Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops, logeren bij een reu..help!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

loops, logeren bij een reu..help!!

Ongelezen bericht door Sas »

Siena is op 1e paasdag loops geworden, of althans vanaf die ochtend bloedde ze. Zondag a.s. (dus precies drie weken later) gaan we op vakantie en zal ze logeren bij vrienden met twee reuen. Vruchtbaar is ze niet meer naar ik begrepen heb maar vandaag kwamen we twee x een reu tegen die haar wel erg intressant vinden, zij wil er overigens niets van weten.

Ben ik nu erg naief om te hopen dat het effect wat ze op reuen heeft in de aanloop tot zondag nog kan afnemen???Ze heeft wel een alternatief logeeradres maar liever heb ik dat alles volgens planning verloopt. By the way, in de eerste drie dagen van haar loopsheid waren reuen niet zo geintresseerd, dat veranderde met een dag, vandaar dat ik ergens hoop dat ook dit per dag kan verschillen.

Kan iemand me wellicht gerust stellen??
Afbeelding
Krid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krid »

Helaas kan ik je niet geruststellen. Ooit heb ik de oppas gehad op een teefje (JR) die net loops was geweest. Het was helaas geen haalbare kaart in combinatie met mijn reu (Lab). Mijn lab sliep niet, was de hele dag haar in de gaten aan het houden. Geen succes dus. Als eigenaar van een reu zou ik in dit geval tegen je zeggen ... bezint eer ge begint en heb ook mededogen met de reutjes en laat haar daar niet logeren :wink:
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Sas
Zeer actief

Uiteraard is het niet mijn bedoeling om de reuen over de ruk te krijgen met mijn loopse teef maar uitgaande van een gemiddelde duur van 3 weken hoopte ik dat het op tijd over zou zijn.

Ik heb ooit iets opgevangen dat het kan helpen om de teef te wassen zodat de geur van de loopsheid, die natuurlijk nog wle om haar heen hangt, verdwijnt. Kan natuurlijk geen kwaad, ik probeer het wel en anders zal ze de 1e dagen of week alsnog ergens anders heen moeten, jammer maar het is niet anders.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als een teef loops is gewwest kan het nog 2 weken duren dat een reu haar nog zeer intressant vind ruiken(is mijn ervaring) :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Kyra is net loops geweest en aan het eind van de 3e week heb ik haar uitgebreid in bad gedaan (met een langharige hond is dat toch een stuk frisser :wink: ). Cody, mijn reu, is weken van slag geweest en heeft als een weerwolf lopen joelen en proberen haar aan te randen (ze wilde overigens niks van hem weten :wink: ). Na haar bad gedroeg hij zich weer volkomen normaal (nou ja, normaal is-ie toch al niet :mrgreen: ).
Dus een bad heeft hier wel geholpen.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

Kijk Lieke, dat is goed nieuws! Ik ga haar vanavond eens goed soppen, mocht zowiezo wel weer een keer want ze verhaart als de ziekte!!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Sas schreef:Kijk Lieke, dat is goed nieuws! Ik ga haar vanavond eens goed soppen, mocht zowiezo wel weer een keer want ze verhaart als de ziekte!!
Veel succes met het soppen :mrgreen: . En ik gooi mijn honden ook altijd in bad aan het eind van de ruitijd. Zijn ze er gelijk doorheen :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”