Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rodi of carnibest.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bullspike
geregistreerd lid
Contacteer:

rodi of carnibest.

Ongelezen bericht door bullspike »

we hebben vandaag rodi gekocht voor spike,
heb het nog niet gegeven waarschijnlijk morgen.
maar wat zijn jullie ervaringen, en.
wat is beter rodi of carnibest. of enrique heb ik ook gehoord.
heb van allerlei merken gehoord en weet het nu niet meer zogoed. :wink:

graag ervaringen met rodi.
en prijzen. van als het andere merken zijn.

wie helpt me uit de brand.
Als je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden!

AfbeeldingAfbeelding
Krid
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Krid »

Hier geef ik meestal als basis Duck. Hier heb ik dan weer positieve ervaringen mee. Prijs tussen 3,25 a 3,75 per kg. Daarnaast ook Energique, ook mooi KVV doch ietsje duurder dan Duck. Rodi heb ik uit nood ook wel eens moeten geven, maar persoonlijk vind ik dit vergeleken met eerder genoemde merken een vette pap en ik vind de kwaliteit van het ene pakje soms verschillen met het andere. Wat ik wel weer een mooie (constante) kwaliteit vind is Smuldier. De pensuitvoering, de KVV uitvoering, maar ook de vlees en kip ziet er altijd goed uit, ruikt goed en altijd mooi vlees in het pakje. De prijs is helemaal om te lachen, ca. 50 cent per 400 gram. Wellicht heb je iets aan mijn ervaringen ... eet smakelijk :wink:
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik geef geen kvv meer, maar Caja heeft bijna alle soorten wel eens gehad.
En carnibest beviel ons wat betreft kvv altijd het beste.
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Hier krijgen ze diverse soorten. Van Smuldier toch vooral de pensversie. Inderdaad: goedkoop en makkelijk te verkrijgen in de supermarkt (pensversie kost geloof ik 39 ct).

Ben over Rodi niet zo tevreden. De pensversie is plakkerig, de versie met groenten 'absurd' dwz dat juist die rare groene erwten erin hier echt niet worden gegeten. En ze hebben er naar de richtlijnen van de fabrikant erg veel van nodig (heb ik me nooit aangehouden).

Over Duck was ik zeer tevreden. Lekker makkelijk te verdelen en de honden aten het met veel smaak. Het enige nadeel vind ik dat het er kartonachtig uit ziet. En ik heb wel eens een doosje gehad dat blijkbaar toch niet zo goed afsloot en de schijfjes aan de randen gevriesdroogd leken te zijn (of het ijs op de schijfjes dus dan is de verpakking niet helemaal dicht). Niet dat de honden dat niet met smaak opaten, maar dan toch.

Nu krijgen ze carnibest. Ziet er goed uit (echt als vlees, kom ook duidelijk stukjes bot tegen), ruikt goed en wordt met smaak gegeten. Kiloprijs vanaf 3,05 (afhankelijk van de hoeveelheid die je afneemt).

Welk merk beter is? Ik denk dat je moet kijken hoe je hond het erop doet. Hier maakte dat niet uit :mrgreen: dus heb ik ook eigen voorkeuren laten meespreken en carnibest kwam daar als beste bij uit de bus voor de dagelijkse maaltijd. Smuldier, een dagje barf (en zelfs een dagje Farmfood brok) zijn hier de welkome afwisselingen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind rodi er zo kartonnerig uitzien..

carnibest ziet er echt smakelijk uit en smuldier ook. prijsverschillen zijn enorm en verschillen ook per leverancier.

mijn reu heeft ivm allergieen carnibest eend/rijst en die kost 4.50 de kilo maar dat is dan ook wel de duurste ik weet niet wat normale CB kost.

smuldier eet mijn teef. compleet kennelverpakking iets van 1.50/2.00 ofzo per kilo
Afbeelding
doggies
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door doggies »

Krid schreef:Hier geef ik meestal als basis Duck. Hier heb ik dan weer positieve ervaringen mee. Prijs tussen 3,25 a 3,75 per kg.
da's veel hoor ! ik neem van duck de lam-rijst-versie (duurder dan de 'gewone' duck) en ik betaal hier net geen 32 euro voor een kennelverpakking van 16 kilo, minder dan twee euro per kilo dus !
Afbeelding
bullspike
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullspike »

ik heb hem net rodi gegeven, en heerlijk vond hij het wel
de groente variatie heeft hij gehad.

maar ik hoor ook veel goede verhalen over smuldier en das ook niet zo heel duur begrijp ik, dus misschien daar eens naar op zoek.

bedankt voor de reacties en meer reacties zijn zeker welkom. :wink:
Als je de mensen leert kennen ga je van de dieren houden!

AfbeeldingAfbeelding
Mauyak

Re: rodi of carnibest.

Ongelezen bericht door Mauyak »

bullspike schreef:we hebben vandaag rodi gekocht voor spike,
heb het nog niet gegeven waarschijnlijk morgen.
maar wat zijn jullie ervaringen, en.
wat is beter rodi of carnibest. of enrique heb ik ook gehoord.
heb van allerlei merken gehoord en weet het nu niet meer zogoed. :wink:

graag ervaringen met rodi.
en prijzen. van als het andere merken zijn.

wie helpt me uit de brand.
Ik vind Rodi beter.En ik geef er net zoveel van als van andere merken.Ik vind CB te duur voor hetgene wat je er voor krijgt.Ik betaal bij albert heijn 83 cent voor 400 gram rodi.
Laatst gewijzigd door Mauyak op 19 apr 2007 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik heb lang Rodi gegeven voor 1,14 per 400 gram. Sinds een tijd overgestapt op Carnibest, dat vind ik er smakelijker uitzien (voor een hond dan), wat grover gemalen en ik denk betere kwaliteit. Ik betaal 3,05 per kilo dus wat duurder dan Rodi.

Ik wissel wel af hoor, ben van plan bij mijn volgende bestelling ook eens smuldier erbij te geven of iets van AD hupsafladder Breda, -dat is overigens goedkoper-. Mij gaat het niet om de prijs want Buffy eet maar 200 gram, maar een beetje afwisseling is niet verkeerd.

Het enige voer wat ik echt niks vind is Duck, dat is zo droog en lijkt net karton, dat koop ik niet meer (geloof ten minste dat dat Duck was).

Anne
Krid
Vaste gebruiker

doggies schreef:
Krid schreef:Hier geef ik meestal als basis Duck. Hier heb ik dan weer positieve ervaringen mee. Prijs tussen 3,25 a 3,75 per kg.
da's veel hoor ! ik neem van duck de lam-rijst-versie (duurder dan de 'gewone' duck) en ik betaal hier net geen 32 euro voor een kennelverpakking van 16 kilo, minder dan twee euro per kilo dus !
momenteel heb ik daar geen ruimte voor in de vriezer :wink:
The reason a dog has so many friends ... he wags his tail instead of his tongue.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby krijgt KIVO en daar ben ik heel erg tevreden over. Hij eet het goed, heeft goede ontlasting en hij vindt het nog lekker ook :mrgreen:
Ik betaal voor 12 kilo 14 euro. ( http://www.kivo-petfood.nl )
Ook krijgt hij er een paar keer in de week wat pens van Smudier bij.

Rodi vind ik niks. Ik vind het er kartonnerig en chemisch uitzien en ik vraag me echt af waarom die doperwten er zo mooi ingestopt zitten :denken:

Carnibest heb ik alleen de lam/rijst versie van gehad en die vond Shibby niet te vreten. :roll: Bovendien vind ik Carnibest ook best prijzig.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
starfleet
Erelid

Shibby schreef:Shibby krijgt KIVO en daar ben ik heel erg tevreden over. Hij eet het goed, heeft goede ontlasting en hij vindt het nog lekker ook :mrgreen:
Ik vraag me dan wel af waarom dat zo heel goedkoop is. Dat kan toch niet als je er goed (rest) vlees in hebt zitten.

Anne
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik gaf altijd Rodi (gemengd met Farmfood brokken) aan Kaya. Altijd goede ontlasting, prima tevreden.

Puchu was alleen vers gewend en die ben ik ook Rodi gaan geven omdat ik niet zo makkelijk aan andere merken kon komen en geen grote vriezer had.
Op Rodi deed hij het prima, goede ontlasting en niet te vaak.

Tussendoor heb ik een keer Prins gegeven, dat was geen succes :N: een berg ontlasting, niet normaal meer :eek:

Besloten om een vriezer te kopen en Carnibest in te slaan, grotere afname en daar betaal ik nu euro 2,75 per kilo voor.
Ik vind de Carnibest er prima uitzien als versvlees, beter dat het 'pruttige' van Rodi (alhoewel hij het er daar ook prima op deed).
Ook op Carnibest prima ontlasting en niet te vaak en te veel.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

starfleet schreef:
Shibby schreef:Shibby krijgt KIVO en daar ben ik heel erg tevreden over. Hij eet het goed, heeft goede ontlasting en hij vindt het nog lekker ook :mrgreen:
Ik vraag me dan wel af waarom dat zo heel goedkoop is. Dat kan toch niet als je er goed (rest) vlees in hebt zitten.

Anne
Hij heeft, ik geloof, maar 2 mensen die hem helpen. De ruimte waar hij het maakt is niet groot en zit niet op een toplocatie. En dat soort dingen zorgen er dus ook voor dat de prijs een stuk lager ligt.

Daarbij gooit hij er ook wel groenten doorheen en dat is dan volgens mij weer afhankelijk van wat hij op dat moment goedkoop kan krijgen. Dus de ene keer wat meer worteltjes, de andere keer wat meer bietentjap, etc.

Bovendien vind ik het juist bij hem zo fijn om voer te halen omdat je precies ziet waar het gemaakt wordt. Je komt binnen in dezelfde ruimte als waar het voer wordt klaargemaakt. Laats kwam ik er aan en toen stonden in de ruimte kratten met kippenpootjes. Keer daarop was hij net bezig met de vis versie en staat er een grote bak met gerookte, gesnipperde paling te wachten om door het machien te gaan. Hij maakt er geen geheim van hoe hij het eten maakt en dat vind ik ook zeer fijn :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik voer mijn honden Rodi afgewisseld met vuile pens van Smuldier en NRV.
Ze doen het hier erg goed op Rodi, en eten het met smaak. Ze hebben er mooie compacte drollen van, en weinig ontlasting.
Ik betaal hier voor de complete versie van Rodi 1,14 per pak.
De voer hoeveelheid wat op het pak staat klopt hier niet, ze krijgen hier minder, anders worden ze te dik.
starfleet
Erelid

Shibby schreef:
Bovendien vind ik het juist bij hem zo fijn om voer te halen omdat je precies ziet waar het gemaakt wordt. Je komt binnen in dezelfde ruimte als waar het voer wordt klaargemaakt. Laats kwam ik er aan en toen stonden in de ruimte kratten met kippenpootjes. Keer daarop was hij net bezig met de vis versie en staat er een grote bak met gerookte, gesnipperde paling te wachten om door het machien te gaan. Hij maakt er geen geheim van hoe hij het eten maakt en dat vind ik ook zeer fijn :ok:
Wat leuk zo kleinschalig, dat wist ik niet. Jammer dat het niet in de buurt is, dan ging ik ook eens kijken.

Anne
doggies
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door doggies »

Krid schreef:
doggies schreef:
ow je mag wel een stukje van mijn vriezer gebruiken hoor :smile:

16 kilo is hier maar voor één week, dus als ze duck eten haal ik wekelijks mijn doos :roll:
Afbeelding
Krid
Vaste gebruiker

doggies schreef:
Krid schreef:
doggies schreef:
ow je mag wel een stukje van mijn vriezer gebruiken hoor :smile:

16 kilo is hier maar voor één week, dus als ze duck eten haal ik wekelijks mijn doos :roll:
ik sta op het punt te verhuizen en daar komt straks ook een aparte vriezer voor de honden. Want pup nr. 2 is in aantocht en dan is 1 la in de vriezer zeker niet meer afdoende :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”