Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 keer per dag brok,mag dit?
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
1 keer per dag brok,mag dit?
Even jullie mening
ik geef de honden de sinds kort nog maar 1 keer per dag eten,dit omdat kenji dikwijls zijn pot niet opeet s'morgens en schelsey zo weinig krijgt dat als ik het verdeel in 2 portie's ze geen voldaan gevoel heeft
na de ochtend wandeling krijgen ze altijd een pensstaaf,of rundsoor/long en zo'n van die dingen,of een stuk rib met beetje vlees aan om toch iets te eten na de wandeling.
vind dat ze het echt beter op doen zo,ze eten tegen de vroege avond hun pot goed leeg,uren varieren van dag tot dag.
nu had ik gehoord dat brok geven 1 keer per dag niet goed is op deze wijze,ook al zijn de hoeveelheden niet echt veel,kenji krijgt rond de 250 gram brok + 100 gram kvv en schelsey een 200 gram + 100 kvv per dag
schelsey was altijd te zwaar en sinds ik het zo doet begint ze stilletjesaan terug wat slanker te worden
kweet dat sommige zullen schrijven dat brok en kvv niet samen mag maar dan alleen eten ze het met smaak.
sonja
ik geef de honden de sinds kort nog maar 1 keer per dag eten,dit omdat kenji dikwijls zijn pot niet opeet s'morgens en schelsey zo weinig krijgt dat als ik het verdeel in 2 portie's ze geen voldaan gevoel heeft
na de ochtend wandeling krijgen ze altijd een pensstaaf,of rundsoor/long en zo'n van die dingen,of een stuk rib met beetje vlees aan om toch iets te eten na de wandeling.
vind dat ze het echt beter op doen zo,ze eten tegen de vroege avond hun pot goed leeg,uren varieren van dag tot dag.
nu had ik gehoord dat brok geven 1 keer per dag niet goed is op deze wijze,ook al zijn de hoeveelheden niet echt veel,kenji krijgt rond de 250 gram brok + 100 gram kvv en schelsey een 200 gram + 100 kvv per dag
schelsey was altijd te zwaar en sinds ik het zo doet begint ze stilletjesaan terug wat slanker te worden
kweet dat sommige zullen schrijven dat brok en kvv niet samen mag maar dan alleen eten ze het met smaak.
sonja
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Mauyak
- schelsey
- Zeer actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
- starfleet
- Erelid
1,3 kiloschelsey schreef:Brok met blik,dan ruikt hun poep weer zo sterk,daarom ben ik ervan afstapt en met kvv er onder ruik ik niets
alleen kvv is te duur,dan moet ik 1300 kg geven per dag
sonja
Honden kunnen prima tegen een keer per dag eten.
Anne
- schelsey
- Zeer actief
haha, neen, verkeerd getipt, bedoel dus 1300 gram, zou wel zo veel honden willen dat ze 1300 kg nodig hebben maar dan moet ik eerst de loto winnen
droge brok eten ze gewoon niet of het moest pedigree zijn, maar das goed voor af en toe maar niet als hoofdmaaltijd vind ik dan weer,maar ik heb graag dat ze met smaak eten en blikvoer heb ik al gedaan maar dan ruikt hun poep zo erg,met kvv onder ruikt hij bijna niet.
wat als ik bv 1 kg kvv zou geven per dag en daaronder beetje mixer,dat zou ook nog gaan, of is dat niet goed.
dat zullen ze wel eten denk ik.
sonja
droge brok eten ze gewoon niet of het moest pedigree zijn, maar das goed voor af en toe maar niet als hoofdmaaltijd vind ik dan weer,maar ik heb graag dat ze met smaak eten en blikvoer heb ik al gedaan maar dan ruikt hun poep zo erg,met kvv onder ruikt hij bijna niet.
wat als ik bv 1 kg kvv zou geven per dag en daaronder beetje mixer,dat zou ook nog gaan, of is dat niet goed.
sonja
-
Mauyak
Poep ruikt bij mijn weten nooit lekkerschelsey schreef:haha, neen, verkeerd getipt, bedoel dus 1300 gram, zou wel zo veel honden willen dat ze 1300 kg nodig hebben maar dan moet ik eerst de loto winnen![]()
sonja
- starfleet
- Erelid
Als ik omreken naar wat je nu geeft zou je toch 1100 gram moeten geven. 250 gram brok is 500 gram KVV en 200 gram brok 400 gram KVV, dan nog die 100 gram per dag extra die ze nu door de brokken krijgen , dan kom ik op 1100 gram (grofweg gerekend dan) Je kan altijd ook aanvullen met iets van je eigen eten dat over is als je een kilo per dag voert. Ik kan me ook niet voorstellen dat het een ramp is als je er wat broken doorheen gooit, mijn hond heeft daar nooit last van. Krijgt gerust een maaltijd KVV en daarna kattenbrokken als beloning, nooit wat van gemerkt. Ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen als ze het er goed op doen wat ze nu krijgen. Honden scharelen normaal van alles bij elkaar de hele dag. Wel zou ik liever dan een brok als Farmfood of Cavom geven.schelsey schreef:
sonja
Anne
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- schelsey
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:1300 kilo per dag???????alleen kvv is te duur,dan moet ik 1300 kg geven per dag![]()
Heb jij een dierentuin of zo?
Over 'voldaan gevoel' trouwens, ik denk dat de meeste honden niet 'voldaan' zijn na hun maaltijd, toch? De enige keer dat Jack 'genoeg' had en gejatte broodjes had begraven in de planten had hij echt gigantisch veel eten gejat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes