Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
DA schrijft snel antibiotica e.d. voor
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
DA schrijft snel antibiotica e.d. voor
Als ik met Benthor naar de dierenarts ga wordt er erg snel antibiotica en andere medicijnen voorgeschreven. Wondje? Antibiotica. Diarree? Antibiotica en prednison.
Ik vind het in sommige gevallen echt onzin. Huisartsen geven meestal aan dat je het beste zelf beter kan worden terwijl DA's allerhande pillen voorschrijven.
Ik hoor graag of jullie DA ook snel antibiotica e.d. voorschrijft.
Ik vind het in sommige gevallen echt onzin. Huisartsen geven meestal aan dat je het beste zelf beter kan worden terwijl DA's allerhande pillen voorschrijven.
Ik hoor graag of jullie DA ook snel antibiotica e.d. voorschrijft.
-
Marion.
Geen idee. Ik ben al een tijdje vrij bewust "dierenarts-ganger". Ben de afgelopen 5 jaar eigenlijk niet meer geweest.
Vorig jaar zomer toen Saar een grasaar (of iets anders) in haar zooltje had. Dat is er vanzelf uitgekomen, en zonder antibiotica was het binnen een paar dagen geheeld. Toen wel een bezoekje aan de dierenarts dus, maar zonder antibiotica naar huis gegaan
Vorig jaar zomer toen Saar een grasaar (of iets anders) in haar zooltje had. Dat is er vanzelf uitgekomen, en zonder antibiotica was het binnen een paar dagen geheeld. Toen wel een bezoekje aan de dierenarts dus, maar zonder antibiotica naar huis gegaan
-
Melanie 74
Mijn DA is heel terughoudend met antibiotica voorschrijven.
Alleen als het echt moet dan schrijft ze het voor maar anders niet.
Ze doet ook veel aan homeopathie en dat vind ik prettig.
Toen Dolina een maand of 4 was heeft ze kennelkuch opgelopen op de hondenschool (waar een ware epedimie heersten maar niemand werd even gewaarschuwd
)
Mijn DA heeft toen homeopathische medicijnen meegegeven om haar immuunsysteem te ondersteunen en ze was snel weer beter.
Alleen als het echt moet dan schrijft ze het voor maar anders niet.
Ze doet ook veel aan homeopathie en dat vind ik prettig.
Toen Dolina een maand of 4 was heeft ze kennelkuch opgelopen op de hondenschool (waar een ware epedimie heersten maar niemand werd even gewaarschuwd
Mijn DA heeft toen homeopathische medicijnen meegegeven om haar immuunsysteem te ondersteunen en ze was snel weer beter.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Ja...en dat is wat ik overal om me heen hoor..
Of ik het me aan zou laten praten?
nee
tuurlijk...is het nodig, dan is het nodig...
Mijn DA weten trouwens dat ik niet voor een pis of een scheet kom...
Kom ik daar, dan is er wat aan de hand.
Laats was Rimpel aan de kak...niet te zuinig, compleet water met bloed..
dan krijg ik de hele zooi aan pillen mee, maar dat neem ik dan ook graag aan.
Toen Rimpel een bultje had op zijn bil heb ik zelf om AB gevraagd
Om te kijken of dat wat uit zou halen...en dat deed het.
Dat scheelde dus een roesje om het bultje weg te laten halen.
Ik hoor trouwens ook niets anders dan dat DA erg scheutig prednison spuiten zetten, prednison meegeven en daarbij NATUURLIJK de bijbehorende sensitive brokken van "bak-en-beet" Hills, Royal Canin of welk merk dan ook.
Of ik het me aan zou laten praten?
nee
tuurlijk...is het nodig, dan is het nodig...
Mijn DA weten trouwens dat ik niet voor een pis of een scheet kom...
Kom ik daar, dan is er wat aan de hand.
Laats was Rimpel aan de kak...niet te zuinig, compleet water met bloed..
dan krijg ik de hele zooi aan pillen mee, maar dat neem ik dan ook graag aan.
Toen Rimpel een bultje had op zijn bil heb ik zelf om AB gevraagd
Om te kijken of dat wat uit zou halen...en dat deed het.
Dat scheelde dus een roesje om het bultje weg te laten halen.
Ik hoor trouwens ook niets anders dan dat DA erg scheutig prednison spuiten zetten, prednison meegeven en daarbij NATUURLIJK de bijbehorende sensitive brokken van "bak-en-beet" Hills, Royal Canin of welk merk dan ook.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee, gelukkig niet
Bij mijn vorige dierenarts niet (al was ik daar ook niet tevreden over hoor, maar die schreef zeer zelden antibiotica voor en was daar ook een tegenstander van) en mijn huidige dierenarts is ook absoluut geen 'antibiotica freak'.
Gelukkig, want ik vind dat zoiets alleen gegeven moet worden indien echt noodzakelijk.
Ik geloof dat Kaya één keer antibiotica heeft gekregen in 5 jaar tijd en dat was omdat een wond echt lelijk aan het ontsteken was.
Bij mijn vorige dierenarts niet (al was ik daar ook niet tevreden over hoor, maar die schreef zeer zelden antibiotica voor en was daar ook een tegenstander van) en mijn huidige dierenarts is ook absoluut geen 'antibiotica freak'.
Gelukkig, want ik vind dat zoiets alleen gegeven moet worden indien echt noodzakelijk.
Ik geloof dat Kaya één keer antibiotica heeft gekregen in 5 jaar tijd en dat was omdat een wond echt lelijk aan het ontsteken was.
-
Neeltje
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
Mijn dierenarts schrijft niet snel allerhande medicijnen voor en staat open voor andere behandelmethodes
Komt voornamelijk door de vele gesprekken die ik met haar heb gehad waarin ik haar heb duidelijk gemaakt dat ik niet van het klakkeloos pillen voeren ben. Uiteraard krijgt Vegas als dat nodig is gewoon medicijnen zoals antibiotica maar eerst zoek ik naar andere mogelijkheden
Vorige week was ik bij de dierenarts voor een aantal entingen en bij het afrekenen kwam de assistente met ontwormingsmiddel aan, die heeft het dus nog niet helemaal begrepen

Vorige week was ik bij de dierenarts voor een aantal entingen en bij het afrekenen kwam de assistente met ontwormingsmiddel aan, die heeft het dus nog niet helemaal begrepen
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Ik ga ook alleen maar met de honden naar de da als de klacht langer dan een week aanhoud.
en als er dan ab gegeven wordt is dat nodig.
Mijn da weet trouwens wel dat ik het niet zomaar accepteerd dat de honden vol gestopt wordt met medicijnen.
Ik probeer altijd eerst met de da te overleggen of er ook een andere manier is als alleen maar ab.
Prednisons krijgen ze hier eigenlijk nooit, of de kwaal moet zo hevig zijn dat het niet anders kan.
en als er dan ab gegeven wordt is dat nodig.
Mijn da weet trouwens wel dat ik het niet zomaar accepteerd dat de honden vol gestopt wordt met medicijnen.
Ik probeer altijd eerst met de da te overleggen of er ook een andere manier is als alleen maar ab.
Prednisons krijgen ze hier eigenlijk nooit, of de kwaal moet zo hevig zijn dat het niet anders kan.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Mijn vorige dierenarts stond bij wijze van spreken al klaar met de ab-spuit als je binnen kwam.Voor wat dan ook.......
Gelukkig is mijn huidige da heel anders en werkt ie zo mogelijk homeopathisch.Overigens zien wij hier momenteel de da heel weinig
Gelukkig is mijn huidige da heel anders en werkt ie zo mogelijk homeopathisch.Overigens zien wij hier momenteel de da heel weinig

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- bully
- geregistreerd lid
Hier in TR zijn ze over het algemeen ook snel met het geven van antibiotica, maar ik merk dat het bullebeest er beter van wordt, dus ja. De EB is echt een hond die pas laat merken dat ie ziek is, als het echt echt niet meer gaat, niet altijd even gemakkelijk maar goed.
groetjes,
Didem
groetjes,
Didem
eens een Bull, altijd en Bull!!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik vind persoonlijk dat mijn DA ook wel eens met een kanon op een mug schiet, maar dat komt ook omdat ik honden heb die eigenlijk geen pijnreactie geven.
Dus tegen de tijd dat ik de DA bel is het dik en dik nodig, mogen we ook eigenlijk altijd gelijk komen
en
DAT is wel fijn
maar ik heb wel genoeg vertrouwen in mijn DA om erop te vertrouwen dat ze niet meer doen dan nodig is om de hond/kat beter te maken
Dus tegen de tijd dat ik de DA bel is het dik en dik nodig, mogen we ook eigenlijk altijd gelijk komen
maar ik heb wel genoeg vertrouwen in mijn DA om erop te vertrouwen dat ze niet meer doen dan nodig is om de hond/kat beter te maken
- Eastmoor
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Contacteer:
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben een paar jaar terug heel bewust overgestapt naar een homeopathische dierenarts die mij prima bevalt.
Nadat ik mij bij div. regulaire dierenartsen groen en geel begon te ergeren aan de hoeveelheid medicijnen die ze voorschreven.
Ook ik ben geen frequent Da loper alleen als het echt nodig is ga ik raad en remedie zoeken.
Als ik dan na een consult van pakweg 15 minuten weer buiten stond met 2 a 3 doosjes pillen en een rekening van 2, 300gld dan voelde ik me genomen.
Kreeg zo`n gevoel, DA maakt het zich gemakkelijk gooit er voor de zekerheid een kuurtje of 2 AB en wat prednison tegen aan en het beessie knapt wel weer op voor bepaalde tijd.
Gegarandeerd klaar voor de volgende ronde KASSA!!!
Kortom naar mijn ervaring word er veel te veel AB/prednison voorgeschreven, en zoek ik mijn remedie in de homeopathie.
Als daarin geen oplossing meer te vinden is, zou ik overwegen om over te gaan op AB en/of prednison maar dan wel als aller laatste redmiddel.
Nadat ik mij bij div. regulaire dierenartsen groen en geel begon te ergeren aan de hoeveelheid medicijnen die ze voorschreven.
Ook ik ben geen frequent Da loper alleen als het echt nodig is ga ik raad en remedie zoeken.
Als ik dan na een consult van pakweg 15 minuten weer buiten stond met 2 a 3 doosjes pillen en een rekening van 2, 300gld dan voelde ik me genomen.
Kreeg zo`n gevoel, DA maakt het zich gemakkelijk gooit er voor de zekerheid een kuurtje of 2 AB en wat prednison tegen aan en het beessie knapt wel weer op voor bepaalde tijd.
Gegarandeerd klaar voor de volgende ronde KASSA!!!
Kortom naar mijn ervaring word er veel te veel AB/prednison voorgeschreven, en zoek ik mijn remedie in de homeopathie.
Als daarin geen oplossing meer te vinden is, zou ik overwegen om over te gaan op AB en/of prednison maar dan wel als aller laatste redmiddel.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
-
Mojuan
- Zeer actief
Mijn DA geeft me echt niet zomaar voor niets AB mee hoor!
Zowiezo bel ik eerst altijd en bespreek ik het met de assistente wat ik zelf kan doen.
Ze laten me nooit zomaar komen voor iets kleins.
Pas geleden nog had Julia een heel erg gezwollen en rode achterteen.
De assistente heeft me aangeraden om haar poot in soda water te laten weken voor een minuutje of vijf/tien tot het minder zou worden.
Maar gelukkig was het de volgende dag al minder.
Gelukkig heb ik zelf aardig wat medische kennis wat betreft wondjes of abcessen ed en kan ik heel veel zelf thuis doen.
Dit komt doordat ik jaren met ratten en cavia's heb gefokt en die willen elkaar wel eens verwonden waardoor ik dit alles heb geleerd.
Ik ben pas geleden wel voor AB bij de DA geweest omdat Julia een snee aan de binnenkant van haar wang had door een stok die erin had gesneden. Er zat een abces en het stonk vreselijk.
Op zo'n lastige plek kan ik moeilijk met zoutwateroplossing of betadineoplossing gaan zitten spoelen.
Zowiezo bel ik eerst altijd en bespreek ik het met de assistente wat ik zelf kan doen.
Ze laten me nooit zomaar komen voor iets kleins.
Pas geleden nog had Julia een heel erg gezwollen en rode achterteen.
De assistente heeft me aangeraden om haar poot in soda water te laten weken voor een minuutje of vijf/tien tot het minder zou worden.
Maar gelukkig was het de volgende dag al minder.
Gelukkig heb ik zelf aardig wat medische kennis wat betreft wondjes of abcessen ed en kan ik heel veel zelf thuis doen.
Dit komt doordat ik jaren met ratten en cavia's heb gefokt en die willen elkaar wel eens verwonden waardoor ik dit alles heb geleerd.
Ik ben pas geleden wel voor AB bij de DA geweest omdat Julia een snee aan de binnenkant van haar wang had door een stok die erin had gesneden. Er zat een abces en het stonk vreselijk.
Op zo'n lastige plek kan ik moeilijk met zoutwateroplossing of betadineoplossing gaan zitten spoelen.

- Skye
- Actief
Bij de da waar ik stage liep (overigens niet mijn DA) daar verkochten ze na elke operatie weet ik veel hoeveel voer aan mensen (uiteraard duur voer) omdat de hond of kat eerst wat licht verteerbaars moest eten en daar haalden ze de mensen zo over dat sommige gewoon met hele tray's de praktijk verlieten. Onzin, want je hond kan ook gewoon langzaam aan zijn eigen voer weer krijgen.
Als iemand daar ook naar toe belde om wat te vragen, werd er altijd gezegd "U kunt beter even langs komen" en dan kwamen die mensen daar en dan kregen ze voor iets kleins (een wondje ofzo) een week lang AB mee en dan werden ze weer weggestuurd. Echt zulke oplichters. Ik zet daar geen stap meer binnen en heb mijn moeder ook al weggehaald daar, met haar hond.
Als iemand daar ook naar toe belde om wat te vragen, werd er altijd gezegd "U kunt beter even langs komen" en dan kwamen die mensen daar en dan kregen ze voor iets kleins (een wondje ofzo) een week lang AB mee en dan werden ze weer weggestuurd. Echt zulke oplichters. Ik zet daar geen stap meer binnen en heb mijn moeder ook al weggehaald daar, met haar hond.

- jip007
- Erelid
het begon met een ontsteking aan 2 tenen , hij liep op 3 poten zo'n pijn had hij. Dus we kregen een AB kuur , en je zag de tenen dunner worden.Hutsje schreef:Oh? Wat dan?jip007 schreef:lance heeft heek veel AB geslikt , maar dat moest voor zijn longen. Nu is Blow al aan zijn derde kuur bezig , die heeft iets heel vreemds
Hij was nog geen 5 dagen van de AB af , andere voet werd dik , weer AB.
5 dagen na de 2e kuur begon de ellende weer , nu aan alletwee de voeten

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Hutsje
- Zeer actief
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk dat is nu wat ik bedoel de Da gooit er nog een AB kuurtje tegen aan KASSA!!!.jip007 schreef:het begon met een ontsteking aan 2 tenen , hij liep op 3 poten zo'n pijn had hij. Dus we kregen een AB kuur , en je zag de tenen dunner worden.Hutsje schreef:Oh? Wat dan?jip007 schreef:lance heeft heek veel AB geslikt , maar dat moest voor zijn longen. Nu is Blow al aan zijn derde kuur bezig , die heeft iets heel vreemds
5 dagen na de 2e kuur begon de ellende weer , nu aan alletwee de voetenKees heeft foto's gemaakt van alletwee zijn voetjes , en er was niets op te zien. Dus nu krijgt hij weer AB maar nu voor 3 weken lang , er zit wat in zijn voeten denkt hij (iets plantaardigs)en hij hoopt dat het nu ingekapseld word. Als dat niet lukt , moeten ze gaan zoeken in zijn voetjes
Je schrijft het zelf al, 5 dagen na het 2de kuurtje enz……
En er zit wat in zijn voeten denkt hij (iets plantaardigs)en hij hoopt dat het nu ingekapseld word.
Ik denk dat er mogelijk grasaren in z`n pootjes zitten en om die in te laten kapselen door middel van AB lijkt mij niet zo een goed idee.
Ook ingekapseld blijven ze voor problemen zorgen en kan je tot in de treuren met AB aan de gang blijven.
Ik zie het als b.v. een diep zittende splinter ergens in m`n eigen lijf, die laat je toch ook niet zitten en inkapselen doormiddel van een paar herhaalde AB kuren of?
Maar goed ik ben geen arts, ben een leek die sterke bedenkingen heeft tegen het overvloedige gebruik van AB en ontstekingsremmers als prednison, omdat ik denk dat het natuurlijke afweermechanisme volkomen in de war word gestuurd en de kans op herhaalde infecties en allergieën alleen maar in de hand werkt.
- jip007
- Erelid
grasaar kan eigenlijk niet , want het begon 1 1/2 mnd geleden , dan zijn die er nog niet. Als het iets kleins is kan het ingekapseld worden en heeft hij er geen last meer van volgens hem. Maar dan moet het gebied wel even rustig blijven , anders krijgt het de kans niet om in te kapselen. Wat had hij anders moeten doen , je gaat niet zomaar in een voet snijden als het niet echt nodig is . Niets doen kon ook niet , het beesje verekte van de pijn.Yv*nn schreef:Kijk dat is nu wat ik bedoel de Da gooit er nog een AB kuurtje tegen aan KASSA!!!.jip007 schreef:het begon met een ontsteking aan 2 tenen , hij liep op 3 poten zo'n pijn had hij. Dus we kregen een AB kuur , en je zag de tenen dunner worden.Hutsje schreef:Oh? Wat dan?jip007 schreef:lance heeft heek veel AB geslikt , maar dat moest voor zijn longen. Nu is Blow al aan zijn derde kuur bezig , die heeft iets heel vreemds
5 dagen na de 2e kuur begon de ellende weer , nu aan alletwee de voetenKees heeft foto's gemaakt van alletwee zijn voetjes , en er was niets op te zien. Dus nu krijgt hij weer AB maar nu voor 3 weken lang , er zit wat in zijn voeten denkt hij (iets plantaardigs)en hij hoopt dat het nu ingekapseld word. Als dat niet lukt , moeten ze gaan zoeken in zijn voetjes
Je schrijft het zelf al, 5 dagen na het 2de kuurtje enz……
En er zit wat in zijn voeten denkt hij (iets plantaardigs)en hij hoopt dat het nu ingekapseld word.
Ik denk dat er mogelijk grasaren in z`n pootjes zitten en om die in te laten kapselen door middel van AB lijkt mij niet zo een goed idee.
Ook ingekapseld blijven ze voor problemen zorgen en kan je tot in de treuren met AB aan de gang blijven.
Ik zie het als b.v. een diep zittende splinter ergens in m`n eigen lijf, die laat je toch ook niet zitten en inkapselen doormiddel van een paar herhaalde AB kuren of?
Maar goed ik ben geen arts, ben een leek die sterke bedenkingen heeft tegen het overvloedige gebruik van AB en ontstekingsremmers als prednison, omdat ik denk dat het natuurlijke afweermechanisme volkomen in de war word gestuurd en de kans op herhaalde infecties en allergieën alleen maar in de hand werkt.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.