Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is het normaal dat hij zo vaak poept?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lina
Vaste gebruiker

is het normaal dat hij zo vaak poept?

Ongelezen bericht door Lina »

Ruki poept soms wel 5 keer per dag, ik vraag me af of dit wel normaal is aangezien onze vorige hond niet zo vaak per dag poepte

Ruki is nu 4 maanden oud, hij krijgt voer wat vergelijkbaar is met techni-cal wat weer vergelijkbaar is met ander premium voer
moeten we overstappen op een ander soort voer? of ligt het gewoon aan de hond zelf dat die zoveel poept?
zijn poep is wel gewoon stevig enzo, alleen als die soms stiekem kattenbrokken heeft gehad wordt het was soppig :roll: maar dit komt niet zo vaak voor

dus is dit normaal? of moeten we ander voer nemen?
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Lijkt mij inderdaad tijd voor ander voer :wink:
Van kvv of barf hebben honden veel minder ontlasting dus misschien kun je daaraan gaan denken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik denk inderdaad dat het aan het voer ligt..
Elke hond reageert anders op voer..
Heb je wel eens vers geprobeerd?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind 5 keer per dag ook wel erg veel en zou ander voer proberen of misschien geef je wel teveel voer? Van teveel gaan ze natuurlijk ook vaker poepen.

2 á 3 keer poepen op een dag is normaal hier.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je zou een ander merk kunnen proberen,(ook weer niet teveel gaan wisselen met merken) mijn honden staan ook op brok en poepen maar 2 keer op een dag(maar die zijn wel al volwassen natuurlijk)

als de ontlasting niet slap is ofzo en hij heeft voldoende energie en groeit goed :19: lijkt het me niet zo`n probleem
:wink:
Lina
Vaste gebruiker

nee, we hebben nog geen vers geprobeerd, maar we willen wel op brokken blijven voor zijn tanden.
mijn vorige hondje had gewoon brokken van de winkel zelf, huismerk achtige brokken, maar zij had nooit ergens last van

aangezien dit merk overeenkomt met techni-cal en eukanuba enzo lijkt het me nogal onzinnig om over te stappen op hills of eukanuba :roll:
mijn moeder had het over pedigree, maar ik weet niet of dit wel zo goed is enzo
Lina
Vaste gebruiker

Stang schreef:Ik vind 5 keer per dag ook wel erg veel en zou ander voer proberen of misschien geef je wel teveel voer? Van teveel gaan ze natuurlijk ook vaker poepen.

2 á 3 keer poepen op een dag is normaal hier.
hij krijgt perfect afgewogen volgens de verpakking :smile: zelfs iets minder omdat hij het niet allemaal opeet
Minhie
Zeer actief

Lina schreef:nee, we hebben nog geen vers geprobeerd, maar we willen wel op brokken blijven voor zijn tanden.
mijn vorige hondje had gewoon brokken van de winkel zelf, huismerk achtige brokken, maar zij had nooit ergens last van

aangezien dit merk overeenkomt met techni-cal en eukanuba enzo lijkt het me nogal onzinnig om over te stappen op hills of eukanuba :roll:
....
Pedigree is troep.. Farmfood vind ik een goede brok.. weinig chemische troep erin...
En voor vers hoef je het niet te laten voor de tanden hoor..
Moet je de mede forummers maar eens vragen :wink: :wink:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

minhie schreef:
Lina schreef:nee, we hebben nog geen vers geprobeerd, maar we willen wel op brokken blijven voor zijn tanden.

....
Pedigree is troep.. Farmfood vind ik een goede brok.. weinig chemische troep erin...
En voor vers hoef je het niet te laten voor de tanden hoor..
Moet je de mede forummers maar eens vragen :wink: :wink:
De tanden is de enige reden waarom mijn honden tusendoor barf en pens krijgen :mrgreen:
Lina
Vaste gebruiker

ik denk dat ik bij de dierenspeciaalzaak maar even ga vragen wat dan het 'beste' voer is wat we kunnen gebruiken
ik vind 5 keer poepen wel erg veel voor zo;n kleine hond (hij weegt 3,5 kilo ongeveer)

onze maltezer poepte ook maar 2 en soms 3 keer per dag, ook als pup dus dan ligt het waarschijnlijk wel aan het voer

hij stonk toen hij net bij ons kwam wel heel erg, hij kreeg gewoon met de pot mee bij die mensen, nu stinkt hij niet meer, alleen het gebruikelijke hondenluchtje wanneer die nat is of van buiten komt uit de hitte
dus dat is al wel verholpen :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn teef kreeg bruine tanden en stonk gruwelijk uit haar muil van de goede brokken die ze kreeg.

nu krijgt ze KVV en kreeg ik zondag het compliment: ze stinkt helemaal niet uit haar bekkie!! en de tanden zijn al veel schoner geworden.

lola poepte 2 's 3x per dag veel en nu 1 soms 2x per dag bijna niks...
Afbeelding
Lina
Vaste gebruiker

massam schreef:mijn teef kreeg bruine tanden en stonk gruwelijk uit haar muil van de goede brokken die ze kreeg.

nu krijgt ze KVV en kreeg ik zondag het compliment: ze stinkt helemaal niet uit haar bekkie!! en de tanden zijn al veel schoner geworden.

ja misschien dat wij ook wel op kvv over gaan als hij zo veel blijft poepen...
bij ons verkopen ze alleen volgens mij geen kvv merken dus dan zouden we het helemaal zelf moeten maken
hij krijgt wel veel van die kauwstokken enzo, vind die helemaal geweldig en dat is ook goed voor de tandjes hadden we begrepen

eerst maar ff kijken wat de dierenspeciaalzaak zometeen zegt
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lina schreef:
massam schreef:mijn teef kreeg bruine tanden en stonk gruwelijk uit haar muil van de goede brokken die ze kreeg.

ja misschien dat wij ook wel op kvv over gaan als hij zo veel blijft poepen...
bij ons verkopen ze alleen volgens mij geen kvv merken dus dan zouden we het helemaal zelf moeten maken
hij krijgt wel veel van die kauwstokken enzo, vind die helemaal geweldig en dat is ook goed voor de tandjes hadden we begrepen

eerst maar ff kijken wat de dierenspeciaalzaak zometeen zegt

de dierenspeciaalzaak zoekt meestal een duurdere brok uit, zegt dat versvlees heel slecht is en laat je teveel betalen voor mindere kwaliteit.

als je brok wil geven zou je aan farmfood of cavom kunnen denken dat zijn brokken zonder veel zooi eraan toegevoegd en ook nog eens goedkoper dan de dure merken waar je ook nogeens veel te veel van moet geven.

KVV verkoopt elke supermarkt. rodi hebben ze overal, smuldier zie je vaak en anders kan je het laten bezorgen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Lina schreef:eerst maar ff kijken wat de dierenspeciaalzaak zometeen zegt
Wat Massam al zegt:die smeren je die dure rommel als Eukanuba,Hill's of zo aan.
Ze verkopen vast en zeker ook wel vers vlees uit de diepvries.
En lees dit eens:daar wordt je niet vrolijk van hoor :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Misschien moet je eens bij het voedingsonderdeel kijken
Daar staan heeel veeeeeel adviezen en tips..
En wat massam zegt.. Dierenwinkels en dierenartsen..tsjah
dierenartsen zijn artsen.. en geen voedingsdeskundigen..
en dierenwinkels.. enige wat die lui doen (teminste zo zijn mijn ervaringen behalve bij 1) is dat ze alleen verkopen en helemaal neit zoveel weten over hondenvoeding. :wink:
Afbeelding
Lina
Vaste gebruiker

marian* schreef:
Lina schreef:eerst maar ff kijken wat de dierenspeciaalzaak zometeen zegt
Wat Massam al zegt:die smeren je die dure rommel als Eukanuba,Hill's of zo aan.
Ze verkopen vast en zeker ook wel vers vlees uit de diepvries.
En lees dit eens:daar wordt je niet vrolijk van hoor :wink:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... sc&start=0
dit is idd meestal wel het geval, bij mijn dierenspeciaalzaak zijn ze wat dat betreft gelukkig wel heel eerlijk en zeggen ze gewoon van ja dat is evengoed alleen moet je er wat meer van geven etc
maar ze komen niet gelijk met het duurste voer aanzetten
net zoals mijn dierenarts, die is ook gewoon heel eerlijk wat dat betreft ondanks dat hij wel hills verkoopt, smeert hij je dat niet gelijk aan
ik vroeg hem zelfs van is premium nou echt beter, zei hij van het is allemaal hetzelfde, de 1 doet het goed op hills en de ander op whiskas (was toen voor mijn kat)

ik heb nu brokken van Fokker, dit merk wordt ook gebruikt door fokkers en is qua prijs kwaliteit verhouding wel goed
waarschijnlijk ligt het niet aan het voer, maar gewoon aan de hond zelf...
vanavond vraag ik het nog ff na bij de dierenarts aangezien hij daar toch heen moet
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik lees dat je hond een pup is van een maand of 4. Dan vind ik meerdere keren per dag poepen op zich niet heel erg vreemd. Met brokken hebben honden over het algemeen zowiezo meer ontlasting dan op vers. Mijn honden (krijgen Carnibest, kvv is dat) poepen hooguit 1x per dag, maar die zijn ook allebei gewoon volwassen.
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Je geeft ook kaustokken ?? wat zijn dat dan voor dingen want daar kan hij ook meer van gaan poepen
Lina
Vaste gebruiker

ehm ja hoe noem je die dingen
van runderhuid geloof ik, van die witte dingen, maar die eet hij niet in 1 keer op ofzo, dus dat die daar 5 keer van gaat poepen lijkt me dan sterk, toch?
ook krijgt hij af en toe een botje, maar ook dat eet hij niet in 1 keer op

ff off topic, we hebben hem vandaag gewogen en hij weegt 4,1 kg en hij is nu 17 weken :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy poepte als pup ook wel vier keer per dag. Ze kreeg toen Fokker brokken en KVV. Op zich is het normaal hoor dat puppen wat vaker poepen. Bij zo'n klein hondje zou ik zelf sowieso overstappen op KVV. Dat kan je de kop niet kosten en het is echt veel beter voor de tanden dan brok. Ik zie vaak zat stinkende honden met bruine tanden, maar die krijgen zonder uitzondering altijd brokken.

Anne
Lina
Vaste gebruiker

ons andere hondje was ook klein en die kreeg ook altijd alleen brokken en had nergens last van, qua gebit enzo....dus ik denk dat dit ook wel per hond verschilt

maar hij poept nu al 3 tot 4 keer per dag :smile:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Lina schreef:ons andere hondje was ook klein en die kreeg ook altijd alleen brokken en had nergens last van, qua gebit enzo....dus ik denk dat dit ook wel per hond verschilt

Ik zeg ook niet dat alle honden met brokken slechte gebitten hebben, wel dat vrijwel alle honden met slechte gebitten brokken krijgen :wink:

Ik vind zelf brok veel minder voer dan vers en met een kleintje zou ik altijd overstappen, maar wil niet zeggen dat honden niet perfect op brokken kunnen leven. Meestal is er ook wel een brik te vinden waar de hond het echt goed op doet qua uiterlijk en ontlasting.

Als ik drie herders had zou het me gewoonweg te duur worden om die allemaal op KVV volledig te zetten, dan moesten ze ook grotendeels aan de brok.

Ik vind het alleen erg saai voor een hond alleen maar brokken. Als je dan bedenkt dat eten ongeveer het belangrijkste in een hondenleven is, vind ik het persoonlijk leuk om regelmatig ook eens iets echt leuks en lekkers van het eten te maken, juist omdat ze het zo belangrijk vinden.

Anne
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

starfleet schreef:
Lina schreef:ons andere hondje was ook klein en die kreeg ook altijd alleen brokken en had nergens last van, qua gebit enzo....dus ik denk dat dit ook wel per hond verschilt

Ik zeg ook niet dat alle honden met brokken slechte gebitten hebben, wel dat vrijwel alle honden met slechte gebitten brokken krijgen :wink:

Ik vind zelf brok veel minder voer dan vers en met een kleintje zou ik altijd overstappen, maar wil niet zeggen dat honden niet perfect op brokken kunnen leven. Meestal is er ook wel een brik te vinden waar de hond het echt goed op doet qua uiterlijk en ontlasting.

Als ik drie herders had zou het me gewoonweg te duur worden om die allemaal op KVV volledig te zetten, dan moesten ze ook grotendeels aan de brok.

Ik vind het alleen erg saai voor een hond alleen maar brokken. Als je dan bedenkt dat eten ongeveer het belangrijkste in een hondenleven is, vind ik het persoonlijk leuk om regelmatig ook eens iets echt leuks en lekkers van het eten te maken, juist omdat ze het zo belangrijk vinden.

Anne
Elke dag kvv is toch net zo saai als elke dag brok? :denken:
Afbeelding
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Dat hangt er maar vanaf. als je elke dag dezelfde KVV geeft van dezelfde smaak natuurlijk wel, maar als je smaken en merken afwisseld niet natuurlijk :wink:

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Mick was gewend aan brokken toen hij hier kwam. Hij was toen 3 maanden.
Hier kreeg/krijgt hij s'ochtends wat brokjes en dan aan het begin van de middag en s'avonds CB. Ik wissel tussen normaal en kip/rijst.
Hij doet het er geweldig op en poept ongeveer 3 keer per dag.

Overal zitten Carnibest leveranciers die ook aan huis bezorgen heb ik begrepen, dus dat moet het punt niet zijn.
Waar woon je?
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

marian* schreef:Lijkt mij inderdaad tijd voor ander voer :wink:
Van kvv of barf hebben honden veel minder ontlasting dus misschien kun je daaraan gaan denken?
mijn hond eet rodi, smuldier enzo en die poept tegenwoordig ook wel 4x per dag.
Groetjes Silvia en Diesel
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Over het algemeen is het echt wel zo, dat honden die altijd brokken krijgen slechtere gebitten kunnen hebben,, En ze poepen echt iets meer dan Kvv honden of Barf honden.

Dat komt ook oa omdat de meeste brokken granen bevatten,, en daar gaan ze meer van poepen ook omdat het hondenlijf er weinig mee doet.
Ze zorgen meestal alleen maar voor veel poep en het is een goedkoop vulmiddel, wat overigens echt bewezen is.
Een hond is een carnivoor dus een vlees eter.
Maar ook al geef je altijd Kvv dan is het nog erg goed om eens een flink bot te geven voor de tanden.
Of bijvoorbeeld een kippepoot. Kunnen ze lekker aan scheuren dus word het gebit goed benut , waar de hond het overigens ook voor heeft gekregen.

Voor de rest zweer ik net als vele andere hier op het forum bij Kvv.
Hier komen er geen brokken meer in.
:mrgreen:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Is weer eens fout gegaan bij het posten,, het duurde ook ruim 10 minuten eer mijn berichtje er stond...
Zal kijken of ik het kan wijzigen,,, sorry was niet de bedoeling.
Laatst gewijzigd door Amber op 07 mei 2007 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
marian*
Erelid
Contacteer:

Amber schreef:Over het algemeen is het echt wel zo, dat honden die altijd brokken krijgen slechtere gebitten kunnen hebben,, En ze poepen echt iets meer dan Kvv honden of Barf honden.

Dat komt ook oa omdat de meeste brokken granen bevatten,, en daar gaan ze meer van poepen ook omdat het hondenlijf er weinig mee doet.
Ze zorgen meestal alleen maar voor veel poep en het is een goedkoop vulmiddel, wat overigens echt bewezen is.
Maar ook al geef je altijd Kvv dan is het nog erg goed om eens een flink bot te geven voor de tanden.
Of bijvoorbeeld een kippepoot. Kunnen ze lekker aan scheuren dus word het gebit goed benut , waar de hond het overigens ook voor heeft gekregen.

Voor de rest zweer ik net als vele andere hier op het forum bij Kvv en Barf.
Na 7 keer weten we het wel :mrgreen:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

marian* schreef:
Amber schreef:Over het algemeen is het echt wel zo, dat honden die altijd brokken krijgen slechtere gebitten kunnen hebben,, En ze poepen echt iets meer dan Kvv honden of Barf honden.

Voor de rest zweer ik net als vele andere hier op het forum bij Kvv en Barf.
Na 7 keer weten we het wel :mrgreen:
:smile: :smile: Ik was ook al aan het tellen :N:
Maar het klopt wel wat ze zegt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”