Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een ren bouwen, tips?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Een ren bouwen, tips?

Ongelezen bericht door Ragyo »

Wij willen buiten een ren bouwen voor Ragyo, zodat hij daar in kan als ik naar mijn werk ben. We dachten dat te doen met palen en kippengaas maar is kippengaas sterk genoeg? Ragyo is een kniehoog slank hondje, ik zie hem er niet voor aan er doorheen te walsen maar weet niet wat er gebeurt als hij er op gaat kauwen
En hoe ver moet je het ingraven dat hij er niet onderdoor komt? Ik weet zeker dat ie dat gaat proberen :pffff:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Een ren bouwen, tips?

Ongelezen bericht door laeken »

Ragyo schreef:Wij willen buiten een ren bouwen voor Ragyo, zodat hij daar in kan als ik naar mijn werk ben. We dachten dat te doen met palen en kippengaas maar is kippengaas sterk genoeg? Ragyo is een kniehoog slank hondje, ik zie hem er niet voor aan er doorheen te walsen maar weet niet wat er gebeurt als hij er op gaat kauwen
En hoe ver moet je het ingraven dat hij er niet onderdoor komt? Ik weet zeker dat ie dat gaat proberen :pffff:
Als je een ren gaat maken maak dan een goede ren. Kippengaas kan een hond gewoon kapotbijten en het zal je geen lekker gevoel geven als je op je werk bent en je weet niet 100% zeker dat je hond veilig zit :19:

Waarom denk je dat hij gaat ontsnappen? Als je verwacht dat je hondje niet blij wordt in een hok zou ik hem daar ook niet in doen :ok:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Een ren bouwen, tips?

MARC_S schreef:
Ragyo schreef:Wij willen buiten een ren bouwen voor Ragyo, zodat hij daar in kan als ik naar mijn werk ben. We dachten dat te doen met palen en kippengaas maar is kippengaas sterk genoeg? Ragyo is een kniehoog slank hondje, ik zie hem er niet voor aan er doorheen te walsen maar weet niet wat er gebeurt als hij er op gaat kauwen
Als je een ren gaat maken maak dan een goede ren. Kippengaas kan een hond gewoon kapotbijten en het zal je geen lekker gevoel geven als je op je werk bent en je weet niet 100% zeker dat je hond veilig zit :19:

Waarom denk je dat hij gaat ontsnappen? Als je verwacht dat je hondje niet blij wordt in een hok zou ik hem daar ook niet in doen :ok:
Aha wat voor gaas is dan wel stevig?
Tsja het is of in huis, of buiten, als ik naar werk ben. Buiten los lopen is te gevaarlijk zonder toezicht, het terrein grenst aan een drukke weg.
Ik denk dat hij 8 uur buiten fijner vindt dan 8 uur binnen (3 dagen per week), hij is gewend heel veel buiten te zijn. Als ik thuis ben loopt hij wel gewoon los over het terrein, hij blijft dan in mijn buurt.
Ik denk dat hij kan proberen ontsnappen omdat hij altijd met mij mee wil, omdat hij met de poezen zal willen spelen als hij ze langs ziet lopen, omdat los zijn fijner is dan in een hok, tsja... en omdat hij toch al erg graag graaft.
Het zal niet ideaal zijn, ideaal vanuit zijn standpunt is dat ie nooit alleen is, maar dat is nu even niet haalbaar.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je zo dicht bij een drukke weg woont kan je misschien beter een echte kennel maken?
Wel duur, maar in ieder geval stevig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Als je zo dicht bij een drukke weg woont kan je misschien beter een echte kennel maken?
Geen idee, ik ben niet zo'n kluswonder, ik weet dus echt niet wat ik daarvoor nodig heb :oops:
Mijn huisgenoot gaat me helpen, maar ik moet voor de materialen zorgen. Hout hebben we wel veel. Het hoeft niet supergoedkoop te zijn, ik heb liever iets goeds.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ragyo schreef:
ranetje schreef:Als je zo dicht bij een drukke weg woont kan je misschien beter een echte kennel maken?
Geen idee, ik ben niet zo'n kluswonder, ik weet dus echt niet wat ik daarvoor nodig heb :oops:
Mijn huisgenoot gaat me helpen, maar ik moet voor de materialen zorgen. Hout hebben we wel veel. Het hoeft niet supergoedkoop te zijn, ik heb liever iets goeds.
Dat groene spul is steviger, daar knauwen ze niet doorheen. Maar ik zou het zelf niet willen de hond in een hok als het terrein open is. Er zal maar iemand komen om de hond te sarren. Ik zou geen moment rustig zitten.

Anne
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Ragyo schreef:
Dat groene spul is steviger, daar knauwen ze niet doorheen. Maar ik zou het zelf niet willen de hond in een hok als het terrein open is. Er zal maar iemand komen om de hond te sarren. Ik zou geen moment rustig zitten.

Anne
Hm dat zal wel meevallen denk ik, het is hier echt buitengebied. De weg is druk met auto's maar het is vanaf daar eerst nog een heel bospad af naar het huis toe met allemaal verbodsborden. Er komt een heel enkele keer een mountainbiker voorbij die die borden negeert maar verder zien we eigenlijk nooit iemand op ons terrein.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb voor mijn autokennel nertsengaas (als extra veiligheid omdat Biène haar autokennel verdedigt) maar zelfs daar bijt ze langzaam maar zeker doorheen :roll:
Ik zou dus, wanneer je een kennel bouwt, kennelpanelen gebruiken. Je kunt kiezen voor spijlen maar er zijn ook gaaspanelen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
little action
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door little action »

Je kan eens op Marktplaats kijken voor kenneldelen
Staan er vaak tweede hands op
Groetjes little action
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Waarom wil je graag dat je hondje buiten is als je gaat werken?
Sloopt hij je spullen?
Hij heeft alleen gesloopt alleen als hij echt 8 uur lang alleen was, dat gebeurt bijna nooit gelukkig (2x tot nu toe). Meestal is het een uur of 4, dan krijgt hij een kong en speeltjes en blijft verder alles heel.
Verder voelt de hond zich binnen niet op zijn gemak als ik er niet ben en mijn huisgenoot wel (heb ik na nder topic over geopend), hij probeert dan ook naar buiten te ontsnappen en mijn huisgenoot krijgt hem niet binnen, dan kan hij dus zo naar de weg lopen. Voor de hond wellicht ook rustiger als hij een eigen plek heeft waar hij mijn huisgenoot niet in komt.
Kijk ik weet niet precies hoe mijn hond zich voelt, maar hij is vooral buiten opgegroeid, als hij buiten veel ruimte heeft is dat misschien nog wel fijner voor hem dan binnen. Binnen is hij ook beperkt in waar hij heen kan. Het fijnst voor hem zou zijn als er nog een hondje was, misschien in de toekomst een optie maar nu nog even niet.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

als je dan toch iets wil maken zou ik een echte kennel maken met kennelpanelen... die kun je zo groot maken als je wil en het is oerstevig.
Op marktplaats staan ze voldoende te koop... zou er wel iets van een nachthok bijdoen zodat hij ergens in kan liggen als hij dat wil, en veel beschutting geven.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”