Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergische reactie? *foto's*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Allergische reactie? *foto's*

Ongelezen bericht door Ianthe »

Vanochtend zagen we opeens een bobbel op Xena's neus. Ook heeft ze overal jeuk. We hebben al nagekeken op vlooien, maar die had ze niet. Dus we denken aan een allergie, vooral omdat ze gisterenavond een stukje kroepoek opheeft :N: wat ze anders nooit krijgt. Vanochtend, toen ze uit haar bench kwam was het niet zo erg, maar zodra ze aan een stukje kroepoek, wat nog in haar bakje lag van gisterenavond, rook zwol het op :denken:.
Nu is de zwelling weer een beetje gezakt, maar het ziet er nog steeds raar uit. Hier zijn de foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Wat denken jullie? Xena heeft behalve jeuk op haar pootjes en haar neusje nergens last van. Ze blaft nog goed en is lekker aan het spelen :wink:
Denken jullie aan een allergische reactie of toch wat anders? Zouden jullie naar de DA gaan?
Afbeelding
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Donna heeft dit ook gehad.Grote bobbel op de neus en ook daar waar de van de wenkbrauwen eruit komen.Volgens mij komt het van een soort plant die in deze tijd van het jaar bloeit.
Is Xena gisteravond niet door een veld met gras en bloemen gelopen waar ze anders niet komt?
Bij Donna was het na een dag weer weg...ze had er geen jeuk bij.
Ik zou er niet direct me naar een dierenarts gaan maar haar wl goed in de gaten houden.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Lijkt mij inderdaad een allergische reactie, kan zijn van een plant of een insectenbeet.
Ik zou het wel ff in de gaten houden want je weet maar nooit.
Heeft ze er verder geen last van...dus normaal kunnen ademen, geen koorts?
Ms kan je het koelen met koude washand of doekje.....dat heb ik bij Tys een paar jaar geleden ook gedaan en hij leek dat wel heel fijn te vinden.

Jacqueline
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

donna schreef:Donna heeft dit ook gehad.Grote bobbel op de neus en ook daar waar de van de wenkbrauwen eruit komen.Volgens mij komt het van een soort plant die in deze tijd van het jaar bloeit.
Is Xena gisteravond niet door een veld met gras en bloemen gelopen waar ze anders niet komt?
Bij Donna was het na een dag weer weg...ze had er geen jeuk bij.
Ik zou er niet direct me naar een dierenarts gaan maar haar wl goed in de gaten houden.
Xena is nog maar 11 maanden, dus dit is wel de eerste keer dat ze precies in het berkenhooikoorts seizoen zit (zowel mijn ouders als ik hebben zelf hooikoorts) Dus misschien kan dat wel, maar ze is gisteren nergens geweest waar we nog niet eerder geweest zijn. Alleen een rondje door het park :19: Toen we daarvan terugkwamen had ze het ook nog niet. Dus we hebben echt geen idee.
Ook heeft ze verder nergens bobbels, alleen op haar neus. Dus niet waar de wenkbrauwen zitten. Maar omdat ze zich nu gewoon goed voelt en de zwelling niet toeneemt gaan we nu nog niet naar de DA. Ze heeft wel jeuk op haar pootjes en staart, maar niet in erge mate.
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Bereklauw!
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

LaRep schreef:Bereklauw!

bereklauw ziet er veeeeeeeel erger uit
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Lijkt mij inderdaad een allergische reactie, kan zijn van een plant of een insectenbeet.
Ik zou het wel ff in de gaten houden want je weet maar nooit.
Heeft ze er verder geen last van...dus normaal kunnen ademen, geen koorts?
Ms kan je het koelen met koude washand of doekje.....dat heb ik bij Tys een paar jaar geleden ook gedaan en hij leek dat wel heel fijn te vinden.

Jacqueline
Ze heeft toen de zwelling op het ergst was (net na aan kroepoek geroken te hebben deze ochtend) wel een halve minuut ge-reversed-sneezed maar ze heeft geen koorts. De bult is gevoelig, dus we kijken eerst even of ze het wel fijn vind als het gekoeld wordt.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Afbeelding

de zwelling is alweer een stukje minder :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pink0Pink schreef: de zwelling is alweer een stukje minder :wink:
Gelukkig maar dat het de goede kant op gaat! Het ziet er echt niet uit, zo'n bobbel op d'r neus, arm ding.....
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Lijkt op een wespensteek. Toen mijn man en Stanley waren aangevallen door een nest wespen een paar jaar geleden, had Stanley ook zo'n verdikking op zijn neus. Hij had er meerdere op zijn neusplaat, maar 1 bleef hardnekkig aanwezig.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja heeft het als pup ook van een wespensteek gehad.
Zag er inderdaad vergelijkbaar uit en het trok best snel weg.
Afbeelding
Sannne
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sannne »

Mijn hondje heeft iets soortgelijks gehad. De DA denkt dat het een allergische reactie is geweest. Moet zeggen dat het bij Luna wel heel ernstig was, het was helemaal open gebroken (heb ik wel een foto van maar die is erg naar) en er zijn biopten uit genomen, helaas geen duidelijk antwoord uit gekregen en ze heeft lang aan de medicijnen gezeten.
Misschien heeft jouw hond iets heel anders, maar ik laat toch maar even de foto zien.

Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Pff, gelukkig: Alles is weggetrokken! :wink: Er zijn nu alleen nog maar een paar minibultjes te voelen als je het aanraakt, maar er is iig niets meer te zien. Ik hoop dat alles zo goed weg blijft trekken!

Bedankt voor al jullie reacties :ok:
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

dat zag er bets heftig uit zeg!
gelukkig weer weggetrokken dus :ok:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het lijkt op een insectenbeet. Buffy heeft dat twee jaar geleden gehad, ze kreeg er ook enomre jeuk bij vandaar dat wij naar de dierenarts gingen voor een spuit. Die bult zag er naar uit, maar dat was het ergste niet. Gelukkig is het alkeer weggetrokken.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”