Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1 keer per dag brok,mag dit?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

1 keer per dag brok,mag dit?

Bericht door schelsey »

Even jullie mening

ik geef de honden de sinds kort nog maar 1 keer per dag eten,dit omdat kenji dikwijls zijn pot niet opeet s'morgens en schelsey zo weinig krijgt dat als ik het verdeel in 2 portie's ze geen voldaan gevoel heeft

na de ochtend wandeling krijgen ze altijd een pensstaaf,of rundsoor/long en zo'n van die dingen,of een stuk rib met beetje vlees aan om toch iets te eten na de wandeling.

vind dat ze het echt beter op doen zo,ze eten tegen de vroege avond hun pot goed leeg,uren varieren van dag tot dag.

nu had ik gehoord dat brok geven 1 keer per dag niet goed is op deze wijze,ook al zijn de hoeveelheden niet echt veel,kenji krijgt rond de 250 gram brok + 100 gram kvv en schelsey een 200 gram + 100 kvv per dag

schelsey was altijd te zwaar en sinds ik het zo doet begint ze stilletjesaan terug wat slanker te worden

kweet dat sommige zullen schrijven dat brok en kvv niet samen mag maar dan alleen eten ze het met smaak.

sonja
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Bericht door M@scha »

het enige wat ik dus wilde zeggen is dat kvv en brok tegelijk geen goede combi zijn :wink:

ik voerde ook maar 1x brok per dag.

nu allebei kvv 1x per dag
Afbeelding
Mauyak

Bericht door Mauyak »

Ik voer de hond die brokken eet bij ons ook maar 1 keer per dag.In de ochtend eet ie 200 gram brok met een half blikje blikvoer erdoor.Later op de dag geef ik nog wel wat aan koekjes of kauwsnacks ofzo.
schelsey
Zeer actief

Bericht door schelsey »

Brok met blik,dan ruikt hun poep weer zo sterk,daarom ben ik ervan afstapt en met kvv er onder ruik ik niets

alleen kvv is te duur,dan moet ik 1300 kg geven per dag

sonja
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Bericht door jacq1970 »

Ik zou dan het kvv s'morgen geven en de brok sávonds......of net andersom.
Niet tegelijk in ieder geval.

Jacqueline
Afbeelding
nance
Erelid

Bericht door nance »

Nanna schreef:
1300 kilo per dag??????? :O:
Heb jij een dierentuin of zo? :smile:
Dat vroeg ik me ook al af :smile: :smile:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Bericht door starfleet »

schelsey schreef:Brok met blik,dan ruikt hun poep weer zo sterk,daarom ben ik ervan afstapt en met kvv er onder ruik ik niets

sonja
1,3 kilo :wink: Ik zou brok en KVV dagen afwisselen of alleen brok voeren dan. De hond die moet afvallen zal er wel bij varen en de andere gaat ook wel eten als hij gezond is. Als ze te mager dreigen te worden kun je altijd nog wat verzinnen, maar de meeste honden gaan echt wel eten als ze door hebben dat er niks meer door de brokken wordt geroerd, dat houden ze vrijwel nooit twee dagen vol.

Honden kunnen prima tegen een keer per dag eten.

Anne
schelsey
Zeer actief

Bericht door schelsey »

haha, neen, verkeerd getipt, bedoel dus 1300 gram, zou wel zo veel honden willen dat ze 1300 kg nodig hebben maar dan moet ik eerst de loto winnen :mrgreen:

droge brok eten ze gewoon niet of het moest pedigree zijn, maar das goed voor af en toe maar niet als hoofdmaaltijd vind ik dan weer,maar ik heb graag dat ze met smaak eten en blikvoer heb ik al gedaan maar dan ruikt hun poep zo erg,met kvv onder ruikt hij bijna niet.

wat als ik bv 1 kg kvv zou geven per dag en daaronder beetje mixer,dat zou ook nog gaan, of is dat niet goed.

dat zullen ze wel eten denk ik.

sonja
Mauyak

Bericht door Mauyak »

schelsey schreef:haha, neen, verkeerd getipt, bedoel dus 1300 gram, zou wel zo veel honden willen dat ze 1300 kg nodig hebben maar dan moet ik eerst de loto winnen :mrgreen:

droge brok eten ze gewoon niet of het moest pedigree zijn, maar das goed voor af en toe maar niet als hoofdmaaltijd vind ik dan weer,maar ik heb graag dat ze met smaak eten en blikvoer heb ik al gedaan maar dan ruikt hun poep zo erg,met kvv onder ruikt hij bijna niet.

wat als ik bv 1 kg kvv zou geven per dag en daaronder beetje mixer,dat zou ook nog gaan, of is dat niet goed.

sonja
Poep ruikt bij mijn weten nooit lekker :mrgreen: Maar ik voer dus een half blikje blikvoer per dag dat is kattenvoer van euroshopper van albert Heijn en dat kost iets van 15 cent per blikje.Mij is het nog niet opgevallen dat mijn hond harder stinkt dan als ze enkel brokken krijgt. :19: Blikvoer is allemaal troep maar droog wil ze niks eten en kvv eet ze al helemaal niet.
starfleet
Erelid

Bericht door starfleet »

schelsey schreef:

sonja
Als ik omreken naar wat je nu geeft zou je toch 1100 gram moeten geven. 250 gram brok is 500 gram KVV en 200 gram brok 400 gram KVV, dan nog die 100 gram per dag extra die ze nu door de brokken krijgen , dan kom ik op 1100 gram (grofweg gerekend dan) Je kan altijd ook aanvullen met iets van je eigen eten dat over is als je een kilo per dag voert. Ik kan me ook niet voorstellen dat het een ramp is als je er wat broken doorheen gooit, mijn hond heeft daar nooit last van. Krijgt gerust een maaltijd KVV en daarna kattenbrokken als beloning, nooit wat van gemerkt. Ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen als ze het er goed op doen wat ze nu krijgen. Honden scharelen normaal van alles bij elkaar de hele dag. Wel zou ik liever dan een brok als Farmfood of Cavom geven.

Anne
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Bericht door Knoeppie »

Vind je 200 + 100 gram op een dag weinig? Mijn hond krijgt bij brokken maar 2x 50 gram en weegt 12,5 kg. Doe ik er 3 brokken extra bij komt ze aan, nou ja bij wijze van dan. Bij BARF wat ze momenteel krijgt voer ik op het oog
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
schelsey
Zeer actief

Bericht door schelsey »

Verschil is de grote denk ik,de mijne hebben de grote van een herder ene wegen 35 en 37 kilo ongeveer.

Ik ruik het verschil echt heel erg als ik blik geef,raar,poep ruikt natuurlijk altijd,maar als ik blik geef is dit al van ver,hihi

sonja
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Bericht door Hanneke2 »

Nanna schreef:
1300 kilo per dag??????? :O:
Heb jij een dierentuin of zo? :smile:
:smile:

Over 'voldaan gevoel' trouwens, ik denk dat de meeste honden niet 'voldaan' zijn na hun maaltijd, toch? De enige keer dat Jack 'genoeg' had en gejatte broodjes had begraven in de planten had hij echt gigantisch veel eten gejat. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”