Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

diarree, hoe lang mee laten lopen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

miekmiek

diarree, hoe lang mee laten lopen?

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie heeft sinds gisternacht spuitpoep. Dus nu in totaal een nacht, een dag, weer een nacht en vandaag nog steeds. Het is al minder waterig als in het begin, toen was het echt vreselijk en moesten we er s'nachts ook een paar keer uit. Nu is hij vanacht alleen om twaalf uur gegaan en toen doorgeslapen tot zeven uur s'morgens. Hij kan het redelijk goed ophouden, alleen tijdens het uitlaten is het dus nog wel steeds diarree.
Ik heb hem verder niet gevoerd, op een snee droog brood hier en daar na. Vanavond krijgt hij wat gekookte kip met rijst, omdat ik toch wel graag zie dat er iets in die maag gaat. Hij maakt verder totaal geen zieke indruk, is levendig, drinkt goed en heeft gewoon nog energie. Ik denk dat hij nu wel aan de beterende hand is, maar voor de zekerheid wil ik het toch nog even vragen; hoe lang mag een hond rondlopen met diarree voordat je naar de DA moet?

ik heb tommie overigens de dag voordat het begon een rauw ei gegeven, kan hij daar de diarree van gekregen hebben?
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Heeft misschien ergens iets gesnaaid???? Na een dag of 2 moet het wel aanzienlijk beter zijn! Maar als ie verder levendig is, zal het wel meevallen , alleen als ie loom is en lusteloos zou ik de DA inschakelen.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Hoooi,
Voor pups onder de 6 maand is het hier diarree mag een dag maar niet langer en volwassen honden tja ik ben zo'n muts die na een dag het al zat vind hoor...Even lichtverteerbaar (wat jij al doet) en de carbo vegetabilis. Die doet het wel bij lichte gevallen. Werkt het niet dan even bij de da een diarreeremmer halen..... Soms moet de troep er gewoon ook even uit :mrgreen: dus ik begin ook niet gelijk met stoppers hoor.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is inmiddels weer beter, hij krijgt vanavond voor het eerst weer zijn KVV, nadat hij zijn rijst met gekookte kip van gisteravond en vanmorgen netjes binnen gehouden heeft. Heeft gelukkig ook weer keurige drollen. :ok:

wat het nou geweest is. :19:
Petra68
Actief
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door Petra68 »

Ook mijn hondje had vannacht last van diarree, ik had een krant neergelegd dus ze liep steeds heen en weer, en vanmorgen ook nog een beetje last. Nu is ze wel aardig vrolijk, ik denk dat het een beetje heerst.
Misschien een klein buikgriepje of wat dan ook.
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Cis had laatst ook diarree. Waterdunne ontlasting. Geen koorts en verder ook niet lusteloos. De vierde dag heb ik toch maar de dierenarts gebeld en ik heb okugest en probiotica meegekregen. Dit hielp goed. Het was ook zo weer over.
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Fijn Miek, dat het weer beter gaat :ok:

Ik heb altijd Okugest in huis, zowel voor mens als dier. Is geloof ik van VSM, dus homeopatisch. Werkt prima!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”