Hallo!
Ik heb even een vraag namens vrienden van ons.
Deze vrienden hebben 3 maanden geleden een rotweiler aangeschaft. Deze is nu 5 maanden oud. Nu hebben we geconstateerd dat iets mis is met de heupen van deze rotweiler. Bijvoorbeeld, als we gaan wandelen, en ze gaat spelen, zie je dat ze geen haakse draai kan maken. Ze moet echt haar achterwerk ruim draaien om zich dus om te draaien, en ook bij het opstaan is het net alsof ze veel moeite heeft om op te staan. Ze loopt weinig tot geen trappen, maar dit is niet normaal voor zo'n jonge hond. Nu zijn ze naar de DA geweest, en hebben ze dit gevraagd, en om dit na te kijken zullen rontgen foto's gemaakt moeten worden, maar ondanks dit is ze nog veel te jong om hieraan geopereerd te worden. Nu hebben we het erover gehad, om deze hond te laten verzekeren. Aangezien ze ook bang zijn dat de DA kosten zo ontzettend op gaan lopen. De rotweiler is in belgie gekocht, maar zonder stamboom e.d. Voor zover wij weten, was dit het 2de nestje. Vader en moeder waren beide aanwezig.
Iemand een goed advies voor hun?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupen
Moderator: moderatorteam
-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
Heupen
...::Be smart, Be supaah, Be original and use your own ideasz::...

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
jep, niet verzekeren..
1. ik ken geen verzekering die heupaandoeningen verzekert
2. als de verzekering weet dat er al een probleem was voordat de verzekering inging (en dat kunnen ze bij de dierenarts navragen) dan krijg je zowiezo al niks verzekerd.
en gewoon foto's laten maken. verzekeren heeft dan wel geen zin, ze moeten die hond wel helpen want ze hebben hem zelf gekocht
1. ik ken geen verzekering die heupaandoeningen verzekert
2. als de verzekering weet dat er al een probleem was voordat de verzekering inging (en dat kunnen ze bij de dierenarts navragen) dan krijg je zowiezo al niks verzekerd.
en gewoon foto's laten maken. verzekeren heeft dan wel geen zin, ze moeten die hond wel helpen want ze hebben hem zelf gekocht

-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
De hond wordt zowiezo geholpen. Ze zullen hem echt niet aan zijn lot overlaten hoor. Ze houden echt wel van hun beestje anders doen ze niet zoveel moeite om uit te zoeken wat het beste voor haar is. Maargoed, die foto's worden ook wel gemaakt, alleen is die hond nog veel te jong om dit probleem te hebben! Is er iemand die dit wel eens vaker heeft meegemaakt of gezien?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
als ze zoveel van hun hondje houden waarom halen ze hem dan bij zo'n 'fokker'?snoopy1516 schreef:De hond wordt zowiezo geholpen. Ze zullen hem echt niet aan zijn lot overlaten hoor. Ze houden echt wel van hun beestje anders doen ze niet zoveel moeite om uit te zoeken wat het beste voor haar is. Maargoed, die foto's worden ook wel gemaakt, alleen is die hond nog veel te jong om dit probleem te hebben! Is er iemand die dit wel eens vaker heeft meegemaakt of gezien?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
HD is niet leeftijdsgebonden.snoopy1516 schreef:De hond wordt zowiezo geholpen. Ze zullen hem echt niet aan zijn lot overlaten hoor. Ze houden echt wel van hun beestje anders doen ze niet zoveel moeite om uit te zoeken wat het beste voor haar is. Maargoed, die foto's worden ook wel gemaakt, alleen is die hond nog veel te jong om dit probleem te hebben! Is er iemand die dit wel eens vaker heeft meegemaakt of gezien?
hond van vrienden van me is met 4 maanden aan beide zijden geopereerd en heeft nu nergens meer last van ( dat is een heeeeele grote kruising teef mechelaar/witte herder)

-
snoopy1516
- Vaste gebruiker
Ok, dat is duidelijk. hun kregen als antwoord van de DA dat de hond er nog te jong voor is om geopereerd te worden, aangezien ze nog niet volgroeid zou zijn.
Verder, ik denk niet dat de ouders ergens op getest zijn. Ik snap je punt daarin wel.
Verder, ik denk niet dat de ouders ergens op getest zijn. Ik snap je punt daarin wel.