het broekje nooit stuk en probeert er ook niet doorheen te likken ofzo, ze lijkt het niet vervelend te vinden. Ik heb wel een speciaal broekje dat eruit ziet als een normale onderbroek, maar dan met een staartgat. Dit omdat ze van die broekjes die je bij de dierenwinkel koopt (met clipje) last keeg door schurend elastiek. Ik heb de mijne gekocht bij Hippehond.nl, ze zijn er in verschillende maten en de rand is zacht zodat er niet in de huid gesneden wordt.

Als ik weg ga doe ik hem af omdat ze dan toch in de gang gaat (mandje heeft wasbare hoes en vloer is van steen). 's Nachts mag hij ook af, dan is ze op de gang en studeerkamer boven en daar zijn geen meubelen. Ik weet trouwens niet hoe het met jullie honden zit, maar Suus 'lekt' veel te veel om zelf schoon te houden. Kan dat zijn omdat ze al pups gehad heeft (althans de dierenarts zei dat ze sowieso 1x pups gehad heeft, i.v.m. uitgerekte tepels)? Of verschilt dat bij honden net zoals bij mensen?

Afbeelding
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dat scheelt bij honden onderling ook wel, de oudste Jack Russel was een bloedfontein terwijl de jongste maar af en toe eens wat liet vallen :wink:
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Yunyah schreef: Ik weet trouwens niet hoe het met jullie honden zit, maar Suus 'lekt' veel te veel om zelf schoon te houden.
Ik tref op de één of andere manier altijd honden die zoiets hebben van "schoonhouden............., wa's da" :denken: ?
Ik heb ook een tegelvloer, dus dan dweil ik wel iets vaker. Daar maak ik geen probleem van, dus hier komen geen broeken in huis :wink: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

MoniqueDM schreef:Ik heb ook een tegelvloer, dus dan dweil ik wel iets vaker. Daar maak ik geen probleem van, dus hier komen geen broeken in huis :wink: .
Ik maak van het dweilen ook geen probleem hoor. Maar een bank of auto zijn niet te dweilen :wink: Dus het of óf met de broek op de bank, of zonder de broek op de grond blijven. Want haar loopsheid loopt letterlijk als een rode draad door ons huis :mrgreen: En omdat ze dus soms wel de broek aan heeft hier in huis (goh, hoe letterlijk en figuurlijk!) heb ik gekozen voor een meer comfortabele.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”