Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
donkere nagels knippen
Moderator: moderatorteam
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
donkere nagels knippen
diesel heeft zwarte nagels en de trimster weet nooit zo goed hoever ze kan knippen. ik heb echter het idee dat ze veel te lang zijn.
een is een beetje aan het splijten.
(een laagje dat er afkomt lijkt het wel)
hoe weet je eigenlijk tot hoever je kan kippen?
bij mensen is dat namelijk heel verschillend en afhankelijk van de lengte van het nagelbed.
bij mensen is dat namelijk heel verschillend en afhankelijk van de lengte van het nagelbed.
Groetjes Silvia en Diesel
-
- Zeer actief
Dat weet je ook niet bij zwarte nagels
Je kunt er gewoon voorzichtig steeds een puntje afknippen.
Toch is het heel erg belangrijk dat nagels niet te lang zijn.
Als jij ziet dat ze echt te lang zijn moeten ze toch geknipt worden.
Er kan kan dan inderdaad in het leven geknipt worden en gaan bloeden maar dit houdt vrij snel weer op.
Het is even een rotgevoel voor je hondje maar veel beter dan dat je hondje langdurig met veel te lange nagels rondloopt.
Dat kan weer allerlei andere problemen veroorzaken, veel vervelender dan even een rotgevoel.
Maar dit zou je trimster overigens toch ook op z'n minst moeten weten... Beetje raar dat ze niet weet "tot hoever" ze kan knippen.
Als ze te lang zijn moeten ze gewoon geknipt
Echt de basis van het trimmen is dit.

Je kunt er gewoon voorzichtig steeds een puntje afknippen.
Toch is het heel erg belangrijk dat nagels niet te lang zijn.
Als jij ziet dat ze echt te lang zijn moeten ze toch geknipt worden.
Er kan kan dan inderdaad in het leven geknipt worden en gaan bloeden maar dit houdt vrij snel weer op.
Het is even een rotgevoel voor je hondje maar veel beter dan dat je hondje langdurig met veel te lange nagels rondloopt.
Dat kan weer allerlei andere problemen veroorzaken, veel vervelender dan even een rotgevoel.
Maar dit zou je trimster overigens toch ook op z'n minst moeten weten... Beetje raar dat ze niet weet "tot hoever" ze kan knippen.
Als ze te lang zijn moeten ze gewoon geknipt

Echt de basis van het trimmen is dit.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.Silvia schreef:aan mijn (nieuwe) trimster twijfel ik niet maar ik zal eens bellen of ze ff wil kijken.
is het ook zo dat de ene keer de nagels van een hond sneller goeien als de andere keer?
bij mensen is dat namelijk temperatuur afhankelijk misschien is dat bij honden ook zo.

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
diesel weegt niet zoveel en loopt vaak op gras en zand.pia zz schreef:Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.Silvia schreef:aan mijn (nieuwe) trimster twijfel ik niet maar ik zal eens bellen of ze ff wil kijken.
is het ook zo dat de ene keer de nagels van een hond sneller goeien als de andere keer?
bij mensen is dat namelijk temperatuur afhankelijk misschien is dat bij honden ook zo.
dus ben wel genoodzaakt om te knippen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: donkere nagels knippen
Zelfs als trimster is het moeilijk om in te schatten tot hoever je zwarte nagels kan knippen. Maar de gouden regel telt in dit geval dat de nageltjes gelijk met het teenzooltje geknipt wordt. We hebben dan wel de nodige ervaring als trimmers zijnde maar helaas zijn we nog niet helderziendSilvia schreef:diesel heeft zwarte nagels en de trimster weet nooit zo goed hoever ze kan knippen. ik heb echter het idee dat ze veel te lang zijn.

-
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn hondjes lopen beide veel op straat, van Baloe hoef ik ze inderdaad nooit te knippen, maar die van Keizer wel regelmatig.pia zz schreef:Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.Silvia schreef:aan mijn (nieuwe) trimster twijfel ik niet maar ik zal eens bellen of ze ff wil kijken.
Ik gok altijd een beetje als het donkere nageltjes zin, laat ze dan liever iets langer en knip dan gewoon wat vaker.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Of dremelen. Je kunt ook 'overleggen' met de hond. Tang op het nageltje, even knijpen. Meestal als hondje dan al 'au!' zegt dan heb je bloed als je eigenwijs toch doorknipt.MoniqueDM schreef:Zwarte nagels kun je ook vijlen met een vrij grove vijl.
Knippen tot daar waar de hond zegt dat het mag en daarna de randjes bijvijlen/dremelen, dat is bij mij het meest succesvol.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik heb er 1 , die zegt al auw als ze de tang zietRosita Compagner schreef:Of dremelen. Je kunt ook 'overleggen' met de hond. Tang op het nageltje, even knijpen. Meestal als hondje dan al 'au!' zegt dan heb je bloed als je eigenwijs toch doorknipt.MoniqueDM schreef:Zwarte nagels kun je ook vijlen met een vrij grove vijl.
Knippen tot daar waar de hond zegt dat het mag en daarna de randjes bijvijlen/dremelen, dat is bij mij het meest succesvol.

maar kan idd werken, ik knip eigenlijk nooit naast.. weet ondertussen wel hoeveel eraf kan

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Skye
- Actief
Hoe langer nagels worden, hoe verder het leven komt. Knip er een stukje af en doe de volgende dag nog een stukje. als je namelijk met knippen net tegen het leven aan zit, dan terkt het levenzich terug en kan je de volgende dag nog een stukje knippen. Als je hond rechtop staat, moet er een blaadje onder de nagels geschoven kunnen worden.
Mocht je wel in het leven knippen, dan kan je het dmv speciaal poeder dichtbranden, maar je kan ook een lepel pakken en die 10 seconden (met de bolle kant) boven een aansteker houden en daarna de bolle kant tegen de nagel aan te drukken. zo brand ie ook dicht
Mocht je wel in het leven knippen, dan kan je het dmv speciaal poeder dichtbranden, maar je kan ook een lepel pakken en die 10 seconden (met de bolle kant) boven een aansteker houden en daarna de bolle kant tegen de nagel aan te drukken. zo brand ie ook dicht

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
bij mijn hond die hoge tenen heeft volgens de DA en de fokker raken de nagels uberhaupt nooit goed genoeg de stoeprand om goed af te slijten.pia zz schreef:Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.Silvia schreef:aan mijn (nieuwe) trimster twijfel ik niet maar ik zal eens bellen of ze ff wil kijken.
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
mag het ook met een proffesionele nagelfrees. Tja nagelstyliste he die dremelen niet! hihiyamie schreef:met de dremel "afvijlen/schuren"dbdobi schreef:Wat is dremelen?Rosita Compagner schreef:Of dremelen.MoniqueDM schreef:Zwarte nagels kun je ook vijlen met een vrij grove vijl.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je daar een 'hol' stukje. Dat is te vergelijken met het witte randje bovenaan onze nagels. Als je het vuil uit dat holle stukje krabt, weet je precies tot hoe ver je kunt knippen, want dat hele holle stukje kan er af. Daar zit geen leven in.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
1. Ik vind op straat lopen niet leuk, ik loop liever in het bos of op de hei.pia zz schreef:
Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.
2. Dat is per hond heel verschillend. Bono's nagels moet ik bijvoorbeeld regelmatig knippen, terwijl ik die van Levi veel minder hoef te knippen (en Lana's nagels hoefde ik vrijwel nooit te knippen). Toch lopen ze allemaal dezelfde wandelingen.
Groetjes, Karen
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Die moet ik onthoudenScooby schreef:Als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je daar een 'hol' stukje. Dat is te vergelijken met het witte randje bovenaan onze nagels. Als je het vuil uit dat holle stukje krabt, weet je precies tot hoe ver je kunt knippen, want dat hele holle stukje kan er af. Daar zit geen leven in.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier ook zo eentje. Hier wordt een aantal malen per week met ze gefietst. Bij de ene herder heb ik nog nooit hoeven knippen bij de ander wel. Heeft ook hoge tenen (of hele dikke voetzooltjes). De 2 voorste nagels slijten nog wel wat, de 2 ernaast raken de grond niet goed genoeg om af te slijtenGordonsetter23 schreef:bij mijn hond die hoge tenen heeft volgens de DA en de fokker raken de nagels uberhaupt nooit goed genoeg de stoeprand om goed af te slijten.pia zz schreef:Geregeld op straat lopen, slijten ze makkelijk weer af door de tegels. Ik knip de nagels nooit, behalve dan het klauwtje opzij.

- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat holle stukje is dus best groot bij hem.Scooby schreef:Als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je daar een 'hol' stukje. Dat is te vergelijken met het witte randje bovenaan onze nagels. Als je het vuil uit dat holle stukje krabt, weet je precies tot hoe ver je kunt knippen, want dat hele holle stukje kan er af. Daar zit geen leven in.
ik zal de helft van het holle knippen en dan zien we wel.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom de helft? Hol is hol en daar zit dus geen leven.Silvia schreef:ja dat holle stukje is dus best groot bij hem.Scooby schreef:Als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je daar een 'hol' stukje. Dat is te vergelijken met het witte randje bovenaan onze nagels. Als je het vuil uit dat holle stukje krabt, weet je precies tot hoe ver je kunt knippen, want dat hele holle stukje kan er af. Daar zit geen leven in.
Groetjes, Karen
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ik moest even wennen maar ik kan inderdaad duidelijk zien tot war ik kan gaan.Scooby schreef:Waarom de helft? Hol is hol en daar zit dus geen leven.Silvia schreef:ja dat holle stukje is dus best groot bij hem.Scooby schreef:Als je aan de achterkant van de nagel kijkt, zie je daar een 'hol' stukje. Dat is te vergelijken met het witte randje bovenaan onze nagels. Als je het vuil uit dat holle stukje krabt, weet je precies tot hoe ver je kunt knippen, want dat hele holle stukje kan er af. Daar zit geen leven in.
Ik heb het met een nagelsschaar gedaan maar dat gaat niet helemaal goed.
dus moet ik ff langs de winkel zo'n speciale halen.