Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nee, niet weer he : (

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xlaurax

Nee, niet weer he : (

Ongelezen bericht door xlaurax »

Gisteren naar Dijkshoorn geweest om naar fabio zijn poot te laten kijken.
Hij loopt al 2 weken niet helemaal lekker, en onze eigen dierenarts dacht aan groeipijn. We wilden meer zekerheid en hadden dus een afspraak in Zeist gemaakt.
Hij heeft eerst gekeken hoe hij liep, daarna kreeg Fabio een klein roesje en er zijn foto's gemaakt.
De uitslag was niet zo best.. :jank:
Hij heeft of hele zware groeipijnen of artrose in zijn linkerpoot zitten.
Toen hij dat vertelde zakte de grond bijna onder mijn voeten weg, van de rest van het gesprek heb ik weinig meer gehoord.
Gelukkig was Mark erbij en die heeft geluisterd, later heeft Sandra ook nog gebeld met hem voor wat meer duidelijkheid.

Hij heeft 2 spuiten gekregen en een grote pot glucosamine. Nu 6 weken volledige rust (dus alleen zijn behoefte doen op het veldje). Hij mag op zich wel mee, maar moet dan vooral rustig aan doen of in een bench.
18 mei wordt er gekeken of het verbeterd is of juist verslechterd.
Naar aanleiding van de foto's wordt er beslist of hij geopereerd gaat worden of iets anders.

Ik ben er echt kapot van, vorig jaar onze Tiesto en nu Fabio. Iedere keer die rot artrose.
Laten we hopen dat het gewoon zware groeipijnen zijn en dat de foto's goed uitpakken 18 mei. Ik kan onze Fabio echt niet missen, maar artrose is een klote pijn, ik heb gezien hoe dat gaat met onze Tiesto.

Vandaag krijg ik in de huiskamer vloerkleden, zodat hij zeker niet kan uitglijden of iets beschadigen. Arme vriend, zo jong en dan dit al.
Ik baal er ontzettend van, heb er vannacht gewoon niet van kunnen slapen.
Iedere dag ga ik duimen, want misschien komt het helemaal goed en maak ik me nu zorgen om niks. Maar ik ben er veel mee bezig en hoop dat we deze keer wel geluk mogen hebben.
Hij heet niet voor niks; Fabiano Felio, "Brenger van geluk".

Ik hou jullie op de hoogte, en hij gaat 6 mei gewoon lekker mee kijken naar de Raduno (als alles goed gaat).

Groetjes Laura
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Ach, ik hoop voor jullie dat het groeipijnen zijn. Max heeft ook artrose en het is echt een rot iets.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Klinkt misscien raar, maar ik hoop op groeipijnen
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Jemig, dat is idd schrikken :jank:
Ik hoop van harte dat het niet weer artrose is, jullie hebben genoeg meegemaakt daarmee :19: .

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hoe oud is Fabio nu? En wat geef je hem te eten? Als je brokken geeft welke variant?

Wat erg goed werkt, is Caniatril. Het is duur maar helpt echt bij groeipijnen. Maar ik geloof alleen in Duitsland te verkrijgen.
Dolina heeft met 6 maanden last gehad van lichte groeipijnen en met Caniatril was het zo weg. Het helpt trouwens ook met arhrose. Mijn oude tatra met HD en arthrose krijgt het ook en ze loopt beter en dat zonder pijnmedicatie.

Maar wat ik niet snap is dat de DA toch verschil moet zien op de foto's tussen groeipijn en arthrose.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hoop dat het "maar" groeipijnen" zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Melanie 74 schreef:Maar wat ik niet snap is dat de DA toch verschil moet zien op de foto's tussen groeipijn en arthrose.
Dat snap ik ook niet :19:

Heel veel sterkte in elk geval Laura. Heb je ook gevraagd waar arthrose vandaan kan komen bij een jonge hond?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhh wat sneu :(:

Maar ik snap ook iets niet, sowieso al niet dat de dierenarts het verschil niet kan zien, en daarbij: waar komt die artrose vandaan? En hoezo opereren aan puur artrose (wat al niet klopt bij een jonge hond). Aan artrose opereren kan namelijk niet, dat is volkomen zinloos.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bekkie
Zeer actief

Ongelezen bericht door bekkie »

ahh sneu hoor, veel sterkte.

maar ik ben het wel met stang eens; jonge hond en artrose en dan nog dat stukje over dat evt opereren????
Afbeelding
xlaurax

Dan zouden ze dat kleine stukje eventueel weghalen had Dijkshoorn het over.
Eerlijk = eerlijk, toen hij me dat vertelde werd het even zwart voor mijn ogen en heb de helft maar kunen horen.
Deze week ga ik hem bellen voor meer uitleg,kan nu wer wat meer helder nadenken en luisteren.
Artrose zou kunnen zijn door overbelasting (in ons geval dus niet), maar ook door een flinke klap ed. Ik snap er helemaal niks van, 7 maanden?!
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

xlaurax schreef:Dan zouden ze dat kleine stukje eventueel weghalen had Dijkshoorn het over.
Eerlijk = eerlijk, toen hij me dat vertelde werd het even zwart voor mijn ogen en heb de helft maar kunen horen.
Deze week ga ik hem bellen voor meer uitleg,kan nu wer wat meer helder nadenken en luisteren.
Artrose zou kunnen zijn door overbelasting (in ons geval dus niet), maar ook door een flinke klap ed. Ik snap er helemaal niks van, 7 maanden?!
Het is inderdaad wel gek ja. Bij Max kwam het door een operatie aan haar gewricht, de DA vertelde dat die honden ook vaak artrose ontwikkelden. Maar ik neem aan dat dat bij hem ook niet het geval is?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

xlaurax schreef:Dan zouden ze dat kleine stukje eventueel weghalen had Dijkshoorn het over.
Als hij het heeft over 'een klein stukje weghalen' dan denk ik dus aan ED (bv LPC). Dat is logisch en zou de artrose vorming ook verklaren.
Hieraan is Kaya ook geopereerd.
Niet leuk, lange revalidatie periode.
Maar goed..... op een röntgenfoto zou het verschil te zien moeten zijn :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat voor voer geef je Laura? Ik vind het ook een raar verhaal :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nee, niet weer he : (

Ongelezen bericht door laeken »

xlaurax schreef:Hij loopt al 2 weken niet helemaal lekker, en onze eigen dierenarts dacht aan groeipijn.
Hij heeft of hele zware groeipijnen of artrose in zijn linkerpoot zitten.
Dit vind ik ook apart. :denken:
Hele zware groeipijnen kan je niet zien op een foto en als hij niet helemaal lekker loopt met 1 poot past dat ook niet helemaal in het plaatje groeipijnen aangezien dat meestal wat geleidelijker en minder lokaal is.
Zover ik weet heeft een hond dan bv pijn aan zijn botten en niet aan 1 poot.

Ik hoop dat het geen artrose door ED is want net als Caroline moet ik daar ook meteen aan denken. Dat zou ook verklaren waarom hij een stukje weg kan halen om de pijn weg te nemen. Artrose is nl gewoon botwoekering door onstekingsreacties in een gewricht. Dat kan je niet weghalen aangezien daar geen goed kraakbeen meer zit waardoor het bot gaat woekeren omdat het actief geschuurd wordt over een ander stuk bot. Dat stimuleert reacties in dat gewricht en botwoekeringen die maken dat het gewricht rot gaat werken en gaat krassen en dus pijn gaat doen.
Afbeelding
xlaurax

Fabio liep wat slechter met zijn rechterpoot.
Van allebei de poten zijn foto's gemaakt, in de rechter was niets te zien, in de linker 'witte vlokken', en een soort van 'haakje'.

Fabio krijgt op dit moment Cavom, maar we hebben besloten hem terug te zetten op Caracroc.
Het kan goed met het voer te maken hebben gehad.
Sinds 2 maanden krijgt hij nl Cavom ( hij bleef te klein en mager op de Carcocroc) en is in deze 2 maanden 3 cm gegroeid en bijna 10 kg aangekomen, niet goed dus!!
Ondanks dat hij maar 375 gram per dag kreeg is hij in een te korte tijd veel te veel gegroeid, dit kan ook met alles te maken hebben.

Vanaf gisteren zit hij dus weer op de Carocroc, dit is een veel lichtere brok, dan de cavom.
Dinsdag ga ik contact opnemen met verschillende DA + de dierenwinkel om te overleggen.

Groetjes Laura!
Melanie 74

Oei dat is wel heel erg veel :N: wat Fabio gegroeid is!

Ik zou overgaan op carnibest natuur en de brokken laten voor wat het is, welke variant voer je? Junior ? Want dan kun je beter voor volwassenen gaan geven.
doesje
Zeer actief

Ongelezen bericht door doesje »

jeetje wat vervelend zeg!!ik vind het wel vreemd als het groeipijn zou zijn dat het maar aan 1 poot is..mijn schapendoes heeft ook groepijn gehad en die had het aan alle poten.hebben ze ook foto's van gemaakt..
ik ga heel hard duimen dat het meevalt :ok: :ok: :ok:
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ach jee, ik hoop dat het groeipijnen zijn en geen andere nare dingen.
Sterkte ermee :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
xlaurax schreef:Sinds 2 maanden krijgt hij nl Cavom ( hij bleef te klein en mager op de Carcocroc) en is in deze 2 maanden 3 cm gegroeid en bijna 10 kg aangekomen, niet goed dus!!
Ondanks dat hij maar 375 gram per dag kreeg is hij in een te korte tijd veel te veel gegroeid, dit kan ook met alles te maken hebben.
mij is iig nooit opgevallen dat fabio er klein en mager uitzag op foto's :denken: .

als dit snelle groeien de oorzaak is (wat perfect kan) zou dit jammer genoeg weer een staaltje zijn van wat voor leed baasjes kunnen veroorzaken door hun pup er 'te mooi' te willen laten uitzien.

dit klinkt vast hard en onsympathiek, maar ik vind dat er niet genoeg op kan gehamerd worden dat jonge honden
t r a a g en m a g e r moeten opgroeien, dat geeft het gezondste skelet.
Fabio is toch een CC?
Ik weet niet hoe hard die groeien hoor, maar bij een Rottweiler is het in een bepaald stadium heel normaal om zo'n 1,5 kg per week aan te komen.
Als je dat maal 8 doet (2 maanden) is dat ook 12 kg.
Afbeelding
A good dog never dies...

xlaurax

Cavom is waarschijnlijk gewoon te vet voor hem geweest.
Hopelijk heeft het daarmee te maken, dan kunnen we wat dat nog snel omzetten!
Nu 6 weken volledige rust, met hele kleine stukjes lopen, anders voer, glucosamine en dan is het een kwaestie van duimen en hopen!

Ik vind trowuens dat je op deze foto's kunt zien, dat hij echt wel iets te mager was. Niet extreem, maar toch wel goed zichtbaar;

Afbeelding

Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

xlaurax schreef:Cavom is waarschijnlijk gewoon te vet voor hem geweest.
Hopelijk heeft het daarmee te maken, dan kunnen we wat dat nog snel omzetten!
Nu 6 weken volledige rust, met hele kleine stukjes lopen, anders voer, glucosamine en dan is het een kwaestie van duimen en hopen!

Ik vind trowuens dat je op deze foto's kunt zien, dat hij echt wel iets te mager was. Niet extreem, maar toch wel goed zichtbaar;

Afbeelding

Afbeelding
Hij is vrij schraal op deze foto's idd. Maar toch zie ik ze liever zo dan te vet. Ze halen hun uiteindelijke grootte echt wel. Diesel is ook altijd iets te dun geweest. Zelfs op Cavom kwam hij geen grammetje aan.
Wel was hij ontzettend gezond, vrolijk, actief en athletisch. Nu is hij ruim 2 en zie ik eindelijk geen ribben meer.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Melanie 74

Bij Fabio is het natuurlijk zo dat hij kort haar heeft, Dolina zou er ook niet anders uit zien zonder haar :wink:

Ze is nu 9 maanden en weegt 40 kilo, samen met de DA houden we haar groei goed bij. (Ook omdat mijn DA benieuwd is hoe ze opgroeit op versvlees)
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Gewoon even een vraagje Laura: waarom krijgt Fabio brokken en geen KVV?
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik geloof niet dat Cavom te vet is geweest, misschien kreeg hij wel teveel, dat kan. Ik geloof dus ook niet dat overzetten op Caracroc iets uitmaakt.

Hoe dan ook, ik vind het een raar verhaal en ben erg benieuwd als je de DA hebt gebeld over hoe het nou precies zit.
:pop:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Melanie 74 schreef:Bij Fabio is het natuurlijk zo dat hij kort haar heeft, Dolina zou er ook niet anders uit zien zonder haar :wink:
Bowie, rond die leeftijd, zag er zonder dat haar er ook niet veel anders uit hoor :wink:

Ik hield haar heel schraal, en in het begin misschien net iets tè. Maar ik zat liever telkens tegen het randje van tè schraal (schraal= niet mager) dan tegen de andere grens aan :wink:

Als honden genoeg voedingsstoffen binnen krijgen, krijgen ze toch wel de hoogte en bouw die genetisch is vastgelegd.

En ondanks dit alles, heeft Bowie een korte periode gehad dat ze 2 kilo per week groeide. Ook heeft ze een periode last gehad van groeipijnen. Dit is door röntgenfoto's vastgesteld. Het was in een tijdsbestek van 2 weken dat ze mankte aan verschillende poten.

Ik heb haar in die periode alleen lijnrust gegeven en na die 2 weken heeft ze er gelukkig geen last meer van gehad.

Veel sterkte met Fabio en hopenlijk valt het uiteindelijk allemaal mee!
xlaurax

We hebben het er in ieder geval makkelijker voor hem gemaakt in de woonkamer.
Nu kan hij hier ZEKER niet meer uitglijden, krijgt volledige rust enz enz.
Afbeelding

Maar hij heeft echt NIET tevele gehad, 375 gram is echt niet teveel voor een opgroeiende CC.

Groetjes laura!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Stang schreef:Ahhhh wat sneu :(:

Maar ik snap ook iets niet, sowieso al niet dat de dierenarts het verschil niet kan zien, en daarbij: waar komt die artrose vandaan? En hoezo opereren aan puur artrose (wat al niet klopt bij een jonge hond). Aan artrose opereren kan namelijk niet, dat is volkomen zinloos.
Dat is typisch Dijkshoorn. Hij heeft de spuiten ws recht in zijn elleboog gehad? Heb je gevraagd wat vopor spuit dat was en waarvoor? Als je even de andere kant op kijkt zitten ze er al in. Voor je er wat van kan zeggen en zonder overleg. Fabio is ws verdacht van ED, en een hond is bij hem al verdacht als hij mank loopt, en er op de foto niets te zien heeft. De operatie is ws al ingepland, want dat doet hij snel en graag.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 apr 2007 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
dit klinkt vast hard en onsympathiek, maar ik vind dat er niet genoeg op kan gehamerd worden dat jonge honden
Dante was als pup mager. Je zag altijd zijn ribben en soms heupbotjes. De dierenarts vond hem goed. Maar wat een commentaar kreeg ik overal :roll: . Echt verontwaardigde mensen op straat en overal waar ik kwam. Ik werd daar nogal onzeker van! Hij is altijd een schrale hond gebleven (hebben we nu met zijn problemen wel profijt van).
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Inge O schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef:
Dante was als pup mager. Je zag altijd zijn ribben en soms heupbotjes. De dierenarts vond hem goed. Maar wat een commentaar kreeg ik overal :roll: . Echt verontwaardigde mensen op straat en overal waar ik kwam. Ik werd daar nogal onzeker van! Hij is altijd een schrale hond gebleven (hebben we nu met zijn problemen wel profijt van).
heb ik nooit last van natuurlijk met mijn dikke-vacht-meisjes :wink: .

maar, laat maar komen hoor, het commentaar :devil: :mrgreen: (zou ik dus denken in het geval dat).
Bij Dante zag je natuurlijk alles; maar 1 cm haar en geen ondervacht!
Nu sta ik wat dat betreft ook wat sterker in mijn schoenen :wink: Maar toen :roll:. Al die doorgewinterde hondenbazen die ongezouten commentaar hadden op Dante's lijntje :N: Zooo onzeker werd ik ervan :wink: (Heb notabene drie kinderen opgevoed en daarin redelijk mijn eigen weg gegaan, krijg je een pup en IEDEREEN bemoeit zich ermee :mrgreen: ).
Gr. Marijke
Afbeelding
Melanie 74

Tamara en Bowie schreef:
Melanie 74 schreef:Bij Fabio is het natuurlijk zo dat hij kort haar heeft, Dolina zou er ook niet anders uit zien zonder haar :wink:
Bowie, rond die leeftijd, zag er zonder dat haar er ook niet veel anders uit hoor :wink:

Ik hield haar heel schraal, en in het begin misschien net iets tè. Maar ik zat liever telkens tegen het randje van tè schraal (schraal= niet mager) dan tegen de andere grens aan :wink:

Als honden genoeg voedingsstoffen binnen krijgen, krijgen ze toch wel de hoogte en bouw die genetisch is vastgelegd.

En ondanks dit alles, heeft Bowie een korte periode gehad dat ze 2 kilo per week groeide. Ook heeft ze een periode last gehad van groeipijnen. Dit is door röntgenfoto's vastgesteld. Het was in een tijdsbestek van 2 weken dat ze mankte aan verschillende poten.

Ik heb haar in die periode alleen lijnrust gegeven en na die 2 weken heeft ze er gelukkig geen last meer van gehad.

Veel sterkte met Fabio en hopenlijk valt het uiteindelijk allemaal mee!
Dootje is ook vrij mager en schraal, ook zij heeft periodes gehad dat ze dik een kilo in de week groeide. Gelukkig is ze nu door de echte groeispeurten heen. Ze is nu 65 cm hoog met 40 kilo.

We hebben idd daar bewust voor gekozen en bewust voor KVV, waar ze per dag 1,5 kilo van krijgt. Waar ze het laat? :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”